14 abril, 2020

Aquesta edició dels laboratoris formatius i creatius del Mercat de les Flors i La Central del Circ de Barcelona, en col·laboració amb Graner, es centra en la noció de "territori" com espai construït socialment i, per tant, travessat per la mirada comunitària. El taller es planteja des de les pràctiques corporals i les dinàmiques col·lectives.

21 febrer, 2020

Organitzat pel CERC (Diputació de Barcelona) i impartit per Xavier Urbano, Judit Font i Helena Ojeda, en aquest curs es presenten exemples de relació entre projectes de gestió comunitària i administració pública, posant l’èmfasi en qüestions pràctiques que afecten el triangle format entre ciutadania, ajuntaments i gestió cultural.

7 febrer, 2020

La 2ª edició d'aquest taller per a professorat de Secundària del Centre del Carme Cultura Contemporània (València) gira entorn a l'Emergència climàtica: com abordar-la des d'una perspectiva artística i transversal.

2 febrer, 2020

El Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (MAMT) presenta la cinquena edició del curs d’introducció a l’art contemporani adreçat al personal docent i estudiants que volen adquirir les eines per explorar el potencial pedagògic de l’art.

26 octubre, 2019

3er Cicle d'aquesta formació impartida per l'associació cultural Marabal, que consta de 6 cursos intensius que tenen com a eix vertebral les arts del cos aplicades a entorns educatius, terapèutics i comunitaris.

4 octubre, 2019

Seminari de mediació artística on es reflexiona sobre la relació entre l'Art i l'Educació i en el qual es comparteixen alternatives per a superar les dificultats que existeixen perquè aquestes dues esferes interactuin. S'inscriu dins del pla d'acció 2018-2020 que Teatro Paraíso, en col·laboració amb Teklak, està implementant al territori d'Àlaba, amb el fi d'impulsar l'Educació Artística i l'Alfabetització Cultural.

1 octubre, 2019

Inscripcions obertes per a la sisena edició del Programa de Formació de Formadores de Circ Social [FdFCS] 2019/20 de l'Ateneu Popular 9 Barris de Barcelona.

14 setembre, 2019

Una jornada de reflexió en format seminari sobre el paper social i educatiu dels museus i dels projectes culturals, organitzada pel Museo de Arte Contemporáneo Florencio de la Fuente. Compta amb professionals de l'àmbit de la museologia, de la gestió cultural, del comissariat, de la creació artística, de la didàctica i de la mediació.

8 juliol, 2019

Basket Beat, entitat de Barcelona dedicada a l'acompanyament en el creixement personal, especialment en entorns desafavorits, a través de l’aprenentatge i la creació musical en grup i amb pilotes de bàsquet, presenta la proposta formativa "Tocant les pilotes".

2 juliol, 2019

Mutare és un espai de diàleg, reflexió i acció sobre com la cultura transforma la societat. És un espai de cocreació, d’intel·ligència col·lectiva, que proposa continguts i eines per fer que els projectes culturals i educatius incrementin la seva capacitat de millorar la vida de les persones. El juliol de 2019 es celebra la Primera Plenària Mutare Educació per situar la cultura i les arts al centre dels projectes educatius.

28 juny, 2019

Curs de fotografia d'Espacio Fundación Telefónica, impartit per Beatriz Martínez Barrio i dirigit a docents de centres educatius amb alumnat de Secundària i Formació Professional, en risc d'exclusió i/o diversitat, Orientació, terapeutes, estudiants de fotografia, fotògrafs que utilitzen la fotografia terapèuticament.

2 març, 2019

Com treballar transversalment art i educació? Aquest curs d'Experimentem amb l'ART (entitat educativa de Barcelona que treballa a partir de l'art contemporani) explora contextos i iniciatives culturals des d'on implicar, articular i repensar l'art, l'educació, la mediació i la vinculació amb la ciutadania en l'actualitat.

26 gener, 2019

L'Escuela de Art Thinking proposa una revisió de cinc dispositius clàssics de gestió del coneixement en educació: la unitat didàctica, les anotacions, el llibre de text, el mural i l'examen.

28 novembre, 2018

Proposta d'AMECUM a la Universidad Complutense de Madrid per analitzar amb les mediadores culturals la gran desconnexió existent entre la formació del professorat i les institucions culturals de les Arts visuals.

10 novembre, 2018

"aproPA’T. Els museus com a eines per a la transformació pedagògica a les aules" han estat les III Jornades d’educació patrimonial organitzades per la Xarxa de Museus de les comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre i del Departament d’Ensenyament (serveis educatius del territori).

8 novembre, 2018

Fundación Cepaim, en col·laboració amb l'Associació Cultural AyeKlauwn i la Plataforma d'Acció Social de la Universitat de Múrcia promouen i organitzen el I Congrés Internacional d'Arts Escèniques i Diversitat en el Centro Párraga.

18 octubre, 2018

Primera edició del Màster PERMEA, títol propi del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, llançat en col·laboració amb la Universitat de València (Departament d'Història de l'Art) i amb el suport de la Fundación Daniel&Nina Carasso.

4 setembre, 2018

Educa Thyssen (Àrea d'Educació del Museo Thyssen-Bornemisza) juntament amb l'artista visual Cynthia González posen en marxa una activitat especial per a docents amb la finalitat de construir un museu d'experiències a partir de les obres d'art, la llum, el joc i el videomapping.

10 juliol, 2018

A TEMPO, Arts i Formació, el projecte educatiu de La Fundació La Ciutat Invisible i Temporada Alta, proposa un nou seminari per a docents i professionals del sector de l’educació i el cultural.

29 juny, 2018

Organitzat pel Máster Universitario Educación y Museos de la Universidad de Murcia, la Fundación Séneca, Campus Mare Nostrum i la Asociación Murciana de Educadores de Museos (AMUREM), el Seminari porta per títol “Acción Cultural: Mediación y Democracia Cultural” i debat sobre la necessària presència de mediadors i educadors que propiciïn la co-construcció ciutadana i les pràctiques culturals que s'identifiquen amb els interessos dels ciutadans en un context de democràcia cultural.

10 novembre, 2017

L’associació ConArte Internacional i la Fundació Ciutat Invisible, dins el programa d’A TEMPO – Arts i Formació, organitza un seminari de formació sobre diversitat, arts i educació.

19 octubre, 2017

A partir d'allò après en el taller queer amb alumnes de secundària, el CA2M de Madrid ofereix aquest espai per a professorat on generar des de la pràctica noves maneres d'aprendre. Amb ajuda de les pedagogies queer i algunes estratègies artístiques, es tracta d'imaginar maneres de construir junts/es una aula on convisquin subjectivitats diverses i on la diferència sexual, racial, funcional, religiosa, etc. no sigui llegida com un problema.

17 octubre, 2017

Un projecte pilot de formació en comú, dirigit a alts càrrecs públics i tècnics de l’Ajuntament de Palma, que treballen a les àrees de Cultura, Educació, Participació, Social i Joventut. Una iniciativa amb Conexiones Improbables i l'Escola Municipal de Formació.

21 setembre, 2017

El projecte europeu de Campo Adentro (Inland) arrenca als Pics d'Europa amb una trobada per proposar plans d'estudi que posin en valor la cultura rural.

18 setembre, 2017

Aquest seminari, organitzat pel Centro Huarte de Arte Contemporáneo (Navarra), s'ha plantejat com un espai de diàleg i reflexió a través del qual desenvolupar processos educatius que puguin ser compresos com a produccions culturals amb les quals afectar el context en el qual es desenvolupen.

1 setembre, 2017

Projecte pedagògic de l'associació Adierak amb la col·laboració de Artaziakoop, fruit d'un treball interdisciplinari entre l'educació i la dansa que neix amb la finalitat de proporcionar noves eines al professorat en Educació Formal. Es tracta de col·locar el cos i l'experiència en el centre de l'aprenentatge per a, des d'aquí, activar noves maneres d'integrar el moviment en les pràctiques habituals de l'aula.

19 maig, 2017

El programa de mediació i formació cultural "Travesías" s'activa des del àrea Tenerife 2030: Innovación, Educación, Cultura y Deportes del Cabildo de Tenerife; dirigit a qui vulgui explorar noves formes de fer i pensar la cultura, i reformular o enfortir els seus projectes, aplicant les noves disciplines de la gestió cultural.

5 maig, 2017

Trobada a Tabakalera per a dissenyar laboratoris oberts en l'àmbit educatiu i impulsar la xarxa de professors/es i professionals que ja treballen per la transformació educativa.

9 març, 2017

Des de elParlante y Teleduca, amb el suport de l'Oficina de Cooperació de l'Ajuntament de Barcelona, es dissenya un seminari teoricopràctic sobre educomunicación per a la justícia global. El seu objectiu principal és teoritzar sobre diferents pràctiques educomunicativas, i compartir-les amb acadèmics/as, professionals, entitats i estudiants amb la finalitat de millorar-les i generar xarxes que puguin potenciar-les a la ciutat i connectar-les amb el món.

1 març, 2017

Experimentem amb l'ART organitza a Barcelona la 16ª edició d'aquest curs dirigit a docents, estudiants d’art, artistes, educadors i treballadors culturals, educadors socials, tècnics o programadors d’activitats d’educació o difusió de les arts visuals, etc. interessats en experiències col·laboratives que enllacen art, pedagogia i territori.

11 febrer, 2017

Sessió de presentació i formació del projecte "Expressart Bressol" per a mestres i educadors, organitzada pel MACBA. Està adreçada a totes aquelles escoles bressol i de P3 que hi vulguin participar i prendre el material corresponent en préstec. El projecte vol contribuir al desenvolupament de les capacitats pròpies d’aquesta edat, estimulant les possibilitats motores, sensorials, emocionals, cognitives i comunicatives dels infants per conèixer el seu entorn.

9 gener, 2017

Educa Thyssen (Àrea d'Educació del Museu Thyssen-Bornemisza) al costat del col·lectiu Basurama posen en marxa una activitat especial per a docents amb la finalitat de construir un museu d'experiències per a l'aprenentatge col·lectiu.

30 juny, 2016

"ESCOLA D’ESTIU 2016" (Associació de Mestres Rosa Sensat), cursos "ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA" (ICE-UAB) i "VIDEOPOESIA: POESIA EN MOVIMENT" (Addend), més II JORNADA EDUCATIVA. "POESIA + EDUCACIÓ + TIC" (Fundació Joan Brossa)

14 juny, 2016

Programa "ENCONTRES DE DANSA A L’ESCOLA" (Associació Sudansa) i curs "DANSA ESTIU. LA DANSA EN EL CURRÍCULUM I COM A RECURS EDUCATIU" (Departament d'Ensenyament, Generalitat de Catalunya)

2 juny, 2016

"QUÈ DIUEN QUE ÉS AIXÒ DE LA PERFORMANCE?" (xerrada amb Judit Vidiella a /UNZIP dins del projecte "Ultracòs") i "HAY QUE TOCARSE MÁS" (taller de performance per a professorat d'Aimar Pérez Galí a CA2M)

31 març, 2016

Curs "MEDIACIÓN CULTURAL: MULTIPLICIDAD DE CONTEXTOS" (ENTREsijos amb PlataformaC) i seminari "CURADORÍA Y MUSEOGRAFÍA EDUCATIVA" (Taller Multinacional), ambdós online. Dos cursos més: "PERO...¿ESTO ES ARTE?" (CA2M) i "MEDIACIÓ ARTÍSTICA: ACCIÓ SOCIAL A TRAVÉS DE L’ART" (Fundació General. Universitat de València). Una taula rodona "APRENDRE A TRAVÉS DE L’ACCIÓ" (ACVic) i dues propostes formatives: EXPERTS EN ACCESIBILITAT EN ARTS ESCÈNIQUES (UAB) i DANSA (Apropa Cultura)

11 març, 2016

“45+ L’ODISSEA” (Assat50 i Plàudite Teatre) // “FILS DE VIDA” (Creació XIC) // GRUP DE TEATRE "FRINCANDÓ" (Districte Horta Guinardó i Casal de Gent Gran Vall d'Hebrón) // CIA. DE TEATRE ESCOLA OCTAVIO PAZ (Barcelona) // Projecte APS “TEIXIDORES, I NOSALTRES... QUÈ HI PODEM FER?” (Artescena social i INS El Sui de Cardedeu) // Taller per a professorat “APRENDRE HISTÒRIA FENT TEATRE” (projecte APS “Donar veu a la memòria” de l'INS Lluís Vives de Barcelona).

9 març, 2016

Taller "ELS PERSONATGES NO EMMASCARATS S’HAN RETIRAT A UNA BANDA I RECITEN" (MACBA. A cura de Laia Estruch) i exposició "PER(...)FORMAR-NOS" (ACVic. A cura de Marta Ricart)

9 març, 2016

Curs d’AGENTS DINAMITZADORS DE PROJECTES ARTÍSTICS (EART) i jornada IDENTIDADES Y RELACIONES FRONTERIZAS (Museo Reina Sofía)

19 febrer, 2016

Cursos LES PRÀCTIQUES ARTÍSTIQUES EN L’ÀMBIT SOCIOEDUCATIU (CEESC) + INCLUSIÓ, EDUCACIÓ, MÚSICA I DIVERSITAT FUNCIONAL (ACEM) i CIRC I EDUCACIÓ SOCIAL (UAB i Ateneu Popular 9Barris) / TALLER DE TEATRE DE L’OPRIMIT POLARITZAT (Forn de teatre Pa’tothom), AULA DE TEATRE FÒRUM INTERNACIONAL (Casa Àsia, BCN Interculturalitat i La Xixa Teatre) i jornades CULTURA INCLUSIVA: INTERVENCIÓ SOCIAL DES DE LES PRÀCTIQUES ARTÍSTIQUES (Centre Cultural La Nau-Universitat de València)

13 gener, 2016

Cursos d’iniciació a l’art contemporani per a docents ART CONTEMPORANI. NIVELL ZERO (MACBA, ACVic i Bòlit) i A LA RECERCA DEL POTENCIAL PEDAGÒGIC DE L’ART (MAMT) + ALTRES RELATS DE LA DANSA (Formació Permanent al Professorat 2016. Mercat de les Flors) i FEM DANSA A L’AULA DE MÚSICA (Curs monogràfic - Hivern 2016. Teler de Música)

4 desembre, 2015

Proyecto GLOBAL HUB POR EL BIEN COMÚN, programa de emprendimiento colectivo ESTARTER (Escola de l’IGOP), Foro COLABORADORA FEST 2015 (La Colaboradora. Zaragoza Activa) y libro ASOCIARSE PARA EL BIEN COMÚN (Jean-Louis Laville. Icaria, 2015)

29 octubre, 2015

Projecte "PASEOSFUENCARRAL" (Paisaje Transversal), festival URBANBAT 2015 (Zarami i Colaborabora), II Jornadas "PENSAR LA CIUDAD" (Malakatón), taula rodona ART URBÀ, ESPAI PÚBLIC I EDUCACIÓ (OWC2015) i cursos ACCIÓ SOCIAL. METODOLOGIES I PERSPECTIVES INNOVADORES D’INTERVENCIÓ EN L’ESPAI PÚBLIC (CEESC), EINES PER DESENVOLUPAR PROCESSOS PARTICIPATIUS (COAC) i COMUNS URBANS. CIUTAT, GESTIÓ COL·LECTIVA I PRÀCTIQUES COOPERATIVES (La Repartidora i La Dula) + publicació CONSTRUIR EN COL·LECTIU (LaCol)

23 octubre, 2015

CONVOCATORIA LEVADURA PARA CREADORES-EDUCADORES (Madrid Destino), IV JORNADES PEDAGÒGIQUES L’Aula al Pati "EL COS EN JOC" (Lo Pati. Centre d’Art Terres de l’Ebre) i dues propostes de formació permanent del professorat: VII JORNADES "EXPRESSART" MUSEU PORTÀTIL (MACBA) i CURS ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA (IES-UAB)

4 setembre, 2015

CICLE FORMATIU DE GRAU MIG EN “ANIMACIÓ EN CIRC” (Escola de Circ Rogelio Rivel) / CURS D’ESPECIALITZACIÓ UNIVERSITÀRIA “CIRC I EDUCACIÓ SOCIAL” (UAB i Bidó de Nou Barris) / MODALITAT EN GESTIONS CREATIVES DEL GRAU D’EDUCACIÓ INFANTIL (Facultat d’Educació. Universitat de Lleida)

15 maig, 2015

CONVOCATÒRIA ARTS ESCÈNIQUES Can Felipa, "LA MIRADA DEL OTRO" de Proyecto 43-2 a l’Institut del Teatre de Barcelona (funció i col·loqui sobre el conflicte basc) i "PER QUÈ A MI?" Obra sobre l’assetjament escolar de Cia. Jove Pa’tothom / Cursos "ARCO IRIS DEL DESEO: UNA HERRAMIENTA PARA EL CAMBIO" (La Xixa Teatre) i "EL TEATRE COM A EINA D’INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA" (Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, de la Universitat de les Illes Balears, amb El Xiringuito Teatre i Comunitat)

10 abril, 2015

"PROYECTO PATRIMONIO" (Prácticas colaborativas DEAC. MUSAC) / Programa "ZOOM VÍDEO LABORATORIO" (Área de Mediación de Tabakalera-Donostia) / Documental "ELOGI DE L’ESCOLA" (Escola Bordils, Girona) / Curso AGENTES DINAMIZADORES DE PROYECTOS ARTÍSTICOS (Experimentem amb l’Art) / Trobada "CANVIAR L’ESCOLA PER CANVIAR EL MÓN" (Lafede.cat) / Seminari "ASSISTÈNCIA GRAVITATÒRIA 2" (Fabra i Coats i MACBA) / XII JORNADA DE PEDAGOGIA DE L’ART I MUSEUS (MAMT Pedagògic)

5 febrer, 2015

"FILMOTECA PER A LES ESCOLES 2014-2015" (curs per a centres educatius, Filmoteca de Catalunya) / "IMAGINARSE" (Comunidad educativa, Aula de Cine-UMU) / "SINAUTORÍA" (Residència de CsA, MNCARS) / "EINES, ESTRATÈGIES I PROJECTES TRANSVERSALS A TRAVÉS DE L'ART CONTEMPORANI AL MUSEU I A L'ESCOLA" (seminari de formació per a professorat, Es Baluard)

30 gener, 2015

"ASSAJANT DES DE LA COL·LECCIÓ" (activitat per a professorat del MACBA) / "PROGRAMAR PER ALS PÚBLICS" (XVIII Jornades de Museus i Educació del Museu Marítim de Barcelona) / "ARTE CONTEMPORÁNEO Y MUSEOS EXTREMEÑOS" (curs de La Colectiva Errante)

12 gener, 2015

Seminario incluido dentro de los cursos de formación CIDEC, un proyecto de investigación sobre la representación de los grupos sociales vulnerables organizado por la Universidad de Santiago de Compostela (USC)

18 desembre, 2014

Amb aquesta proposta formativa 2015, Artibarri arriba a la 3ª edició d’aquest curs que neix amb la voluntat de compartir l’experiència i el bagatge de coneixement de les diferents entitats que formen part de la seva xarxa

5 desembre, 2014

En el programa del Curs de Formació de Formadors/es en Circ Social de l’Ateneu Popular 9Barris es dibuixa una manera compartida d’entendre les pràctiques col·laboratives. És un programa formatiu plantejat des d’una pedagogia transversal, amb una aproximació interdisciplinària als coneixements i a les praxis, cohesionant diferents cultures de treball (la dels mestres i professors, la dels i les educadors/es i formadors/es, la dels i les artistes) de forma dinàmica i estimulant.

9 octubre, 2014

En aquesta arrancada postvacacional les xarxes socials van plenes d'iniciatives que interrelacionen el camp educatiu i l'artístic i que, difoses de manera conjunta, alimenten la il·lusió d'un context que s'articula com un ecosistema. Convocatòries PIPA (Lo Pati) i Levadura (Ayuntamiento de Madrid y Fundación Banco Santander), workshop "Activar el aula" (MACBA), programa "Pedagogies de Fricció" (Espai 13, Fundació Miró), curs "Ser o no ser (un cuerpo). Identidades, sujetos, objetos (Museo Reina Sofía), programa "Hamaca Educa" (Hamaca), Escoleta de Cinema (Teleduca) i projectes escolars d'animació audiovisual (CCCB Educació).

19 maig, 2014

La presentació pública dels projectes i processos de treball duts a terme durant el curs 2013-2014 dins d'«Hibridacions i Contextos» ha servit per donar més visibilitat en aquesta iniciativa d'ACVic i ESDAP Vic, un exemple de com les institucions d’art i les de formació artística estableixen un marc de treball en xarxa amb voluntat de continuïtat

30 abril, 2014

Una proposta per aprendre eines per treballar des del teatre en l’àmbit educatiu. L’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC) adreça el curs a professionals del sector interessats en la docència.

18 març, 2014

Serà per efecte de la crisi o com a resultat de trajectòries d’experimentació i recerca pràctica sobre el terreny, però sembla que es consolida la idea que les estratègies de mediació són una eina de política cultural de proximitat que museus, centres d’art i equipaments culturals no poden deixar de banda. Aquesta implosió de pràctiques ve acompanyada d’espais de formació que permeten la disseminació, intercanvi i consolidació dels sabers associats amb aquesta praxi.