22 Octubre, 2014
Notícia

El circ com a metodologia de treball

El circ ha esdevingut una eina de transformació social, especialment quan es fa des de projectes de llarg recorregut com, per posar un exemple proper, el cas de l’Ateneu 9 Barris de Barcelona.

Volem parlar d’aquests projectes els recorreguts dels quals van des del desenvolupament artístic al comunitari, o a la inversa, i que transcendeixen les fronteres de les disciplines pròpies de les arts del circ per introduir les seves metodologies de treball en altres projectes i processos articulats al voltant de la transversalitat, la interdisciplinarietat i la cohesió entre diferents cultures de treball com a fet diferenciador.


GALWAY COMMUNITY CIRCUS
Un projecte de circ i educació social de la ciutat irlandesa de Galway que utilitza les arts del circ com una eina educativa per al desenvolupament personal, social i comunitari.

Hem conegut aquest projecte mitjançant Educació Transformadora, el blog de l’Antonio Alcántara, que hi va publicar un post a rel de la celebració de l’assemblea de la Red Europea de Circo Social Caravan celebrada a Galway (Irlanda) a principis d’octubre. L’amfitrió d’aquesta trobada, en la qual també va participar l’Ateneu Popular 9Barris com a membre de la xarxa, va ser Galways Community Circus, que també n’és membre.
———
Antonio Alcántara treballa a l’Àrea de Formació i Circ Social de l’Ateneu Popular 9 Barris coordinant la proposta Pedagògica on la cultura i la participació es converteixen en una eina per a la transformació.
———
Enllaç al post Galway Community Circus: circo y educación social desde Irlanda.
http://educaciotransformadora.wordpress.com/2014/10/07/galway-community-circus-circo-y-educacion-social-desde-irlanda/

Més informació sobre Galway Community Circus: http://galwaycommunitycircus.com/

Més informació sobre Caravanhttp://www.caravancircusnetwork.eu/


JO SÉ QUÈ SÓC
Espectacle de creació col·lectiva de teatre i circ realitzat per joves amb el suport de l’associació Artescena Social, una entitat que proposa projectes de dinamització comunitària a través de disciplines artístiques: teatre social, teatre/circ, vídeo, etc. Els seus projectes intergeneracionals i interculturals tenen com objectiu la participació i la cohesió social.

Tant el projecte com l’entitat els hem conegut, també, a través del blog Educació Transformadora.
———
L’espectacle es representa el diumenge 2 de novembre a les 18.30 h.
Centre Cultural de Cardedeu. AV. Rei en Jaume, 118. Cardedeu 08440.
http://www.cecuca.cat/jo-se-que-soc-2-de-novembre/
———
Més informació:
http://artescenasocial.blogspot.com.es/2014/09/jo-se-que-soc-nova-representacio.html


COL·LABORA-TORIUM. CONNECTAR MUSEU I ESCOLA
Unes jornades de treball per establir connexions entre docents de centres educatius, tècnics i educadors de museus platejades des d’aquesta idea del circ com a lloc d’intercanvi d’idees, d’expressió de cultures diferents i de reflexió. Aquest curs es planteja com un laboratori d’intercanvi d’experiències concretes i amb una metodologia de reflexió en l’acció, on es plantegen interrogants molt presents en l’àmbit educatiu com ara la gestió d’equips cooperatius o la creació de xarxes entre educació formal i no formal.
———
23 i 24 d’octubre
Museu Blau (Parc del Fòrum)
Museu de Ciències Naturals de Barcelona
———
Més informació: http://agenda.museuciencies.cat/descargas/museuciencies1883.pdf

 

També publicat al nostre Facebook.

Imatges: com la informació utilitzada per redactar aquesta publicació, les imatges procedeixen de les webs i blocs dels projectes, espais i esdeveniments esmentats.