21 Juliol, 2016

Dues propostes dins de la programació del Grec 2016: DANCE TO DEATH (coproduccció amb La Caldera dirigida per Alberto Velasco) i +45 (Cia. Sebastián García Ferrero al Mercat de les Flors).

20 Juliol, 2016

GRAND TOUR és una ruta a peu que els caminants fan amb diferents artistes, una iniciativa inspirada en el “viatge il·lustrat” que feien per Europa els joves que s’ho podien permetre o en els viatges iniciàtics de moltes cultures. Cada artista ha fet una proposta personal (música, dansa, art a la natura o al seu taller, poesia) o activitats participatives, intervenint als punts de partida, als d’arribada i als punts de trobada fixats al camí.

14 Juliol, 2016

EXPOSICIÓ "ESTRUCTURES D’EXCEPCIÓ". Homesession i Idensitat presenten una exposició de treballs realitzats a partir del taller “Estructures d'Excepció”, dirigit per l'artista Ángela Bonadies.

7 Juliol, 2016

"VULNUS", una performance a l’espai públic que explora la vulnerabilitat (dins del projecte "desPLAÇA’t" de transFORMAS) i nova estrena del projecte "RITME EN EL TEMPS" de l’Antic Teatre de Barcelona (dins de la programació del Festival Grec 2016)

6 Juliol, 2016

Projectes "LA TERRASSETA" (Amics de l’Ateneu Santboià) i JAKINTZA IKASTOLA (convocatoria “Ciudad, educación y prácticas colaborativas” de Tabakalera). Més jornades "EN TRANSICIÓ–CIUTAT" (Projecte "Cohabitar entre-" del Centre d’Art Fabra i Coats) i Convocatoria de Proyectos "COMUNES E INSTITUYENTES" (Matadoiro Compostela)

1 Juliol, 2016

Estrena de la producció "LI DIUEN MAR" (projecte "PIE(C)E" dins del programa "TantaJove" del Tantarantana)

22 Juny, 2016

Obras de teatre fòrum "REDES/XARXES" (grup de joves de Pa’tothom) i "LAS QUE NO SE AVECINAN" (Cia. AMPA-RA-NOIES. Grup de Dones de Bon Pastor). Més "1ª TROBADA EUROPEA MA(g)DALENAS DE TEATRE DE LES OPRIMIDES" (Xarxa Ma(g)dalena a Can Batlló) i campanya de micromecenatge per a la publicació del llibre "ACTUANDO EN EL TEMPLO DE VESTAS. TEATRO SOCIAL. TEATRO DE LXS OPRIMIDXS. TEATRO FORO" (Neret Edicions)

17 Juny, 2016

Presentación pública "EDUCADANZA" (Museo Reina Sofía) y muestra del taller-laboratorio escénico "BREAK A LEG!" (un proyecto de San Sebastián 2016 en el Teatro Victoria Eugenia). Más "FUCK-IN-PROGRESS" (peça de dansa teatre de Jordi Cortés i Associació Kiakahart a La Caldera de Barcelona)

16 Juny, 2016

"CREIXEM AMB L’ART". ESCOLA MIQUEL BLEACH + MNAC (dins del projecte "Escoles Tàndem". Fundació Catalunya-La Pedrera), IV PRESENTACIÓ DELS PROJECTES ARTÍSTICS I D’INNOVACIÓ DEL BROGGI (dins del programa "Magnet". Fundació Bofill) i "ANEM A MUSEÏTZAR L’ESCOLA" (Escola Collaso i Gil + Xarxa d'escoles Històriques de Barcelona)

14 Juny, 2016

Programa "ENCONTRES DE DANSA A L’ESCOLA" (Associació Sudansa) i curs "DANSA ESTIU. LA DANSA EN EL CURRÍCULUM I COM A RECURS EDUCATIU" (Departament d'Ensenyament, Generalitat de Catalunya)

10 Juny, 2016

EXPOSICIÓN PROYECTO "VACA IV" (Centro Huarte), "ESPACIO 0-6. REPENSANDO LOS ESPACIOS DE JUEGO" (Tabakalera) y JORNADA "ARTE+EDUCACIÓN" (Consello da Cultura Galega). Más dos lecturas: "PUBLICACIÓN LESSON 0" (Fundació Joan Miró) y "OTRA EDUCACIÓN ES POSIBLE" (artículo de Bea Espejo en “El Cultural”)

7 Juny, 2016

Tertúlia "MES ENLLÀ DE LES POLÍTIQUES D’ACCÉS A LA CULTURA: LES BIBLIOTEQUES I LES DESIGUALTATS" (“El primer glop de cervesa” amb Nicolàs Barbieri) i TERRASSA CIUTAT PILOT PER A L’"AGENDA 21 DE LA CULTURA" (programa Ciutats i Governs Locals Units), més dos lectures: “PLURALS DIVERGENTS I ESPAIS PEL NO-SABER” (text de Laura Benítez Valero entorn de la 2ª tertúlia sobre cultura i educació de "Nativa") i “EL RETORN SOCIAL DELS FESTIVALS” (article de Xavier Cervantes al diari "Ara")

3 Juny, 2016

Concerts "DO D’ACORDS" (projecte socioeducatiu de l’Associació Integrasons al Mercat de les Flors de Barcelona) i "CANTÀNIA" 2016 (Auditori de Barcelona)

2 Juny, 2016

"5 ANYS DE XIC. Arts Escèniques per a la convivència al Poble-Sec" (exposició sobre aquest projecte d’art comunitari al Centre Cultural Albareda de Barcelona) i XIV FESTIVAL D’ARTS ESCÈNIQUES DE SANTA EULÀLIA (organitzat per Plàudite Teatre al Centre Cultural Santa Eulàlia de L'Hospitalet del Llobregat)

20 Maig, 2016

TALLER DE DANSA INTERGENERACIONAL (dins del projecte O.V.N.I del Col·lectiu Big Bouncers) i LI DIUEN MAR. PRIMER MOVIMENT (dins del projecte PI(E)CE produït pel Teatre Tantarantana de Barcelona).

12 Maig, 2016

Exposició "PICAR A LA PORTA, ENTRAR, SORTIR" (projecte "Bòlit Mentor" 2015-2016 de Bòlit. Centre d’Art Contemporani de Girona) i presentacions "EN RESIDÈNCIA" 2015-2016 (programa "En Residència" de l’Ajuntament de Barcelona i El Consorci d’Educació de Barcelona amb A Bao A Qu)

6 Maig, 2016

EL COS A LA INTEMPERIE. Primera performance del projecte interdisciplinari “Ultracòs. Tres experiències compartides més enllà del cos” que vol posar en relació les Arts visuals amb les Arts escèniques per generar una peça performativa conjunta amb artistes d'àmbits diferenciats.

5 Maig, 2016

Presentació del llibre "REPENSAR BONPASTOR: APRENENTATGES I FUTURS" (Col·lectiu Repensar Bonpastor, Barcelona) + processos participatius "PARC MALDÀ" (dinamitzat per Straddle3 a partir d’una iniciativa popular del municipi de Maldà, Lleida) i "MERCADO LEGAZPI" (Distrito de Arganzuela, Ayuntamiento de Madrid)

4 Maig, 2016

Primera fase "COHABITAR ENTRE-" (programa d'Idensitat, LaFundició, Sinapsis i Transductores al Centre d'Art Fabra i Coats)

2 Maig, 2016

Exposició projectes "ART I ESCOLA" 05 (projecte "ART I ESCOLA" d'ACVic) i seminari "EDUCACIÓ MAKER: COM CONVERTIR L’ESCOLA EN UN LABORATORI DE CREACIÓ?" (projecte "Educació Demà" de la Fundació Bofill)

28 Abril, 2016

CONVOCATORIA "LABORATORIO 987" PRIMEROS PROYECTOS SELECCIONADOS (MUSAC) i CONVOCATÒRIA DE PROJECTES D’INNOVACIÓ SOCIAL (Fira Mediterrània de Manresa)

27 Abril, 2016

EXPOSICIÓ "BARRIS CREATIUS" (Servei de Cultura, Ajuntament de Terrassa)

26 Abril, 2016

ESTRENA CURTS "+HUMANS XCÈNTRICS" (CCCB Educació), CLOENDA CONCURS "(RE)IMAGINAT, FEM UN ESPOT NO SEXISTA" (Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació), "EST OEST" - "CINEMA EN CURS" (cicle Pedrera ArtLab 2016), CONVOCATÒRIA "CINEMA EN CURS" 2016-2017 (A Bao A Qu) i ARTICLE "L’EDUCACIÓ VISUAL...EN UNA CRUÏLLA" (publicat per Pilar Alfonso, mestra de l’IES Doctor Faustí Barberà d’Alaquàs, al bloc "400colps").

22 Abril, 2016

"CAMINS DE NIT. INFANTS PERDUTS DELS EXILIS" (projecte "Donar veu a la memòria", IES Lluís Vives de Barcelona), "EL SOMNIADOR D’OR" (projecte "L'Òpera a l'escola", Escola Simeó Rabasa de Martorelles, Barcelona) i "MOVING TO VIVALDI" (L’Excèntrica, Santa Coloma de Gramenet), més 2ª TROBADA "EXPERIENCE ART, INCREASE MOTIVATION" (projecte "Planter de Dansa", Institut Salvador Espriu de Salt, Girona)

15 Abril, 2016

JORNADES "COOPERAR PER FER CIUTAT" (Taula Eix Pere IV) i "URBANISMO CAPITAL: FUNDING THE COOPERATIVE CITY (Vivero de Iniciativas Ciudadanas). Dos projectes a València: "BARRI COOPERATIU" (La Repartidora) i "SEMBRA ORRIOLS" (Carpe Via). Més ARTICLE "COOPERES I SOBRES" (publicat per Pau Llonch a "La Directa")

11 Abril, 2016

EXPOSICIÓ ZONA INTRUSA 9: "LES COSES" (Direcció de Cultura. Ajuntament de Mataró), PROGRAMA "FLIPART" (Àrea de Cultura. Diputació de Barcelona), PROJECTE "L’ARTISTA VA A L’ESCOLA" (El Teler de Llum. Ajuntament de Tarragona)

31 Març, 2016

"PER QUÈ A MI?" Obra de teatre fòrum a càrrec dels Joves de Pa’tothom sobre l’assetjament escolar. Un grup de joves tenen dinàmiques dins de l'institut, que són acceptades per tothom. És molt difícil sortir-se de certes situacions que dificulten la coexistència, quan es veu rodejada per la ignorància, el silenci i la passivitat.

30 Març, 2016

Convocatòria TAST D’ESPECTACLES (L’Altre Festival) i projecte teatral LA SAL DEL RAVAL (INCA Catalunya).

29 Març, 2016

CREACIÓN AUDIOVISUAL CONTEMPORÁNEA (asignatura optativa 3º ESO de Las Lindes en CA2M), ANIMACIÓ EXPERIMENTAL A LES AULES (taller dins del programa “Construir Mirades” de Drac Màgic), LA CIUTAT DELS FOTÒGRAFS (taller al MACBA i al CCCB dins del programa “Fotografia en curs” d’A Bao A Qu), TREBALLANT LA FOTOGRAFIA (projecte Escola Mestral de Sant Feliu de Llobregat), TELERAÏM (projecte de l’Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal) i premis SAMBORI-MICE (Mostra Internacional de Cinema Educatiu).

23 Març, 2016

Proyecto FES KIOSC (Circula Cultura), taller BAILARSE EL PROBLEMA O CÓMO ORGANIZAR LO INESPERADO (laboratorio de Diego Agulló), jornadas sobre prácticas artísticas colaborativas ¿ALL TOGETHER NOW? (hablarenarte).

14 Març, 2016

CONCERT PROJECTE "DO D’ACORDS" (Integrasons) AMB L'IEA ORIOL MARTORELL (Barcelona) al Conservatori del Liceu

11 Març, 2016

“45+ L’ODISSEA” (Assat50 i Plàudite Teatre) // “FILS DE VIDA” (Creació XIC) // GRUP DE TEATRE "FRINCANDÓ" (Districte Horta Guinardó i Casal de Gent Gran Vall d'Hebrón) // CIA. DE TEATRE ESCOLA OCTAVIO PAZ (Barcelona) // Projecte APS “TEIXIDORES, I NOSALTRES... QUÈ HI PODEM FER?” (Artescena social i INS El Sui de Cardedeu) // Taller per a professorat “APRENDRE HISTÒRIA FENT TEATRE” (projecte APS “Donar veu a la memòria” de l'INS Lluís Vives de Barcelona).

19 Febrer, 2016

Projectes "CABAL MUSICAL" (Taller de Músics, Barcelona), "DO D’ACORDS" (Integrasons, Poble-sec, Barcelona), "VOZES" (Associació de Músics per la Pau i la Integració, Nou Barris, Barcelona), "BARRIOS ORQUESTADOS" (Orquesta Bela Bartok, Gran Canarias), "IN CRESCENDO" (Orquesta Sinfónica de Castilla y León, y Auditorio Miguel Delibes de Valladolid), "DALANOTA" (Red de Organizaciones Musicosociales, Lavapiés, Madrid)

18 Febrer, 2016

HIRIKILABS PLAZA: Presentación pública de proyectos abiertos relacionados con la tecnología y/o la cultura digital en busca de colaboradores para su desarrollo en el laboratorio. En el acto se presentarán los proyectos inscritos en la convocatoria que ha permanecido abierta entre los días 11 de enero y 11 de febrero.

15 Febrer, 2016

Projectes EN TERRITORI NEUTRE (institut Alexandre Deulofeu, Figueres) i DE CASA A LA PLAZA (colegio Hermanos Amorós, Madrid).

11 Febrer, 2016

TU NO SURTS A LA FOTO (proposta escènica amb col·laboració amb la Unitat de Psiquiatria de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona), BALLAR ENS FA BÉ (projectes seleccionats en aquesta convocatòria de l’APdC per al Dia Internacional de la Dansa 2016) i altres propostes de les què hem tingut notícia: POLITICAL /MOTHER PROJECTE COMUNITARI (Hofesh Shechter Company amb col·lectius locals de Salt i Girona), L’ESPECTACLE SENSE NOM (una proposta de dansa inclusiva dins del projecte InclusArt) i L’ÚLTIM CRIT (projecte teatral en col·laboració amb la Fundació Arrels).

10 Febrer, 2016

PROJECTE EDUCATIU DE LO PATI i CONVOCATÒRIA UNZIP 2016 PROJECTE D’ART I EDUCACIÓ

28 Gener, 2016

Projectes AMICS DE PAS i LA SALETA DE LA PANERA (Lleida), i projecte LLEDONERS. TEATRE A CAN BRIANS (AADPC). Exposició GENT GENIAL (Photographic Social Vision i fotògrafs residents Llar Sant Martí de Barcelona) al C.C. Sant Martí (Barcelona), més II ENCUENTRO RARA TROUPE (amb Radio Nikosia) al C.C. Convent de Sant Agustí (Barcelona).

22 Gener, 2016

EXPOSICIÓN ¡SIN LÍMITES! (Central de Diseño de Matadero Madrid) i TALLER DE DANSA INTEGRADA (C.C Convent de Sant Agustí de Barcelona amb col·lectiu Liant la Troca)

15 Gener, 2016

III ENCUENTRO INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN EN ARQUITECTURA PARA NIÑOS Y JÓVENES (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía), ITINERARIS URBANS CURS 2015-2016 (activitat CCCBEducació), PROJECTE ESCOLTEM EL PATI (Escola Josep Maria Jujol. Premi Participa a l’Escola 2015).

11 Gener, 2016

PROJECCIONS SOBRE MÚSICA, TERRITORI I COHESIÓ SOCIAL (projectes "Riborquestra" i "4cordes") i CURTS DEL COL·LECTIU EL PARLANTE (dins de "Miradocs". Mostra de cinema documental a la Casa Elizalde).

5 Gener, 2016

Proyectos ESCENA D’ACOLLIDA (Escola Cal Maiol i Jaume I de Barcelona amb La Mama Productora. Teatre i Comunicació) y EPDLAB (CPI Navia de Suarna, IES A Sagriña, IES de Milladoiro, IES Carlos Casares, IES de Tecoluca, IES a Cachada en colaboración con la Asociación Galega de Reporteiros Solidarios).

29 Desembre, 2015

ACTUA AL XIC! (crida a la participació per a l’espectacle “Fils de vida”. Projecte XIC. 5ª edició. Associació Marabal) i Exposició CONSTRUINT VEÏNATGES (Projecte Construint Veïnatges. 3ª edició. Associació Jiwar).

28 Desembre, 2015

Projectes ARQUITECTURA PER TRANSFORMAR L’EDUCACIÓ (IES Costa i Llobera de Barcelona), PROJECTES EDUCATIUS ALS PATIS DE L’ESCOLA DOVELLA (Barcelona) I L’ESCOLA CASTELLUM (Girona) amb CoeducAcció, CO-CREEM EL PATI (projecte de l’Escola La Llacuna de Barcelona amb Creart), AUTOCOLE IDEO #IMAGINARPATIO #CONSTRUIRPATIO (Basurama y Escuela Ideo de Madrid).

18 Desembre, 2015

PRESENTACIÓN "ANDREKALEA". NUEVAS COMANDATARIAS HERNANI. El colectivo de artistas Sra. Polaroiska presenta la obra encargada por las Nuevas comanditarias de Hernani en torno a la historia de una calle de la localidad, Andrekalea (“Calle de las mujeres”), que da título a la película-instalación del colectivo artístico. El proyecto, que ha trabajado sobre el nombre de las calles bajo una perspectiva de género, fue encargado por el colectivo Kalandriak.

17 Desembre, 2015

Projecte VITAMINA C-ULTURA (Taller d’Art, Cultura i Creació) i "OPEN LAB" (Projecte "Equipo", grup de joves col·laboradors del Departament Educatiu del Museo Reina Sofía).

16 Desembre, 2015

“¿HOJA DE RUTA?” (Projecte Barris en dansa 2015), “PEPA. HOMENATGE A LA VIDA I LA MORT” (Projecte Ritme en el temps de l'Antic Teatre) i PRÀCTICA AMB LA FUNDACIÓ COLLADO-VAN HOESTENBERGHE (Graner).

11 Desembre, 2015

Jornadas LA CULTURA POPULAR DE LAS PERIFERIAS (OACU-GRECS-GTEEP), programa de creación e investigación UNA CIUDAD MUCHOS MUNDOS (Intermediae–Matadero Madrid) y proyecto ESCUELA TALLER DE BARRIO Y OFICIO (Todo por la Praxis). Más artículo MIRADAS Y MIOPÍAS SOBRE LA GESTIÓN COMUNITARIA (Varios autores. Publicado en Nativa).

11 Desembre, 2015

Seminario ARCHIVOS DEL COMÚN (Museo Reina Sofía). Proyectos ARCHIVE TAZ (Todo por la Praxis) y COMUNS URBANS A BARCELONA (Observatorio Metropolitano de Barcelona). Más artículo ARCHIVOS DESOBEDIENTES (Adolfo Estalella).

10 Desembre, 2015

Estrena de LA TRAVESSIA (producció teatral del projecte "desPLAÇA’T" de transFORMAS), curs EINES DE TEATRE DELS I LES OPRIMIDES: DEL DESIG A L’ACCIÓ (Escola de Teatre de les Oprimides de Barcelona), espai sociocultural EL NIU DE BAMBÚ (BamBú cia. de teatre) i presentació revista ARTSOCIAL (Neret Edicions) a l’Ateneu Popular 9Barris.

4 Desembre, 2015

Proyecto GLOBAL HUB POR EL BIEN COMÚN, programa de emprendimiento colectivo ESTARTER (Escola de l’IGOP), Foro COLABORADORA FEST 2015 (La Colaboradora. Zaragoza Activa) y libro ASOCIARSE PARA EL BIEN COMÚN (Jean-Louis Laville. Icaria, 2015).

3 Desembre, 2015

Article EL TGPE A L’INSTITUT QUATRE CANTONS (Ramón Grau, director de l’institut Quatre Cantons) i trobada DEVOLUCIÓ DE L’EXPERIÈNCIA CONSTEL·LACIONS POBLENOU (Hangar).

2 Desembre, 2015

HOW TO DO THINGS WITH DOCUMENTS. Jornades de presentació de les investigacions realitzades per part dels intèrprets convidats per la Fundació Antoni Tàpies a realitzar prospeccions a l’Arxiu d’activitats de la Fundació. Al llarg de l’any 2015, s'han realitzat aproximacions als registres de la mediació des de diferents perspectives i mètodes d’anàlisi que han comportat noves col·laboracions amb organitzacions i agents d’entorns socioculturals diversos.

2 Desembre, 2015

Exposició PROJECTES EDUCATIUS. SALA D’ART JOVE (ACVic) i projecte de mediació cultural QUÈ VOL DIR MIRAR UN QUADRE? (Servei educatiu. Tecla Sala).

25 Novembre, 2015

Proyectos abiertos en Hangar: "TRANSVEU PERE IV" Y "POBLENOU HÀBITAT CREATIU" (impulsados desde el laboratorio "Geoartivismos" de Constelaciones). Jornadas en torno a la conceptualización del archivo CICdB (LaFundició en la Fundació Antoni Tàpies) y publicación de los textos de la asignatura de extensión universitaria "CARTOGRAFÍA ARTÍSTICA" 2014-2015 (un proyecto de Inter-Accions) en la revista URBS.

23 Novembre, 2015

Presentació MALETA PEDAGÒGICA ART + ESCOLA + LLUM (ACVic) i SITUACIONS PEDAGÒGIQUES FORA DEL NORMATIU (càpsula radiofònica del programa SON[I]A. Ràdio Web MACBA)

16 Novembre, 2015

Programa ESPAIS C_ROOM 13 BARCELONA (Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB i Consorci d’Educació de Barcelona), projecte expositiu SECOND ROUND (Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Universitat de València) i fòrum KALIDOSCOPI 2015 (EART).

13 Novembre, 2015

ACTIVACIONES NI ARTE NI EDUCACIÓN. Selección de algunas propuestas del programa de actividades de esta exposición que organiza el Grupo de pensamiento de Educación Disruptiva (G.E.D) de Matadero Madrid, coordinado por el colectivo Pedagogías Invisibles, con el objetivo de generar un espacio para reflexionar sobre la importancia de lo educativo en la construcción de lo social.

13 Novembre, 2015

EXPOSICIÓ HOW TO DO THINGS WITH DOCUMENTS (Fundació Antoni Tàpies) i PERFORMANCE TERZO PARADISO (Blueproject Foundation)

12 Novembre, 2015

Proyecciones del documental L'ESMA DEL TEMPS (EL SENTIDO DEL TIEMPO) en Zine-Plaza (Tabakalera) y de la película de creación colectiva NEGRAYBLANCA (Cineteca Madrid).

12 Novembre, 2015

Exposició CIUTAT ESPERANÇA, RE-TRATOS DE BARRIO (El Parlante i Pla Comunitari de Ciutat Meridiana) i taller PROGRAMA STREAMMING (Càmeres i Acció al Casal de Joves Casa Sagnier).

11 Novembre, 2015

I JORNADA DE BONES PRÀCTIQUES LA DANSA A L’ESCOLA (APDC i Moviment Lantana), TALLER +45. MOVIMENT I DANSA CONTEMPORÀNIA (C.C. Can Felipa), TALLERS INTERGENERACIONALS (Graner) i CURSO DANZA EDUCATIVA / CREATIVA (CSDMA).

10 Novembre, 2015

Proceso de investigación abierto #TECNO BLANDAS (HIRIKILABS. Tabakalera) y nueva convocatoria PROGRAMA HIBRILALDIAK (Conexiones improbables y DS2016EU). Proyecto BAZKARIDEIAK: COMIDAS DE APOYO MÚTUO FOOD4THOUGHTS (WikiToki) y proyecto COMA/COMED (ToroLab/Idensitat ID). Más TALLER FORMATIVO DE CO-CREACIÓN (Karraskan y CoCreable) y presentación del libro METODOLOGÍAS PARTICIPATIVAS. SOCIOPRAXIS PARA LA CREATIVIDAD SOCIAL (Red CIMAS) en Traficantes de sueños.

9 Novembre, 2015

HACKATHON DE CADÁVERES INMOBILIARIOS (Jornadas Arquinset 2015), taller ACTIVADORES VECINALES (IDIYS) y plataforma de colaboración MUSEO DE LOS DESPLAZADOS (Left Hand Rotation)

4 Novembre, 2015

Projecte DONAR VEU A LA MEMÒRIA (Institut Lluís Vives de Barcelona), cicle FRANCO 40/40: taula rodona MEMÒRIA I PARTICIPACIÓ (EUROM) i taller de creació teatral i documental ENTRE DUES AIGÜES (CC CAN FELIPA)

2 Novembre, 2015

CIRCOLAB i TECNOATENEU VILABLAREIX
Dos espais educatius i d'aprenentatge per desmitificar la tecnologia i on desenvolupar, de forma creativa, compartida i oberta, projectes tecnològics des de l'interès comú. Predicant amb l’exemple, es visiten i aprenent els uns dels altres.

29 Octubre, 2015

Projecte PASEOSFUENCARRAL (Paisaje Transversal), festival URBANBAT 2015 (Zarami i Colaborabora), II Jornadas PENSAR LA CIUDAD (Malakatón), taula rodona ART URBÀ, ESPAI PÚBLIC I EDUCACIÓ (OWC2015) i cursos ACCIÓ SOCIAL. METODOLOGIES I PERSPECTIVES INNOVADORES D’INTERVENCIÓ EN L’ESPAI PÚBLIC (CEESC), EINES PER DESENVOLUPAR PROCESSOS PARTICIPATIUS (COAC) i COMUNS URBANS. CIUTAT, GESTIÓ COL·LECTIVA I PRÀCTIQUES COOPERATIVES (La Repartidora i La Dula). Més la publicació CONSTRUIR EN COL·LECTIU (LaCol).

27 Octubre, 2015

EXPOSICIONES REHOGAR 7 (Makea Tu Vida) y OBJETOS COMUNES (Medialab Prado), MANUAL DE SUPERVIENCIA MAKER (Makespace) y un par más de lecturas relacionadas: EL FUTURO DE LA CULTURA LAB (Bernardo Gutiérrez) y LA EVOLUCIÓN DE LA CULTURA LAB (Juan Insua).

19 Octubre, 2015

FUCK-IN-PROGRESS (MACBA) / PROJECTE +45 (La Caldera) / BAILAR EL BARRIO (CA2M) / APRENDANZA15 (CND y Matadero Madrid)

16 Octubre, 2015

"L'ESMA DEL TEMPS" ("EL SENTIDO DEL TIEMPO"), el documental sobre la historia de una asamblea de vecinos que ha estado 12 años al frente del ayuntamiento en Figaró-Montmany (Barcelona), se proyecta en Zine Plaza. El coloquio posterior contará con la presencia de Marta González, una sus directoras, y el profesor de la UPV-EHU, Igor Ahedo, experto en política y movimientos vecinales.

14 Octubre, 2015

Primer ENCUENTRO ESTATAL DE REDES DE HUERTOS URBANOS COMUNITARIOS, proyecto CIUDAD HUERTO y artículo "ALIMENTANDO OTROS MODELOS: CULTIVAR ENTRE LAS RUINAS DE LA CRISIS"

13 Octubre, 2015

"CIUTAT ESPERANÇA, RE-TRATOS DE BARRIO". Aquesta exposició mostra en imatges la visió que tenen del barri de Ciutat Meridiana els i les joves que hi viuen. Forma part del projecte "Ciutat Esperança" que pretén donar la volta a la imatge negativa que es té del barri, conegut arran de la crisi com a "Villa Desahucio", treballant amb grups de joves a través de diverses eines de comunicació, com ara els curtmetratges, els vídeos i la fotografia.

9 Octubre, 2015

Exposició "NI ARTE NI EDUCACIÓN" (Matadero Madrid) / Programa educatiu "AULAS ABIERTAS" (Reina Sofía) / Projecte "ARSGAMES" (LABoral) / JORNADES DE PORTES OBERTES (La Panera).

8 Octubre, 2015

Taller CARTOGRAFIA SENSIBLE, AMB C MAJÚSCULA / Encuentro GEOARTIVISMOS: MEDIOS LOCATIVOS + ARTES DIGITALES + ACCIÓN SOCIAL.

7 Octubre, 2015

Instal·lació MONSTRUARI (Ingràvid Figueres), programa para JÓVENES PROGRAMADORES (Festival de Cine Europeo de Sevilla) i QUADERN AUDIOVIUAL (Teleduca)

2 Octubre, 2015

PUBLICACIÓ SOUVENIR VALPO. Presentació d’aquesta publicació realitzada a partir i com a tancament de "La rosa y el fuego", un projecte de mediació en residència al Parque Cultural de Valparaíso (Xile), plantejat com un programa de ràdio experimental on-line.

30 Setembre, 2015

Taller LA CIUTAT DELS FOTÒGRAFS, programa HAMACA EDUCA EN LOS INSTITUTOS, cicle de CINEMA I DRETS DELS INFANTS i convocatòria EL CAC A L’ESCOLA.

21 Setembre, 2015

Convocatòries CIUDAD, EDUCACIÓN Y PRÁCTICAS COLABORATIVAS i PIPA 2015 PROJECTES D’INTERVENCIÓ PEDAGÓGICA I ARTÍSTICA.

17 Setembre, 2015

LOS MADRILES. ATLAS DE INICIATIVAS VECINALES + AUZOETXE: ESPACIO PARA LA PARTICIPACIÓN Y EMPODERAMIENTO COMUNITARIO EN BARRIOS

16 Setembre, 2015

Cicle de Salut i Arts Escèniques: "QUI NO ESTÀ BOIG, FA TEATRE!" (Pallapupes i Centre Cívic Can Felipa) + Projecte "JUNEDA INCURSIÓ SOCIAL". Creació d'Arts Escèniques (Juneda InCursió).

10 Setembre, 2015

NEGRABLANCA EN CINETECA MADRID. Segunda proyección de la película "NegraBlanca" resultante del proceso de creación colectiva "¿Hacemos una peli?" iniciado en 2012 por Helena de Llanos durante su residencia artística en el pueblo de Blanca (Murcia). Tras la proyección, CinesinAutor propone un encuentro en Intermediae-Matadero Madrid dentro de su investigación Sinautoría para debatir sobre la legitimidad con la que debería circular una obra colectiva y cómo se resuelve la tensión entre proceso y resultado final.

8 Setembre, 2015

Exposició on es mostra el resultat de les accions d’Unitat Mòbil del Paisatge (UMP), un projecte de l’estudi Mixité desenvolupat a Manresa en el marc d’Estètiques Transversals. Art, acció educativa i ciutats mitjanes, un programa d’accions impulsat per IDENSITAT des de l’àmbit de les pràctiques artístiques contemporànies amb l’objectiu de fomentar l’acció col·lectiva en la construcció de l’espai públic a través d’accions educatives que impulsin la creativitat social i la implicació de les persones en la producció cultural.

3 Setembre, 2015

PERFORMANCES DE LA MIRADA. Taller d’espectadors Mercat de les Flors de Barcelona / OUR SHARED SCENARIO (Nuestro Escenario Compartido), iniciativa artística en forma de taller para procesos de creación conjunta en Internet.

1 Agost, 2015

"Womanhouse" va ser un projecte educatiu col·laboratiu realitzat als anys 1970 i considerat com el primer programa d'estudis d'art feminista.

De caràcter innovador, es va realitzar en una mansió abandonada de Hollywood on, després d'una sèrie de tasques de condicionament, es van distribuir les habitacions i els espais entre les 21 estudiants participants per tal que, durant un període de dos mesos, hi realitzessin intervencions, instal·lacions i performances. La casa es va obrir al públic del 30 de gener al 28 de febrer de 1972 i va rebre uns 10.000 visitants abans de ser enderrocada.

Va ser una experiència molt enriquidora per a les participants, no només com a estudiants d'art, sinó també perquè l'impacte mediàtic que va suposar les va dotar d'eines discursives per acceptar les crítiques.

24 Juliol, 2015

La nostra col·laboradora, Maria Ferrer, comparteix en aquest reportatge la seva experiència en assistir a la presentació escènica del projecte comunitari de l’Antic Teatre de Barcelona amb veïnes del Casc Antic. Amb aquesta, ja són vuit les vegades que la gent gran del barri (les participants tenen més de 60 anys) mostra en públic el resultat del seu procés de treball a l'Antic Teatre, en dues ocasions formant part de la programació del Festival GREC... Sinergies que, sens dubte, alimenten amb la substància de la democràcia cultural els grans esdeveniments de la ciutat per tal de traduir en fets allò que la cultura és un dret social.

22 Juliol, 2015

BERENAR FINAL PROJECTE "DODGEBALL" (dins de "Pedagogies de Fricció" a l'Espai 13 de la Fundació Miró)

16 Juliol, 2015

"CIUTATS EN DANSA": "TAMBÉ RESPIRA L'ÀNIMA". Espectacle amb tots els participants d’aquest projecte pedagògic i social de dansa comunitària impulsat per Álvaro de la Peña – Cia. Iliacán, coreògraf i soci fundador de La Caldera.

15 Juliol, 2015

En centros y espacios de producción cultural como Medialab-Prado, la mediación ocupa un lugar central para construir contextos colaborativos orientados al desarrollo de iniciativas y proyectos. Los programas y equipos de mediación son, en estos contextos, el engranaje necesario para conectar proyectos y grupos de trabajo, fomentando las prácticas colaborativas “dentro de” y “entre” ellos.

13 Juliol, 2015

Plataforma colaborativa EL-RECETARIO.NET (Makea tu vida) y guía MUJERES TRABAJANDO (Col·lectiu Punt 6).

10 Juliol, 2015

Proposta de microRavals en relació a l’exposició “Mesures de desajust” de Núria Güell en el marc del cicle "Trets en mig del concert" al centre d’Arts Santa Mónica i en diàleg amb alguns aspectes del treball de Núria Güell.

8 Juliol, 2015

ESTUDI ESPAI PÚBLIC I QUALITAT DE VIDA A CIUTAT MERIDIANA (IGOP, CCCB Educació i Escola Mestre Morera). PROPOSTA ESCÈNICA 2015 COM A POSSIBILITAT (La compagnie des Hommes amb alumnat de tres instituts de Barcelona). PROYECTO VACA III (Centro Huarte y centros de educación formal y no formal de Navarra).

6 Juliol, 2015

Iniciatives on es posa de relleu la importància de recollir i documentar les pròpies narratives en un exercici de construcció de la memòria col·lectiva i l'espai social.

2 Juliol, 2015

Activitats d’educació no formal per a joves des d’equipaments i entitats culturals:
CAMP SONOR _ SUMMERLIGHT _ LABORATORIO VIVO. CAMPAMENTO URBANO 2015 _ TRIFÀSSICS.

1 Juliol, 2015

El programa "Learning & Participation" va néixer com una part essencial del projecte de "The Sage Gateshead". Així com altres equipaments culturals han incorporat progressivament un servei educatiu i comunitari en la seva estructura, aquesta institució es va gestar com una entitat de difusió i creació musical, alhora que s’aixecava com un centre de formació artística i de dinamització cultural adreçada a tota la ciutadania.

Més enllà d’acollir formacions musicals estables, aquest equipament va ser concebut com un projecte per regenerar una zona cultural i econòmicament deprimida, i l’estratègia per a fer-ho va ser a través de la música.

1 Juliol, 2015

Projectes FUCK-IN-PROGRESS (Grec 2015. Taller de l’Espectador) i BARRIS EN DANSA (Xerrades informatives). FES-MAP 2015 (Convocatoria II Festival de las Artes y la Salut Mental de los Pirineos) i Jornades BAMBÚ (Arts escèniques inclusives i accessibles. I aniversari cia. teatre Bambú).

30 Juny, 2015

NEGOCIANT LA PARTICIPACIÓ CULTURAL DELS MIGRANTS (MCP BROKER). Conferència final del projecte europeu "Brokering Migrants' Cultural participation" (MCP Broker), coordinat per Interarts, l’objectiu del qual és estimular la participació dels migrants com a productors i actors culturals mitjançant la millora de la capacitat de les institucions públiques culturals per interactuar-hi.

29 Juny, 2015

Dodgeball és un projecte en procés de Pedagogies de Fricció sobre la formació artística, on diferents persones del món de l’art fan una breu diagnosi sobre l’estat de la qüestió en l’actualitat. És, per tant, una invitació a construir col·lectivament un espai de visibilitat, reconeixement i diagnosis entorn a la formació dels artistes, a partir d’un mapeig a través de micro-vídeos o vídeo-tweets, que van donant forma a una plataforma de treball online.

26 Juny, 2015

UMHERRI 15. Comunidad, aprendizaje y política local (escuelas, comunidades y agentes públicos y privados del País Vasco). Proyecto PATRIMONIO QUEVEDO (MUSAC y CEIP QUEVEDO de León). Projecte COM BATEGA UN MUSEU (MNAC i SuSoEspai, Creació i Salut Mental) i TALLER DE CIRC Escola de Salut per a la gent gran del CAP Guineueta amb l’Atener Popular 9Barris de Barcelona).

25 Juny, 2015

"PER QUÈ A MI?" i "URASHIMA". Dues obres de teatre amb joves companyies creades dins del projecte Forn de teatre Pa'tothom es presenten a l’Espai Jove Boca Nord de Barcelona.

25 Juny, 2015

EXPOSICIÓ FERTILITZACIÓ CREUADA +4. “La Fàbrica” és l’exposició final de temporada del Laboratori Social Metropolità. La inauguració s’inclou dins de la jornada de cloenda del programa de Micro-Residències Fertilizació Creuada +4, els resultats de les quals es mostren en aquesta exposició a Ca l'Estruch de Sabadell.

23 Juny, 2015

"UN DIA SIN TIEMPO". Projecte del col·lectiu Diásporas Críticas, dins de les Microintervencions de Translocacions (ID), pensat com a performance social i produït com a procés de treball comunitari sota les premisses de la investigació-acció per produir coneixement i crear comunitat, alhora que s’intervé en el barri en tant que espai públic comú.

23 Juny, 2015

Debate USOS Y HACKEOS DEL ESPACIO PÚBLICO en MediaLab-Prado. CAMPUS DE CEBADA. III Universidad Popular de Verano en el Campo de Cebada. PRESENTACIÓN DE VOLUMES Y CIVICWISE (Wikitoki-Lab, Bilbao) y GUÍAS PARA LA ACTIVACIÓN DE ESPACIOS (Arquitecturas Colectivas).

22 Juny, 2015

"AQUÍ TRABAJA UN ARTISTA". Este seminario se plantea, a partir de un proyecto educativo del CA2M con dos colegios públicos del extrarradio de Madrid y una investigación sobre la metodología, abordar cuestiones relacionadas con la educación en museos y la elaboración y desarrollo de proyectos de colaboración que se extiendan en el tiempo y cuyo objetivo sea afectar el transcurso natural de las instituciones y desbordar el espacio del aula.

15 Juny, 2015

Contraproposta de planejament participatiu dissenyada l'any 1983 per representants ciutadans i col·lectius activistes de Newham (est de Londres) durant la campanya d’oposició al projecte de renovació urbana i gentrificació de la zona dels Docklands (molls industrials del Londres est).

Com alternativa al disseny urbanístic imposat, el planejament participatiu reclamava un projecte que reflectís les necessitats reals de la població, oposant-se a la construcció d’un aeroport i a la substitució del sector industrial pel financer, i reclamant la rehabilitació del parc d’habitatge social enfront de la privatització residencial.

La necessitat d’organització i d’autogestió va comportar metodologies de col·laboració i negociació fruit de la capacitat cocreativa dels veïns i experts locals.

5 Juny, 2015

FESTA DEL CIRC SOCIAL. Una jornada per conèixer els projectes desplegats des de l’Ateneu Popular 9 Barris de Barcelona per apropar el circ a la ciutadania més jove mitjançant el treball en xarxa amb els agents del territori (instituts, casals i entitats de lleure, associacions de veïns i veïnes, Plans Comunitaris, Districte de Nou Barris, Agència de Salut Pública i Consorci d’Educació de Barcelona, etc.)

5 Juny, 2015

PROJECTE EUROPEU "DE LA CULTURA A L’OCUPACIÓ". Trobada de cloenda i presentació de resultats del projecte europeu “Cultura a la presó, un dispositiu d’educació, formació i ocupació”, en el qual participa la Direcció de Serveis Penitenciaris de la Generalitat de Catalunya i l’associació barcelonina transFORMAS, juntament amb institucions públiques i operadors culturals i/o de formació de França i Alemanya.

2 Juny, 2015

PROJECTE TOT DANSA 2015. Mostra del treball artístic i tècnic de l’edició 2015 d’aquest projecte educatiu dins del marc de les Terceres Jornades Joves de Creació Artística, impulsades conjuntament per l’Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, el Mercat de les Flors i l’Institut del Teatre.

1 Juny, 2015

"The Manifesto of Possibilities" és un projecte l'objectiu del qual és la redacció d'un manifest sobre la producció cultural en clau col·laborativa. Iniciat i editat per Cameron Cartiere i Sophie Hope, el projecte es va desenvolupar a partir del seminari “Building Cultures, Art and OUR City” (maig 2006) i el workshop “Manifesto of Possibilities” (febrer 2007).

29 Maig, 2015

Projectes ENXARXA’T (La Panera Lleida), MUNTEM UNA EXPOSICIÓ (Museu del Disseny de Barcelona, Escola Catalònia i l’IES Quatre Cantons de Barcelona), CARTOGRAFÍA CRÍTICA (Hangar amb l’IES Quatre Cantons) i CAPTURANT IDENTITATS (Filmoteca de Catalunya amb l’INS Miquel Tarradell de Barcelona).

22 Maig, 2015

TALLER DE METODOLOGÍA PARA EL DESARROLLO DE PROYECTOS CULTURALES COLABORATIVOS (impartido por Teresa Marín en PEU-UJI) y AMARABAI AUZOLAB con Mikel Morlas (video-resumen e informe sobre el proyecto).

21 Maig, 2015

CREADORS EN RESIDÈNCIA ALS INSTITUTS DE BARCELONA. PRESENTACIÓ DE PROJECTES. Des de fa sis anys, el projecte En Residència posa en contacte l’art contemporani amb estudiants de secundària, generant noves formes i contextos de creació a través de residències d’artistes que, al llarg del curs lectiu, creen les seves obres als instituts de Barcelona en diàleg amb els i les alumnes.

20 Maig, 2015

Aquest espectacle de teatre-dansa creat conjuntament per joves i gent gran del Raval i del Poble Sec s’ha desenvolupat en el marc de la quarta edició dels tallers-espectacle de creació intergeneracional produïts pel Teatre Tantarantana de Barcelona dins del seu programa Tanta Jove.

18 Maig, 2015

Exposicions LA MEVA BIOGRAFIA (BaumannLab Terrassa), BÒLIT MENTOR 3. L’ART DE SALTAR (Bòlit, Girona) i ART + ESCOLA + LLUM (ACVic). Convocatòries CINEMA EN CURS 2015-2016 i Programa MECENAZGO EXPANDIDO. Convocatoria para la producción de una herramienta educativa (LABoral. Centro de Arte y Creación Industrial de Gijón).

15 Maig, 2015

El projecte "The Cook, the Farmer, his Wife and their Neighbour" fa visibles els rols i metodologies que l’arquitecte pot desenvolupar en un procés de reactivació social urbana. El seu equip motor sorgeix de la unió de dues iniciatives centrades en la reestructuració urbana del barri Nieuwe West d’Amsterdam: la del grup Wilde Westen, i la de l’artista i arquitecta M. Potrc.

La negociació entre els diferents agents implicats facilita la posada en marxa d'un procés de re-apropiació de l'espai públic que s'allarga del 2008 fins al 2010. El resultat serà l’apropiació temporal d’un solar i un local abandonats per convertir-los en un hort i una cuina comunitaris, que actuaran com espais de socialització i viver d'accions de denúncia i resistència al procés de transformació urbana del barri.

15 Maig, 2015

CONVOCATÒRIA ARTS ESCÈNIQUES Can Felipa. LA MIRADA DEL OTRO de Proyecto 43-2 a l’Institut del Teatre de Barcelona (funció i col·loqui sobre el conflicte basc). PER QUÈ A MI? Obra sobre l’assetjament escolar de Cia. Jove Pa’tothom. Cursos ARCO IRIS DEL DESEO: UNA HERRAMIENTA PARA EL CAMBIO (La Xixa Teatre) i EL TEATRE COM A EINA D’INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA (Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, de la Universitat de les Illes Balears, amb El Xiringuito Teatre i Comunitat).

13 Maig, 2015

PROGRAMA ANALFABETO (Larraitz Torres) y SCANNER-IREKIA en Tabakalera. Taller y comunidad de aprendizaje COCINANDO eBOOKS (Medialab Prado). Proyectos LA FOTOCOPIOTECA (Lugar a Dudas), LA FANZINOTECA y CUENTOS-OBJETO CO-CREADOS PARA NIÑOS Y ADULTOS (Ed. Cuscusianos de Cocreable).

8 Maig, 2015

CURSO DE GESTIÓN CULTURAL #CULTURABAJOPUENTE + FESTIVAL SALVAJE (proyecto Autobarrios SanCristobal, Madrid) y AKELHARRE JOVE (Espai independent de l’Hospitalet de Llobregat).

6 Maig, 2015

Projectes EL CONSELL DELS SAVIS VA A LA FILMOTECA (Filmoteca i Museu d’Història de Catalunya) y NUEVAS COMANDITARIAS HERNANI (Tabakalera Donostia).

5 Maig, 2015

HIBRIDACIONS I CONTEXTOS 02. Jornada de presentacions de projectes d’aquest programa que té la voluntat d’articular projectes col·laboratius en xarxa entre centres i espais d’art i escoles d’art i disseny.

1 Maig, 2015

"Tallers d’art" és un projecte educatiu de l’associació Experimentem amb l’ART, iniciat fa quatre anys amb el nom d’Escola EART, i respon a la voluntat estratègica principal de l’associació: posar en relació els processos i expressions artístiques contemporànies amb accions i contextos educatius, i de mediació amb els públics.

L’ampliació de l’espai de l’associació ha presentat l’ocasió per a desenvolupar un programa d’activitats formatives i educatives en estreta vinculació amb la residència d’artistes, un altre dels projectes de l’entitat. De fet, l’experimentació, la creativitat i la convivència directa amb els artistes i els processos de creació són la base de totes les activitats dels "Tallers d’art".

29 Abril, 2015

Presentació del projecte COÒPOLIS. Espai d’Iniciatives de l’Economia Solidària a Can Batlló i de la cooperativa oberta d'àmbit mundial FAIRCOOP a Medialab-Prado.

28 Abril, 2015

Projecte CABANYAL ARCHIVO VIVO, jornada CONFLUÈNCIA D’ARXIUS EIX PERE IV dins del projecte CONSTELACIONES POBLENOU i nou espai per al dispositiu OBJECTE BARRIAL NO INVASIU (O.B.N.I)

27 Abril, 2015

Convocatòria COMPONER LOS SABERES PARA COMPRENDER MEJOR LOS DESAFÍOS DEL MUNDO CONTEMPORÁNEO. Programa 1: Colaboraciones transdisciplinares entre artistas y científicos (Fundación Daniel y Nina Carasso). Comunidad de indagación LABORATORIO VIVO (Medialab-Prado). Projecte GRID_SPINOZA (Hangar). OFICINA DE CIÈNCIA CIUTADANA (BCNLab. Ajuntament de Barcelona).

24 Abril, 2015

Festivals ACTUA! ARTS FESTIVAL. Art amb diversitat funcional i L’ALTRE FESTIVAL Internacional d’Arts Escèniques i Salut Mental. PROGRAMA HERMES i publicació ABIERTO AL PÚBLICO núm. 4. Artes escénicas e inclusión social.

23 Abril, 2015

Jornadas inaugurales de LA FÁBRIKA DETODALAVIDA (Los Santos de Maimona, Badajoz) y HACENDERA ZGZ (Zaragoza).

21 Abril, 2015

GUIA A LES PLACES! CIUTATS EN MOVIMENT (Biblioteques de Granollers). Biblioteca digital BOOKCAMPING. Grup de treball PENSANDO Y HACIENDO MEDIALAB: la biblioteca como laboratorio ciudadano de conocimiento. Projectes COMMON LIBRARIES (Essex Libraries), PUBLIC LIBRARY (Marcell Mars) i CREACIÓN DE UNA RED DE BIBLIOTECAS PERSONALES (Fundación Cerezales Antonino y Cinia en col·laboració amb Daniel G. Andújar).

17 Abril, 2015

Projecte TOTS DANSEN, exposició MEDIONA ENTRE INFANTS I ARTISTES i curs MOBILITZA’T, creació audiovisual per a la transformació social.

16 Abril, 2015

FESCAMP 2015. Exposició dels set projectes en curs ("Walk&Talk Mira-sol" / "El sentir d’un trajecte" / "Nature Paradise" / "El bosc comestible" / "Explica el teu Valldoreix" / "Dibuixant la Floresta, construint el barri!" / "Marge agrícola Sant Cugat, veus i espais"), accions participatives dels projectes "El Bosc Comestible" i "Explica el teu Valldoreix") i taller FESTRASHREG del col·lectiu refarmthecity.org

15 Abril, 2015

El projecte 4Cordes neix l'any 2009 amb el propòsit d'oferir nous recursos per abordar les realitats de l'entorn dels nens i nenes de l'Escola Germanes Bertomeu de Mataró a partir de l'aprenentatge artístic. En concret, s'hi treballa el desenvolupament d'habilitats instrumentals a través del violí i el violoncel, potenciant la cohesió social i l'èxit escolar a partir de l’excel·lència en les activitats i la interacció entre l'escola, les famílies i el barri.

A través d'aquest projecte, els nens i nenes aprenen a tocar els instruments i aquest és el vehicle de transformació de la seva realitat.

10 Abril, 2015

PROYECTO PATRIMONIO (Prácticas colaborativas DEAC. MUSAC). Programa ZOOM VÍDEO LABORATORIO (Área de Mediación de Tabakalera-Donostia). Documental ELOGI DE L’ESCOLA (Escola Bordils, Girona).

9 Abril, 2015

IMAGINA SANT BOI (Ajuntament de Sant Boi). RETRATANT EL VEÏNAT. 10 anys del barri de Sant Pere i Santa Caterina (Fundació Mescladís). MIRADES: RETRATS SENSE SOSTRE (Xarxa d’Atenció a les Persones sense Llar). CONTRA-REPRESENTACIONS AUDIOVISUALS (Es Baluard).

1 Abril, 2015

"Playgrounds" és com s'anomena el sistema de solars buits aptes pel joc infantil que l'arquitecte Aldo van Eyck va projectar a Amsterdam a partir de 1947 a través d'un procés participatiu. Durant 20 anys, van Eyck va anar recollint propostes de localització fetes des de la ciutadania fins a sumar 700 solars cartografiats als anys 1970.

La clau del projecte va ser prioritzar el procés de treball comunitari i la dinàmica col·laborativa a l'hora d'escollir la ubicació i propostes de disseny per als espais lúdics de la ciutat en un període dominat per l'especialització, el funcionalisme i les metodologies científiques de l'anomenat arquitecte modern... Tendències que contrastaven amb el nou rol de mediador, col·laborador, receptor i dinamitzador de van Eyck, conegut com a "l'humanista rebel".

27 Març, 2015

PLAN MUSEOS+SOCIALES (Ministerio de Educación, Cultura y Deporte), proyecto LA MÁQUINA DEL TIEMPO (Intermediae–Matadero Madrid) y curso WHAT ARE YOU LOOKING AT (Es Baluard).

26 Març, 2015

Crònica en quatre capítols del programa de mediació cultural “ALTRES VEUS. VISITES DIALÒGIQUES” per a l’exposició “PERFECT LOVERS. Art en temps de la sida” (Fundació ArtAids i Fundació Suñol de Barcelona).

24 Març, 2015

Projecte "CIUTATS EN DANSA" (La Caldera) i taller "TEENAGE FLOCK" (programa "EN RESIDÈNCIA").

17 Març, 2015

PROJECTE IDENTITATS I MIRALLS / PROJECTE desPLAÇA’T / RESIDÈNCIA D’ART COMUNITARI ESPAI GERMANETES / DOCUMENTAL SOBRE EL PROJECTE DIÁLOGOS SIN FRONTERAS

15 Març, 2015

"Mustafà és al replà" és una obra de Teatre-fòrum que té com a objectiu lluitar contra el racisme subtil que es manifesta quotidianament basant-se, la majoria de les vegades, en rumors i estereotips, i obrint un debat posterior amb el públic sobre la situació plantejada per tal de cercar solucions.

Aquesta obra va ser el resultat d'un grup d'anàlisis que va treballar durant quatre mesos per crear un muntatge sobre el racisme subtil i les tres expressions més comunes del racisme actual: discriminació, estereotips i prejudicis.

13 Març, 2015

Un enlace entre los artículos Y EL FESTIVAL ZEMOS98 SE AHOGÓ (ZEMOS98) y LA GESTIÓN COMUNITARIA EN LA ECONOMÍA SOCIAL Y SOLIDARIA (traducción al castellano en Periódico Diagonal del artículo publicado en Nativa).

12 Març, 2015

Exposición Auzoko Hitzak: representar las pedagogías en el espacio público.
Organiza: Tabakalera. Casa de Cultura de Egia. Hasta el 17 de marzo.

10 Març, 2015

Dispositivo CINEMA USERA (proyecto Paisaje Sur). Convocatoria continua ZINE_PLAZA (Tabakalera Donostia). Espacio CINETECA (Matadero Madrid). Foro CINE POR VENIR (Valencia). III Edición.

6 Març, 2015

Crònica en quatre capítols del programa de mediació cultural “ALTRES VEUS. VISITES DIALÒGIQUES” per a l’exposició “PERFECT LOVERS. Art en temps de la sida” (Fundació ArtAids i Fundació Suñol de Barcelona).

5 Març, 2015

Crònica en quatre capítols del programa de mediació cultural “ALTRES VEUS. VISITES DIALÒGIQUES” per a l’exposició “PERFECT LOVERS. Art en temps de la sida” (Fundació ArtAids i Fundació Suñol de Barcelona).

4 Març, 2015

Crònica en quatre capítols del programa de mediació cultural “ALTRES VEUS. VISITES DIALÒGIQUES” per a l’exposició “PERFECT LOVERS. Art en temps de la sida” (Fundació ArtAids i Fundació Suñol de Barcelona).

3 Març, 2015

Crònica en quatre capítols del programa de mediació cultural “ALTRES VEUS. VISITES DIALÒGIQUES” per a l’exposició “PERFECT LOVERS. Art en temps de la sida” (Fundació ArtAids i Fundació Suñol de Barcelona).

1 Març, 2015

"Lavadero Público" és el resultat del taller realitzat pel grup de performance Corpus Deleicti amb la participació d’un grup de dones de Caldes de Montbuí, que van intervenir un safareig públic dins el marc del festival d’art urbà Miau, celebrat el 12 de setembre del 2009.

27 Febrer, 2015

Convocatòria del FESTIVAL SISMÒGRAF/CIA. MAO per a dones més grans de 70 anys i taller AIXÒ ÉS RITME! a l’Estruch amb la coreògrafa Constanza Brncic.

23 Febrer, 2015

Exposició EL NOSTRE RAVAL / Documental expandido EUROPEAN SOUVENIRS. €UROVISIONS / Publicación MAPEANDO EVALUANDO LA INVESTIGACIÓN SOBRE JÓVENES PRODUCTORES DE CULTURA VISUAL.

19 Febrer, 2015

EXPOSICIÓ IN/BE/OUT SIDE ART. Proyecto DESMUNTAMITES. PROJECTE BILINGÜE de l’Escola Municipal Tres Pins de Barcelona. PROJECTE FEM UN MUSEU. VII JORNADAS SOBRE LA INCLUSIÓN SOCIAL Y LA EDUCACIÓN EN LAS ARTES ESCÉNICAS. Videoconferencia SOMATOGRAFÍAS Y TECNOCUIDADOS (material documental). GUÍA PEDAGÓGICA PARA LA ELABORACIÓN DE VIDEOS Y PODCASTS A FAVOR DE LA DIVERSIDAD CULTURAL.

18 Febrer, 2015

Exposición MECANISMES DE CREACIÓ COL·LECTIVA (ACVic) y Programa ARTE+EDUCACIÓN en ARCO 2015.

15 Febrer, 2015

"La Lleca" (“calle” al revés) és el nom d'un col·lectiu format pels performers Lorena Méndez i Fernando Fuentes que, des de 2004, treballa amb homes, dones i joves en reclusió a Ciutat de Mèxic. També és el nom del projecte educatiu i social que porten a terme, juntament amb altres agents de camps com l'antropologia o la psicologia.

Es realitza un treball amb els interns, els seus familiars i entorn proper a través d’estratègies artístiques com la performance, el vídeo, la radio, les tecnologies digitals, la fotografia, la narració oral i escrita, el dibuix… El primer context on es va posar en marxa va ser el centre de reclusió CERESOVA de Santa Martha Acatitla on, del 2004 al 2010, es va fer un treball continuat amb el suport del personal de la Subdirecció de Prevenció Social.

9 Febrer, 2015

ANUARI 2014 :: desdelaminat.net. Butlletí electrònic / DESCOMPRESSIONS, publicació online (UNZIP Torre Muntadas) / DOCUMENTAL (LaFábrika detodalavida).

6 Febrer, 2015

GENERANDO CONOCIMIENTO LIBRE EN LA WIKIESFERA. Proyecto sobre documentación colaborativa en Medialab Prado / WIKIARS. Col·laboració de les escoles d’art i disseny a la Viquipèdia, una iniciativa d’Amical Wikimedia.

5 Febrer, 2015

FILMOTECA PER A LES ESCOLES 2014-2015 (Filmoteca de Catalunya) / IMAGINARSE. Comunidad educativa expandida y Pedagogías creativas de la imagen (Universidad de Murcia) / SINAUTORÍA. Residencia de CsA en el MNCARS / EINES, ESTRATÈGIES I PROJECTES TRANSVERSALS A TRAVÉS DE L’ART CONTEMPORANI AL MUSEU I A L’ESCOLA. Seminari de formació per a professorat (Es Baluard).

2 Febrer, 2015

"NARINANT" (espectacle itinerant de dansa contemporània del projecte "Barris en Dansa") al Mercat de les Flors / ACTIVITATS PER A ESCOLES (UNZIP) al Centre d’Art Torre Muntadas / Activitat "EL JUEGO COMO PRINCIPIO" dins el programa educatiu del Museo Centro de Arte Reina Sofía / PROYECTO "AUZOKO HITZAK" del programa de mediació de Tabakalera.

1 Febrer, 2015

Aquest projecte de col·laboració entre el Centre for Urban Pedagogy (CUP) i The Brooklyn College Community Partnership (BCCP) comença amb la pregunta "Com creus que serà el barri el 2030?".

Els i les estudiants del Brooklyn College conformen un grup d'investigació urbana local a partir d'un aprenentatge-servei que els demana fer front als conflictes dins de la seva comunitat per comprendre millor el context on viuen. L'objectiu principal, després de l'aprenentatge d'habilitats per a la recerca i la investigació, és la de generar un posicionament crític, sensible als canvis del seu context immediat, per comprendre el seu funcionament i poder-hi actuar.

La idea principal és encoratjar una participació cívica activa per entendre qui pren les decisions que afecten el futur del barri.

29 Gener, 2015

Jornadas y cursos: CAP A UNA TERRASA DELS COMUNS (Planet Communia) en Ateneu Candela;¿CÓMO COÑO SE SOSTIENE ESTO? en La Hidra Cooperativa, con La Electrodoméstica y Synusia (dentro de la formación de Nociones Comunes BCN) y CAPITAL O VIDA (Nociones Comunes Zaragoza). Más tres proyectos: BICOMÚN (Niquelarte), PEU-UJI y HACENDERA ABIERTA (FCAYC).

22 Gener, 2015

Un taller participatiu d’autoretrats a Roca Umbert, una TV comunitària (Ravalead@s), el col·lectiu de hip hop La Llama del TEB i un projecte auto-finançat de curtmetratges de l’Esplai El Nus de Sant Joan Despí. Més uns tallers de rimes contra el racisme a ritme de rap als instituts de Sabadell, el projecte audiovisual de l'institut Carles Vallbona de Granollers i el de performance, teatre i cinema de l’Institut Moisès Broggi de Barcelona amb la incorporació de creadors a l’aula.

20 Gener, 2015

Fa uns quants posts, en aquest bloc ens fèiem ressò de l’Arxiu de projectes que, en el marc d’Idensitat Barris, presentava un mapeig d'iniciatives culturals, artístiques i socials desenvolupades al barri del Raval. Segueixen enriquint l'ecosistema cultural local dues propostes més: el projecte de mediació del cicle Trets enmig del concert, que es fa a l'Arts Santa Mònica Centre de la Creativitat, i les inauguracions del projecte Espais Mentrestant: els locals de SomAtents, scannerFM i Konnecta’t.

14 Gener, 2015

Arxiu de projectes TRANSlocacions (IDENSITAT); Pam a pam, el mapa col·laboratiu del consum responsable i l’economia solidària (SETEM Catalunya/XES) i Madremanya, la llamada del simbólico que se ríe (Sindihogar/Sindillar). Tres iniciatives nascudes al 2014 que, seguint les seves pròpies brúixoles, dibuixen rastres i mapes de lo local, lo col·laboratiu, lo autogestionat i lo relacional.

9 Gener, 2015

III Trobada Art i Escola (ICE-UAB) / Projecte Artistes de Proximitat. Escola pública Margalida Florit, Ciutadella (Menorca) / Mostra de Treballs Institut Quatre Cantons del Poblenou, Barcelona.

1 Gener, 2015

El projecte "Espai Memòries" es va concebre com un espai experimental des d’on introduir noves maneres de fer en relació al treball en arts visuals, memòria històrica i la seva interacció amb el teixit social.

Articulat com una secció del Museu Comarcal de Manresa, es planteja com un espai obert al públic dedicat a la producció de projectes i a la investigació, la trobada i la col·laboració amb agents del teixit local, així com el treball amb testimonis històrics. La difusió de continguts per mitjà d’activitats, la utilització de formats expositius i la creació d'un arxiu amb les investigacions realitzades també formen part dels seus objectius.

El seu pla director va ser concebut i redactat per una comissió transdisciplinar de la que formaven part els responsables de les institucions contractants: l’Ajuntament, el Museu Comarcal i l’Associació de Memòria i Història de Manresa.

31 Desembre, 2014

Patio Maravillas / La Casa Invisible / Esta es un Plaza. Tres proyectos bajo la picota, tres iniciativas de autogestión más que se ven amenazadas por el rodillo de la legalidad y la lógica administrativa. Si esto es lo que nos anticipa el 2015, pongamos en juego toda nuestra capacidad de resistencia ante tan pobre forma de entender el juego democrático.

15 Desembre, 2014

"Escenes del Raval" va ser un projecte ideat i dirigit per l’artista Claudio Zulián l'any 1998, i produït pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) amb l'objectiu de captar la personalitat complexa del barri del Raval a partir dels seus habitants i vianants. Això es va fer a través d’una instal·lació al CCCB organitzada al voltant de diversos temes relacionats amb el Raval barceloní.

Es va convidar a participar-hi a persones i entitats vinculades al barri, i s’hi van desenvolupar activitats diverses (conferències, performances, entrevistes, projeccions, debats, festes, etc.). La documentació de tot el procés va donar lloc a una publicació on aquestes múltiples veus s'ordenen segons els temes al voltant dels quals es va articular la instal·lació.

15 Desembre, 2014

Proyecto Montenoso (Galicia), Festival Cabanyal Íntim (Valencia) y un curso del Museo Reina Sofía (Madrid): Transiciones. Democracia, ecología y comunes ante el cambio de época.

10 Desembre, 2014

Un col·lectiu, Punt6, i un projecte, Wikidones, dues iniciatives amb un punt de partida centrat en la perspectiva de gènere.

2 Desembre, 2014

El espectáculo que próximamente ofrecerá el grupo de vecinas del proyecto artístico comunitario del Antic Teatre de Barcelona y el ciclo de debates y talleres propuesto por el proyecto Espacios Zombi #2 Besós-Forum de Idensitat entre diciembre de 2014 y enero de 2015 son el punto de partida de esta intersección poliédrica.

1 Desembre, 2014

En la primera edición de los proyectos largos de "Conexiones Improbables" (2011), Lauaxeta Ikastola plantea un reto: ¿Cómo generar en el profesorado motivación por la innovación? Y propone que la respuesta provenga desde alguna de las siguientes perspectivas: el cambio en los servicios de la organización, la organización de proyectos y personas, los planes de formación del profesorado o los modelos de alianzas y relaciones con el entorno.

El anteproyecto presentado por Mikel Morlas en esta convocatoria consistió en devolverles la pregunta y proponer, a su vez, un escenario de acciones transversales a todas las perspectivas propuestas por la ikastola. Tras la selección del proyecto de Morlas, "Descubriendo la innovación oculta", comenzaron nueve meses de colaboración que, en una relación posterior de aprendizaje mutuo ya fuera del paraguas de "Conexiones Improbables", se ampliarían hasta un total de once.

27 Novembre, 2014

Queremos compartir con quien todavía no lo conozca un nuevo proyecto, Harinera ZGZ en Zaragoza, que enlaza con iniciativas en marcha en ésta y otras ciudades para la creación de espacios culturales auto-gestionados desde procesos participativos. Espacios multidisciplinares basados en nuevas formas de creación y producción cultural a través de la participación ciudadana y las estrategias colaborativas.

20 Novembre, 2014

Contra la hegemonía de las miradas universales existe el contrapeso de los contra-relatos, que no sólo tienen importancia por lo que nos cuentan, sino por quién y cómo los construye. Una cuestión que parece interpelar cada vez más a los profesionales y a una parte de la ciudadanía, como se refleja en esta selección de iniciativas heterogenea pero coincidente en proponerse, desde otra concepción de la implicación ciudadana, una producción de cultura crítica.

15 Novembre, 2014

El projecte "Dansa en família" neix a partir d'una experiència personal del seu creador, Juan Eduardo López, a Tanzània amb una comunitat nòmada amb la qual va establir mecanismes de comunicació a través del joc. Més tard, quan el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) li va encarregar la creació d'una activitat infantil dins del marc del Festival Dies de Dansa 2003, el projecte comença a donar els seus primers passos.

"Dansa en família" neix amb l'objectiu de crear vincles en la família a través de l'art, de fomentar la participació col·lectiva i de generar una trobada amb l'altre a través del joc. A "Dansa en família" el moviment ocupa un lloc essencial, no obstant això, la finalitat del projecte és la comprensió del joc corporal com a instrument de comunicació i expressió.

14 Novembre, 2014

L'esdeveniment de la Fira d'Economia Feminista i l'article publicat a Nativa per Javier Rodrigo sobre com podríem llegir la cultura en clau d'economia feminista són l'eix que aglutina les diferents activitats i projectes aquí reunides. Una suma diversa de perspectives i posicionaments desenvolupats en aquests darrers mesos que comparteixen el nexe de vincular els feminismes amb la pràctica artística i cultural.

1 Novembre, 2014

"Custodia con partida" va ser el primer muntatge de Teatre-legislatiu al nostre país i es va estrenar a la VI Trobada Internacional de Teatre i Educació (2010), que es va dedicar a aquesta pràctica del Teatre de l'Oprimit i a l'acció política

Presentada per Forn de teatre Pa’tothom en col·laboració amb l'associació contra la violència de gènere NO ESTASOLA, l'objectiu de l'obra és abordar dos temes. Per una banda, la custòdia dels infants en un cas de divorci on, a més, existeix una denúncia per presumpte maltractament a la dona. Per altra banda, la legislació existent sobre el tema, que presenta grans buits legals. Finalment, debatre aquests temes amb el públic.

24 Octubre, 2014

El somni d'un espai de cultura on les relacions de poder s'estructuren de forma col·laborativa i horitzontal dóna com a resultat, no una renovació de les pràctiques artístiques, una "innovació" desitjable a ulls d'un sector que vol renovar-se, com sempre, només mudant de pell, sinó una reescriptura dels modes de fer cultura que, salvant la dialèctica entre alta i baixa cultura, ens portarà directament a pràctiques culturals democràtiques. Lluny, finalment, de discussions epidèrmiques i on allò que es reclama és la participació, la gestió, la producció i control dels imaginaris propis, de l’esfera simbòlica... És a dir, la re-definició de les maneres de fer col·lectivitat, de ser comunitat, d'esdevenir subjecte en societat.

23 Octubre, 2014

Diferents situacions on els i les joves tenen una relació activa amb les produccions artístiques i la gestió dels espais culturals, situacions on altres relacions de poder amb l’àmbit de les pràctiques artístiques i culturals són possibles.

22 Octubre, 2014

El circ ha esdevingut una eina de transformació social, especialment quan es fa des de projectes de llarg recorregut com, per posar un exemple proper, el cas de l’Ateneu 9 Barris de Barcelona.

21 Octubre, 2014

L’exposició, tot i ser un format privilegiat per a la difusió, ha estat fortament qüestionada com a dispositiu i, també, pel seu inevitable caràcter espectacular i de foto finish. Potser ho té difícil per combinar el procés, que és el temps, i l’espai, que és la sala, d'una manera raonable. Potser, per això, vol vestir-se de meta-reflexió. En tot cas, aquestes quatre exposicions tracen un paisatge polièdric, un maridatge entre grans equipaments i propostes de barri.

16 Octubre, 2014

Mery Cuesta, crítica de arte y comisaria de exposiciones, presenta en distintos soportes y formatos los resultados e impresiones sobre los procesos de trabajo que durante estos dos últimos años ha realizado en el marco de y en colaboración con las experiencias creativas que realizan los internos y el colectivo de Monitores artísticos de Centros Penitenciarios.

15 Octubre, 2014

Desde su nacimiento en 2010, "Conexiones Improbables" se ha posicionado como el referente estatal en cuanto a la producción de intervenciones colaborativas de artistas en organizaciones y uno de los más importantes en el marco geográfico europeo.

Es un proyecto orientado a la innovación como motor de mejora en distintos ámbitos de empresas, entes de la administración pública, ONG y fundaciones. Sin embargo, los ejes fundamentales del proyecto son la colaboración, el arte (desde una aproximación relacional) y lo “abierto” (como aquello susceptible de generar conocimiento e innovación gracias a la consideración de lo interno y lo externo, de lo no previsto o no previsible).

9 Octubre, 2014

A Polièdrica ens interessen les accions, els projectes i les polítiques públiques que faciliten una interacció entre educació, art i producció cultural. Especialment aquelles propostes que, alhora, creen una xarxa, una articulació sistèmica que produeixi un context d'iniciatives diverses. Una heterogeneïtat amb la qual s’expressi la idea d'una creativitat col·lectiva i social. En aquesta arrancada post- vacances les xarxes socials van plenes d'iniciatives que interrelacionen el camp educatiu i l'artístic. Difoses de manera conjunta alimenten la il·lusió d'un context que s'articula com un ecosistema.

8 Octubre, 2014

Probablement, l’espai públic sigui en si mateix una metàfora de la complexitat social de qualsevol comunitat. En consonància amb això, les maneres d’abordar la seva transformació, recerca o representació es plantegen de manera heterogènia. Diferents formats però, també, posicionaments de treball diversos que, en les darreres setmanes, han donat fe de la riquesa dels nostres contextos culturals.

7 Octubre, 2014

Dos proyectos que, des de latitudes y posiciones distintas, abordan la producción cultural como práctica colaborativa y de contexto. Unas maneras de hacer que comparten la negociación como una forma articulada de producción cultural.

2 Octubre, 2014

Esta exposición, fruto de la colaboración entre la Fundación ArtsAid y la Fundación Suñol, llega acompañada de un proyecto de mediación paralelo, Otras voces: visitas dialógicas, coordinado por Javier Montero (Transductores). Una propuesta de educación en museos y sobre arte basada en el diálogo como medio para generar vínculos, relaciones y conversaciones a partir de las experiencias y conocimientos compartidos en torno a lo expuesto.

1 Octubre, 2014

El projecte "Classes de memòria" és un exemple de col·laboració institucional per afavorir el procés d’aprenentatge de l’alumnat del grau en Belles Arts (UB). Aquesta intervenció va més enllà del model de pràctiques professionals, molt present a la Universitat, proposant que l'aprenentatge es realitzi directament en relació amb el món extern a l'universitari, assumint els compromisos propis del camp professional, però mantenint alhora una visió crítica.

El punt de partida va ser la proposta guanyadora del premi “Art Jove” de la Sala d'Art Jove de la Generalitat de Catalunya per treballar les polítiques de representació de la història i la memòria en contextos educatius.

26 Setembre, 2014

A més de la seva presència a la xarxa, Polièdrica ocupa un lloc físic que es troba al barri del Poble Sec de Barcelona.

23 Setembre, 2014

Aquesta proposta escènica neix d'un procés de treball articulat entorn d'un taller on hi participa gent gran procedent de diversos casals, residències i entorns socioculturals de la ciutat de Terrassa.

16 Setembre, 2014

El archivo como dispositivo narrativo post-colonial, muestreo de voces que se re-organizan de múltiples formas en función de la mirada y los intereses de las personas que lo consultan. En estos tres proyectos lo cotidiano y la articulación del recuerdo se presentan como una enunciación multitudinaria. Múltiples subjetividades conformando una memoria histórica desde lo cotidiano y en código abierto.

10 Setembre, 2014

El Cicle Arqueologia preventiva de la Fundació Miró i UNZIP proposen aquestes dues accions que s'articulen com a mecanismes de relació i d’intervenció en l'espai públic, i el seu teixit social. En forma de taller, en el primer cas, o en format dispositiu artístic, en el segon, la creació d'un espai de tensió i diàleg entre la institució artística i la societat es resol sortint de les quatre parets de l’equipament.

8 Setembre, 2014

Para ponernos en movimiento después de las vacaciones, que mejor que abrir nueva temporada con un reportaje sobre danza teatro intergeneracional. Nos llega de la mano de nuestra colaboradora María Ferrer que, aprovechando su estancia en Alemania, nos habla del proyecto Generation May Be, desarrollado por la coreógrafa mexicana Yeri Anarika Sánchez dentro del festival Kids on Stage del Hellerau European Center for the Arts de Dresden.

1 Setembre, 2014

"Aprendre de l’escola" va ser el projecte que va encetar la primera temporada de l’ "Espai Memòries – Laboratori del segle XX", un espai del Museu Comarcal de Manresa pel desenvolupament de projectes basats en la participació, i relacionats amb la memòria històrica i la creació artística. Aquesta primera temporada de l' "Espai Memòries", corresponent al curs 2010-2011, focalitzava l’interès en les pedagogies del segle XX i la història del sistema educatiu local.

Per aquest fi es va organitzar un equip de comissariat híbrid i es van generar un seguit de projectes que, sota el títol compartit "Aprendre de l'Escola", creuaven els àmbits de la historiografia, la creació artística i la pedagogia de maneres dispars. Així mateix, es van establir col·laboracions amb diferents centres educatius de la ciutat, organitzacions cíviques i testimonis històrics.

15 Agost, 2014

"El ejercicio de la fuerza" es un proyecto de creación escénica colectiva que indaga sobre "los usos y abusos de la fuerza", reflexión tematizada por la filósofa Simone Weil en sus escritos políticos. Cada "ejercicio" (ensayo escénico) se vincula a un hecho histórico, abriendo así la reflexión al ámbito de la memoria y la historia.

Se trabaja proponiendo talleres en los que participan todo tipo de personas y que finalizan con la presentación de una pieza escénica y un debate abierto al público. El primer "ejercicio", "Vitoria'76", fue desarrollado durante 2012/13 en el Ateneu Popular de Nou Barris.

El proyecto tiene una especial relevancia en cuanto que ofrece un espacio, no institucional ni mediático, de reflexión y participación social y política a través de la creación artística.

1 Agost, 2014

A la pel·lícula "París is burning" s'exploren les "houses" (cases) de l’Harlem de Nova York de finals dels anys 1980. Les “houses'”eren societats de gays y dragqueens que tenien la funció d'acollir i vetllar per les persones integrants de la seva comunitat. Al documental també es reflecteix el moviment conegut com els "balls” (balls), que s'organitzaven en aquestes “houses”, uns concursos de desfilades on guanyava qui, de forma més convincent, es feia passar per una persona heterosexual o del sexe contrari.

Es tracta d'un document sobre la vida als 'balls” abans que, a partir de l'any 1989, cridessin l'atenció dels mitjans de comunicació i les indústries culturals, que van començar a explotar aquestes pràctiques amb artistes com Madonna, que la va posar de moda al videoclip del seu tema “Vogue”.

4 Juliol, 2014

Les pràctiques artístiques i les xarxes d’acció ciutadana encara no fan vacances i segueixen amb les seves intervencions col·laboratives per posar en relació l’espai social amb les pràctiques creatives.

27 Juny, 2014

Xamfrà. Centre de Música i Escena del Raval és una iniciativa social inclusiva a través de l’exercici del dret a la participació cultural, fent ús de la música i les arts escèniques com a mitjans. Aquesta iniciativa està impulsada per la Fundació l’Arc Música, institució dedicada a l’educació musical i artística des de fa 40 anys, que també gestiona l’Escola Municipal de Música de Can Ponsic a Sarrià.

17 Juny, 2014

Tres formes d’abordar els processos participatius a l’espai urbà amb l'accent posat en: l’acció directa (als espais de gestió comunitària de Can Batlló), el treball en xarxa (Arquitecturas Colectivas) o les metodologies per a l’aprenentatge participatiu (projecte BeLearning). Totes amb novetats interessants.

14 Juny, 2014

Aquest mes de juny es segueixen presentant els resultats de processos de treball que proven com l’educació es pot i es vol vincular amb normalitat a les pràctiques artístiques. Ens referim a la proposta d’educació artística Exploradors del temps, a l’exposició ARTPOP o al projecte audiovisual i expositiu Margen de error, que han coincidit en el temps amb les jornades FilmED Learning Experiences 2014 sobre l’ús del cinema com a eina pedagògica a les escoles

11 Juny, 2014

Nos hacemos eco de esta herramienta para hacer mapas colaborativos de centros vecinales auto-gestionados y centros municipales de gestión colectiva, aportando con ello visibilidad al trabajo de los movimientos sociales.

10 Juny, 2014

Més enllà del context educatiu reglat al qual, atès el síndrome expositiu de final de curs, ens hem acostat aquestes darreres setmanes, les interaccions entre les pràctiques artístiques i la població juvenil semblen obrir un camp de possibilitats i problemàtiques força diferents.

5 Juny, 2014

Avui volem parlar de dos projectes d’educació artística: Ahir, avui, demà. L’escola revisitada pels escolars, en el marc del programa L’Aula al Pati, i Apadrina el teu equipament, una proposta de la Fundació Tot Raval.

3 Juny, 2014

Una iniciativa colaborativa entre arquitectos, artistas visuales y comunidades educativas para la mejora de los espacios de juego y aprendizaje mediante procesos participativos dentro y fuera de la escuela, alimentando con ello el sentido recíproco de pertenencia al lugar.

29 Maig, 2014

Amb l’exposició col·lectiva "Cossos fràgils", una reflexió sobre com l’art contemporani s’ha enfrontat a la malaltia, La Panera segueix teixint una xarxa de col·laboracions per investigar i produir processos de treball en la intersecció entre art i salut. Per exemple, acollint l’exposició en el marc del Congrés Internacional de Cures Pal·liatives, que se celebrarà a Lleida del 5 al 7 de juny del 2014, organitzat per l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova.

23 Maig, 2014

> Cia Jove Forn de Teatre Pa’tothom / Tantarantana, Albert Tola, Constanza Brncic, Institut Milà i Fontanals / Cia Amantis, Associació Alba, Laboratori de Creació de Fira de Tàrrega / Associació transFORMAS, Centre Penitenciari Quatre Camins.

21 Maig, 2014

Des de "Cíclica: Intervenció Urbana Sostenible" ens convidem el dissabte 24 de maig a la jornada de cloenda del FesCamp. Es tracta d’un projecte que a través de l'art busca activar una reflexió crítica sobre el barri de Mira-sol des del punt de vista de la sostenibilitat ambiental a Sant Cugat del Vallès.

19 Maig, 2014

La presentació pública dels projectes i processos de treball duts a terme en el marc d’Hibridacions durant el curs 2013-2014 ha servit per donar més visibilitat a aquesta iniciativa, un exemple de com les institucions d’art i les de formació artística estableixen un marc de treball en xarxa amb voluntat de continuïtat.

13 Maig, 2014

Coincideixen amb l'inici del bon temps diverses presentacions de projectes i propostes educatives que volen donar la cara. Prenent com a punt de partida el context educatiu, totes elles incorporen les pràctiques artístiques i culturals, fent evident que a poc a poc, a les escoles i als instituts, s’obre un espai de col·laboració i d’intercanvi entre art i pedagogia.

8 Maig, 2014

Accesible esta guía documental sobre una comunidad de prácticas, aprendizajes y afectos alrededor del procomún y las prácticas colaborativas.

5 Maig, 2014

La semana del 12 al 18 de mayo concentra una serie de acciones formativas que ponen el énfasis en las relaciones de transformación y participación entre la ciudadanía y la ciudad, el espació urbano y público. El código abierto y la posibilidad de que las personas nos organicemos para redefinir las relaciones de poder en el marco del entorno urbano.

15 Abril, 2014

Ante las aciagas perspectivas que al parecer se ciernen sobre MediaLab Prado, nos sumamos al reconocimiento por el trabajo bien hecho en apenas un año de funcionamiento de este laboratorio ciudadano para la investigación, producción y difusión de proyectos desde la experimentación y el aprendizaje colaborativo.

1 Abril, 2014

Seguimos relacionando prácticas colaborativas con innovación social, en línea con el artículo que Mikel Morlas ha elaborado para Poliédrica sobre el proyecto Descubriendo la innovación oculta.

25 Març, 2014

Implicació ciutadana i pràctiques col·laboratives en tres contextos diferents: una plataforma de ciutats europees (We-traders), un projecte local al districte madrileny de Tetuán (Paisaje Tetuán) i una intervenció híper-local en una plaça encara sense nom del barri de Roquetes a Barcelona (Deixem Empremta).

4 Març, 2014

Aquest proper divendres, 7 de març, a les 19.00 h. s’inaugura la darrera exposició del Cicle “De com convertir el museu en arena”, comissariat per Oriol Fontdevila a l’Aparador del Museu Joan Abelló.

27 Febrer, 2014

Conexiones Improbables protagoniza un reportaje emitido en el programa de TVE2, La Aventura del Saber. Próximamente, Poliédrica incorporará un artículo de Mikel Morlas sobre este proyecto de innovación social, que pone en relación el mundo empresarial con el artístico.

27 Novembre, 2013

Una proposta per aprofundir en el projecte "Llars de creació". Dissabte, 30 de novembre a les 12h a la Fundació Tàpies. Luca Rullo, impulsor del próces, ens explica amb qui es farà aquesta trobada i en què consistirà:

22 Novembre, 2013

Dues exposicions que coincideixen en posar de relleu el potencial crític dels processos col·laboratius per generar narracions simbòliques alternatives, per construir l’esfera pública amb altres veus, per vincular-se al lloc. "Space of possibles", de Raquel Friera a UNZIP, i "Exercicis de memòria aplicada. Un intent de reconèixer el que és", de Tanit Plana i Laia Ramos al Museu Abelló.

21 Novembre, 2013

Ens ha agradat la proposta que fa ZeppelinComprimit2013 pels seus plantejaments de treball col·laboratiu en un àmbit, el sonor, on no abunda la creació conjunta de paisatges i d'ambients (sonors) tal com es proposa a la convocatòria.

15 Octubre, 2013

El Projecte 4Cordes introduït a Polièdrica per les seves autores, Laia Serra i Noemí Rubio de Comusitària (plataforma de Desenvolupament Cultural Comunitari), s’ha destacat amb el premi Federico Mayor Zaragoza 2013 per la seva tasca cohesionadora.

9 Octubre, 2013

Judit Vidiella, editora de Polièdrica i autora de l'article sobre el projecte "La Lleca", ens informa d'una nova presentació-conferència que es farà d’aquesta experiència a la Facultat de Belles Arts de Barcelona.

25 Setembre, 2013

Un projecte de dinamització sociocultural que fomenta la participació creativa d'agents locals a partir de projectes artístics i col·laboratius a l'espai públic.

26 Març, 2013

Este proyecto de trabajo colectivo en torno a a idea de grupo de lectura es una colaboración entre Bueloga Zenbaki Barik y la Alhondiga.

9 Febrer, 2013

La primavera de 2012 es fa públic l'inici del projecte "Polièdrica" amb l'objectiu d'explicar i compartir aquest procés que s'impulsa des del LABmediació del CA TARRAGONA, conjuntament amb el col·lectiu SINAPSIS.