11 Abril, 2014
Notícia

2014 El museo como excusa: visiones fronterizas entre arte y educación

Segona lectura recomanada del dia: les reflexions sobre com trencar les fronteres entre art i educació publicades al seu bloc per María Acaso, professora titular d’Educació Artística i directora de la línia d’investigació sobre Educació en Museus d’Arts Visuals a la Facultat de Belles Arts de la Universidad Complutense de Madrid.

Acaso il·lustra les seves reflexions amb un tour on connecta algunes de les experiències que va visitar a Barcelona amb motiu de la seva xerrada al cicle Assistència gravitatòria, organitzat per l’Oficina d’Educació de la fàbrica de creació Fabra i Coats. Aquest cicle suposa una mirada des de dins (del món de l’art) i des de fora (de Cataluña) amb professionals de l’àmbit com ara la mateixa María Acaso, Azotea, LaFundició, Les Salonnières, Katrien Oosterlinck, Virginia Luzón o Pablo Martínez.

 

Mirat en conjunt, i sense que això serveixi per fer una inferència rigorosa, en aquest article d’Acaso s’hi pot detectar la consolidació d’un imaginari compartit entorn de la necessitat de treballar des de l’educació, però no considerant el context educatiu com a mer receptor de serveis, sinó com a actors/col·laboradors en la producció dels espais d’educació i art.

 

Accés a l’article al bloc de María Acaso

+ info sobre el cicle de l’Oficina d’Educació de la Fabra i Coats: Assistència gravitatòria

FOTOS: imatges d’alguns dels projectes recollits a l’article de María Acaso extretes de la publicació al seu bloc.

Ho hem conegut  a través de @cristinariera, a qui agraïm la difusió.

També al nostre Facebook