26 octubre, 2018
Notícia

El arte en la escuela o el complejo del jarrón chino

Un article de la periodista Saray Marqués publicat al bloc "Arte y Educación" del "Diario de la Educación" entorn de l'estat de la qüestió de l'educació artística després de la LOMCE.

Podrien seguir les arts el deixant de la filosofia i guanyar pes en la propera llei educativa? És això el què volen els educadors de matèries artístiques o el canvi legislatiu és només el principi?

 

Aquestes i altres qüestions es dirimeixen en aquest article publicat per la periodista Saray Marqués en el bloc Arte y Educación, realitzat pel Diario de la Educación en col·laboració amb la Fundación Daniel y Nina Carasso.

 

L’article reflexiona sobre la relació entre art i escola a tenor de l’anomenat “efecte LOMCE” juntament amb docents d’educació artística i altres professionals que treballen en la cruïlla entre art i educació.

 

La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE) –ens recorda el text– va establir la divisió de les assignatures en troncals, específiques i de lliure configuració autonòmica i va suposar la fi de l’obligatorietat de l’educació artística (plàstica i música), “deixant marge a les comunitats per a la seva impartició”, i una reducció de la seva càrrega horària “per a alimentar a aquestes altres assignatures prioritàries de diversa manera segons el territori”.
———–
Data de publicació: 26 de octubre
Publica: Arte y Educación (bloc del Diario de la Educación)
A càrrec de: Saray Marqués (Periodista)/autora de l’article
———-
Enllaç a l’article:
eldiariodelaeducacion/arteyeducacion/el-arte-en-la-escuela-o-el-complejo-del-jarron-chino

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos (darrera consulta: març 2020).

 

Contingut publicat el 2020 per completar l’arxiu Polièdrica 2017-2019.