30 Juny, 2016

"ESCOLA D’ESTIU 2016" (Associació de Mestres Rosa Sensat), cursos "ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA" (ICE-UAB) i "VIDEOPOESIA: POESIA EN MOVIMENT" (Addend), més II JORNADA EDUCATIVA. "POESIA + EDUCACIÓ + TIC" (Fundació Joan Brossa)

14 Juny, 2016

Programa "ENCONTRES DE DANSA A L’ESCOLA" (Associació Sudansa) i curs "DANSA ESTIU. LA DANSA EN EL CURRÍCULUM I COM A RECURS EDUCATIU" (Departament d'Ensenyament, Generalitat de Catalunya)

8 Juny, 2016

"PARADA ZERO/ESPAIS DE FRICCIÓ" (intervenció artística del col·lectiu A+ dins del projecte "Parada Zero" a Vic) i "INTRANSIT" 2016. PROYECTOS SELECCIONADOS (UCM)

2 Juny, 2016

"QUÈ DIUEN QUE ÉS AIXÒ DE LA PERFORMANCE?" (xerrada amb Judit Vidiella a /UNZIP dins del projecte "Ultracòs") i "HAY QUE TOCARSE MÁS" (taller de performance per a professorat d'Aimar Pérez Galí a CA2M)

11 Març, 2016

“45+ L’ODISSEA” (Assat50 i Plàudite Teatre) // “FILS DE VIDA” (Creació XIC) // GRUP DE TEATRE "FRINCANDÓ" (Districte Horta Guinardó i Casal de Gent Gran Vall d'Hebrón) // CIA. DE TEATRE ESCOLA OCTAVIO PAZ (Barcelona) // Projecte APS “TEIXIDORES, I NOSALTRES... QUÈ HI PODEM FER?” (Artescena social i INS El Sui de Cardedeu) // Taller per a professorat “APRENDRE HISTÒRIA FENT TEATRE” (projecte APS “Donar veu a la memòria” de l'INS Lluís Vives de Barcelona).

9 Març, 2016

Taller "ELS PERSONATGES NO EMMASCARATS S’HAN RETIRAT A UNA BANDA I RECITEN" (MACBA. A cura de Laia Estruch) i exposició "PER(...)FORMAR-NOS" (ACVic. A cura de Marta Ricart).

18 Febrer, 2016

CURSO "MURO DE MARAVILLAS". Curso para la utilización del arte contemporáneo como recurso educativo. A través de la exposición pedagógica “Muro de maravillas” se exploran diferentes metodologías de trabajo con imágenes visuales, textos, narraciones y objetos artísticos.

13 Gener, 2016

Cursos d’iniciació a l’art contemporani per a docents ART CONTEMPORANI. NIVELL ZERO (MACBA, ACVic i Bòlit) i A LA RECERCA DEL POTENCIAL PEDAGÒGIC DE L’ART (MAMT). Més ALTRES RELATS DE LA DANSA (Formació Permanent al Professorat 2016. Mercat de les Flors) i FEM DANSA A L’AULA DE MÚSICA (Curs monogràfic - Hivern 2016. Teler de Música).

4 Novembre, 2015

FORO CONFLUENCIAS. PRÁCTICAS INNOVADORAS DE LA CULTURA COMO BASE DEL DESARROLLO LOCAL. Este foro parte de la idea de explorar las conexiones creativas de la cultura en su relación con otros subsistemas y políticas públicas para “contribuir a ordenar y sistematizar” las propuestas innovadoras del ámbito cultural desarrolladas por colectivos e instituciones y servir de formación interadministrativa. Destacamos las cinco propuestas presentadas como buenas prácticas: Red de Museos de Lugo, Fundación Cerezales, Medialab Prado, proyecto artístico Scarpia y la organización C2+i.

29 Octubre, 2015

Projecte PASEOSFUENCARRAL (Paisaje Transversal), festival URBANBAT 2015 (Zarami i Colaborabora), II Jornadas PENSAR LA CIUDAD (Malakatón), taula rodona ART URBÀ, ESPAI PÚBLIC I EDUCACIÓ (OWC2015) i cursos ACCIÓ SOCIAL. METODOLOGIES I PERSPECTIVES INNOVADORES D’INTERVENCIÓ EN L’ESPAI PÚBLIC (CEESC), EINES PER DESENVOLUPAR PROCESSOS PARTICIPATIUS (COAC) i COMUNS URBANS. CIUTAT, GESTIÓ COL·LECTIVA I PRÀCTIQUES COOPERATIVES (La Repartidora i La Dula). Més la publicació CONSTRUIR EN COL·LECTIU (LaCol).

23 Octubre, 2015

CONVOCATORIA LEVADURA PARA CREADORES-EDUCADORES (Madrid Destino) i IV JORNADES PEDAGÒGIQUES L’Aula al Pati. EL COS EN JOC (Lo Pati. Centre d’Art Terres de l’Ebre). Més dues propostes de formació permanent del professorat: VII JORNADES EXPRESSART. MUSEU PORTÀTIL (MACBA) i CURS ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA (IES-UAB).

22 Octubre, 2015

"CULTURA I ACCIONS EDUCATIVES: re-territorialitzar l’espai a partir de les pràctiques culturals educatives". Taller dirigit a mestres i educadors/es per compartir metodologies a l'hora de treballar, de forma col·laborativa, projectes culturals en l’àmbit educatiu.

4 Setembre, 2015

CICLE FORMATIU DE GRAU MIG EN “ANIMACIÓ EN CIRC” (Escola de Circ Rogelio Rivel) / CURS D’ESPECIALITZACIÓ UNIVERSITÀRIA “CIRC I EDUCACIÓ SOCIAL” (UAB i Bidó de Nou Barris) / MODALITAT EN GESTIONS CREATIVES DEL GRAU D’EDUCACIÓ INFANTIL (Facultat d’Educació. Universitat de Lleida)

12 Juny, 2015

"LA PARTICIPACIÓN DE LA CULTURA". IX Curso de gestión cultural de la Universidad Carlos III y Círculo de Bellas Artes de Madrid sobre la participación ciudadana en las instituciones y proyectos culturales para visibilizar propuestas innovadoras en gestión cultural.

15 Maig, 2015

CONVOCATÒRIA ARTS ESCÈNIQUES Can Felipa. LA MIRADA DEL OTRO de Proyecto 43-2 a l’Institut del Teatre de Barcelona (funció i col·loqui sobre el conflicte basc). PER QUÈ A MI? Obra sobre l’assetjament escolar de Cia. Jove Pa’tothom. Cursos ARCO IRIS DEL DESEO: UNA HERRAMIENTA PARA EL CAMBIO (La Xixa Teatre) i EL TEATRE COM A EINA D’INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA (Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, de la Universitat de les Illes Balears, amb El Xiringuito Teatre i Comunitat).

5 Maig, 2015

HIBRIDACIONS I CONTEXTOS 02. Jornada de presentacions de projectes d’aquest programa que té la voluntat d’articular projectes col·laboratius en xarxa entre centres i espais d’art i escoles d’art i disseny.

5 Febrer, 2015

FILMOTECA PER A LES ESCOLES 2014-2015 (Filmoteca de Catalunya) / IMAGINARSE. Comunidad educativa expandida y Pedagogías creativas de la imagen (Universidad de Murcia) / SINAUTORÍA. Residencia de CsA en el MNCARS / EINES, ESTRATÈGIES I PROJECTES TRANSVERSALS A TRAVÉS DE L’ART CONTEMPORANI AL MUSEU I A L’ESCOLA. Seminari de formació per a professorat (Es Baluard).

30 Gener, 2015

ASSAJANT DES DE LA COLECCIÓ, activitat per a professorat al MACBA, XVIII Jornades de Museus i Educació Museu Marítim de Barcelona PROGRAMAR PER ALS PÚBLICS i curs ARTE CONTEMPORÁNEO Y MUSEOS EXTREMEÑOS de La Colectiva Errante.

12 Gener, 2015

Seminario incluido dentro de los cursos de formación del proyecto CIDEC, un proyecto de investigación sobre la representación de los grupos sociales vulnerables organizado por la Universidad de Santiago de Compostela (USC)

5 Desembre, 2014

En el programa del curs de formació de formadors en circ social de l’Ateneu Popular 9 Barris es dibuixa una manera compartida d’entendre les pràctiques col·laboratives. És un programa formatiu plantejat des d’una pedagogia transversal, amb una aproximació interdisciplinària als coneixements i a les praxis, cohesionant diferents cultures de treball (la dels mestres i professors, la dels educadors i formadors, la dels artistes) de forma dinàmica i estimulant.

9 Octubre, 2014

A Polièdrica ens interessen les accions, els projectes i les polítiques públiques que faciliten una interacció entre educació, art i producció cultural. Especialment aquelles propostes que, alhora, creen una xarxa, una articulació sistèmica que produeixi un context d'iniciatives diverses. Una heterogeneïtat amb la qual s’expressi la idea d'una creativitat col·lectiva i social. En aquesta arrancada post- vacances les xarxes socials van plenes d'iniciatives que interrelacionen el camp educatiu i l'artístic. Difoses de manera conjunta alimenten la il·lusió d'un context que s'articula com un ecosistema.

19 Maig, 2014

La presentació pública dels projectes i processos de treball duts a terme en el marc d’Hibridacions durant el curs 2013-2014 ha servit per donar més visibilitat a aquesta iniciativa, un exemple de com les institucions d’art i les de formació artística estableixen un marc de treball en xarxa amb voluntat de continuïtat.

30 Abril, 2014

Una proposta per aprendre eines amb les quals treballar des del teatre en l’àmbit educatiu. Els organitzadors, l’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC) l’adrecen a professionals del sector interessats en la docència.

18 Març, 2014

Serà per efecte de la crisis o com a resultat de trajectòries d’experimentació i recerca pràctica sobre el terreny, però sembla que es consolida la idea que les estratègies de mediació són una eina de política cultural de proximitat que museus, centres d’art i equipaments culturals no poden deixar de banda. Aquesta implosió de pràctiques ve acompanyada d’espais de formació que permeten la disseminació, intercanvi i consolidació dels sabers associats a aquesta praxis.