11 Abril, 2014
Notícia

2014 El museo como excusa: visiones fronterizas entre arte y educación

Lectura recomanada del dia: les reflexions sobre com trencar les fronteres entre art i educació publicades al seu bloc per María Acaso, professora titular d’Educació Artística i directora de la línia d’investigació sobre Educació en Museus d’Arts Visuals a la Facultat de Belles Arts de la Universidad Complutense de Madrid

Acaso il·lustra les seves reflexions amb un tour on connecta algunes de les experiències que va visitar a Barcelona amb motiu de la seva xerrada al cicle Assistència gravitatòria, organitzat per l’Oficina d’Educació de Fabra i Coats Centre d’Art Contemporani. Aquest cicle suposa una mirada des de dins (del món de l’art) i des de fora (de Cataluña) amb professionals de l’àmbit com ara la mateixa María Acaso, Azotea, LaFundició, Les Salonnières, Katrien Oosterlinck, Virginia Luzón o Pablo Martínez.

 

Mirat en conjunt, i sense que això serveixi per fer una inferència rigorosa, en aquest article d’Acaso s’hi pot detectar la consolidació d’un imaginari compartit entorn de la necessitat de treballar des de l’educació, però no considerant el context educatiu com a mer receptor de serveis, sinó com a actors/col·laboradors en la producció dels espais d’educació i art.

—–

Dates: Abril, 2014

Publica: mariaacaso.blogspot.com

Autor: María Acaso

—–

Accés a l’article:

mariaacaso.blogspot.com

 

 

 

També publicat al nostre Facebook

 

Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.