7 junio, 2016

Tertúlia "MES ENLLÀ DE LES POLÍTIQUES D’ACCÉS A LA CULTURA: LES BIBLIOTEQUES I LES DESIGUALTATS" (“El primer glop de cervesa” amb Nicolàs Barbieri) i TERRASSA CIUTAT PILOT PER A L’"AGENDA 21 DE LA CULTURA" (programa Ciutats i Governs Locals Units), més dos lectures: “PLURALS DIVERGENTS I ESPAIS PEL NO-SABER” (text de Laura Benítez Valero entorn de la 2ª tertúlia sobre cultura i educació de "Nativa") i “EL RETORN SOCIAL DELS FESTIVALS” (article de Xavier Cervantes al diari "Ara")

26 abril, 2016

ESTRENO CORTOS "+HUMANS XCÈNTRICS" (CCCBEducació), CLAUSURA CONCURSO (RE)IMAGINAT, FEM UN ESPOT NO SEXISTA (Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació), "EST OEST" - "CINE EN CURSO" (ciclo Pedrera ArtLab 2016), CONVOCATORIA "CINE EN CURSO" 2016-2017 (A Bao A Qu) y ARTÍCULO "L’EDUCACIÓ VISUAL...EN UNA CRUÏLLA" (publicado por Pilar Alfonso, maestra del IES Doctor Faustí Barberà de Alaquàs, en el blog "400colps").

21 diciembre, 2015

Propostes educatives ARXIU EXCÈNTRIC (CCCB) i PANTALLA JOVE (Cinema Jove Festival Internacional de Cine de València)

11 diciembre, 2015

Seminario "ARCHIVOS DEL COMÚN" (Museo Reina Sofía), Proyectos "ARCHIVE TAZ" (Todo por la Praxis) y "COMUNS URBANS A BARCELONA" (Observatorio Metropolitano de Barcelona) + Artículo "ARCHIVOS DESOBEDIENTES" (Adolfo Estalella)

1 diciembre, 2015

DIÀLEG I: ARXIU ALÍCIA_INFÀNCIA I ESPAI PÚBLIC (Goethe-Institut Barcelona i Urbanitas Berlin-Barcelona) i TROBADA EMERGENTS (Vicerectorat de Cultura i Igualtat. Universitat de València)

25 noviembre, 2015

Proyectos abiertos en Hangar: "TRANSVEU PERE IV" Y "POBLENOU HÀBITAT CREATIU" (impulsados desde el laboratorio "Geoartivismos" de Constelaciones), jornadas en torno a la conceptualización del archivo CICdB (LaFundició en la Fundació Antoni Tàpies) y publicación de los textos de la asignatura de extensión universitaria "CARTOGRAFÍA ARTÍSTICA" 2014-2015 (un proyecto de Inter-Accions) en la revista URBS

13 noviembre, 2015

EXPOSICIÓ HOW TO DO THINGS WITH DOCUMENTS (Fundació Antoni Tàpies) i PERFORMANCE TERZO PARADISO (Blueproject Foundation)

4 noviembre, 2015

Projecte "DONAR VEU A LA MEMÒRIA" (Institut Lluís Vives de Barcelona), cicle "FRANCO 40/40": taula rodona MEMÒRIA I PARTICIPACIÓ (EUROM) i taller de creació teatral i documental "ENTRE DUES AIGÜES" (CC CAN FELIPA)

30 septiembre, 2015

Taller LA CIUTAT DELS FOTÒGRAFS, programa HAMACA EDUCA EN LOS INSTITUTOS, cicle de CINEMA I DRETS DELS INFANTS i convocatòria EL CAC A L’ESCOLA.

21 septiembre, 2015

Convocatòries CIUDAD, EDUCACIÓN Y PRÁCTICAS COLABORATIVAS i PIPA 2015 PROJECTES D’INTERVENCIÓ PEDAGÓGICA I ARTÍSTICA.

15 agosto, 2015

El projecte "A Barcelona la participació canta!" va ser presentat l'any 2008 per part del Grup de Participació vinculat al col·lectiu REpensar Barcelona.

Es desenvolupa en forma de manual concebut com una eina pràctica i d’aplicació directa en projectes que tinguin per objectiu garantir una participació ciutadana real en aquells contextos urbans sotmesos a processos de transformació (renovació urbana, gentrificació, etc.).

Es tracta d'un manual concebut com un arxiu en procés. De forma coherent amb això, s’ofereix en una versió que es pot descarregar d'Internet per tal de facilitar a la ciutadania que hi pugi estar interessada casos d’estudi, eines metodològiques i pràctiques properes sobre el tema.

6 julio, 2015

"TRANSLOCACIONS–OBSERVATORI DE PROJECTES" _ "PROJECTE ISOP" _ "¿POR QUÉ NECESITAMOS ARCHIVOS CIUDADANOS?" _ "SABERES EN COMÚN: EDICIÓN Y ARCHIVO SUBVERSIVOS" _ "ARXIU ALÍCIA"

29 junio, 2015

TALLER SOBRE PROCESSOS CREATIUS INTERDISCIPLINARS que utilitzen el teatre, la dansa, l’escriptura compartida i recursos com les imatges d’arxiu o el "mapping", entre d’altres, dins el projecte europeu "In Living Memory" (transFORMAS).

26 junio, 2015

UMHERRI 15. Comunidad, aprendizaje y política local (escuelas, comunidades y agentes públicos y privados del País Vasco). Proyecto PATRIMONIO QUEVEDO (MUSAC y CEIP QUEVEDO de León). Projecte COM BATEGA UN MUSEU (MNAC i SuSoEspai, Creació i Salut Mental) i TALLER DE CIRC Escola de Salut per a la gent gran del CAP Guineueta amb l’Atener Popular 9Barris de Barcelona).

6 mayo, 2015

Projectes EL CONSELL DELS SAVIS VA A LA FILMOTECA (Filmoteca i Museu d’Història de Catalunya) y NUEVAS COMANDITARIAS HERNANI (Tabakalera Donostia).

28 abril, 2015

Projecte "CABANYAL ARCHIVO VIVO", jornada "CONFLUÈNCIA D’ARXIUS EIX PERE IV" dins del projecte "CONSTELACIONES POBLENOU" i nou espai per al dispositiu "OBJECTE BARRIAL NO INVASIU (O.B.N.I)"

12 febrero, 2015

2 convocatorias: UNA CIUDAD, MUCHOS MUNDOS y COL·LECTIVACCIONS. 1 libro: TIME FOR CULTURAL MEDIATION. 1 curso: AGENTS DINAMITZADORS DE PROJECTES ARTÍSTICS.

9 febrero, 2015

ANUARI 2014 :: desdelaminat.net. Butlletí electrònic / DESCOMPRESSIONS, publicació online (UNZIP Torre Muntadas) / DOCUMENTAL (LaFábrika detodalavida).

6 febrero, 2015

GENERANDO CONOCIMIENTO LIBRE EN LA WIKIESFERA. Proyecto sobre documentación colaborativa en Medialab Prado / WIKIARS. Col·laboració de les escoles d’art i disseny a la Viquipèdia, una iniciativa d’Amical Wikimedia.

14 enero, 2015

Arxiu de projectes "TRANSlocacions" (IDENSITAT); "Pam a pam", el mapa col·laboratiu del consum responsable i l’economia solidària (SETEM Catalunya/XES) i "Madremanya, la llamada del simbólico que se ríe" (Sindihogar/Sindillar). Tres iniciatives nascudes al 2014 que, seguint les seves pròpies brúixoles, dibuixen rastres i mapes de lo local, lo col·laboratiu, lo autogestionat i lo relacional.

1 enero, 2015

El projecte "Espai Memòries" es va concebre com un espai experimental des d’on introduir noves maneres de fer en relació al treball en arts visuals, memòria històrica i la seva interacció amb el teixit social.

Articulat com una secció del Museu Comarcal de Manresa, es planteja com un espai obert al públic dedicat a la producció de projectes i a la investigació, la trobada i la col·laboració amb agents del teixit local, així com el treball amb testimonis històrics. La difusió de continguts per mitjà d’activitats, la utilització de formats expositius i la creació d'un arxiu amb les investigacions realitzades també formen part dels seus objectius.

El seu pla director va ser concebut i redactat per una comissió transdisciplinar de la que formaven part els responsables de les institucions contractants: l’Ajuntament, el Museu Comarcal i l’Associació de Memòria i Història de Manresa.

28 octubre, 2014

La creació col·lectiva i l'intercanvi cultural com a possibilitat del desenvolupament i transformació o els processos impulsats per la relació entre les pràctiques artístiques i l'espai social local són alguns dels trets distintius del projecte TRANSlocacions d’IDENSITAT.

8 octubre, 2014

Diferents formats d'intervenció a l'espai públic que impliquen posicionaments de treball diversos i que testimonien la riquesa dels nostres contextos culturals: MAU 14 (Roca Umbert), "Cartografia Sensible Anotada" (desdelamina), Openwalls Conference (Associació Cultural Difusor), "Proyecto Casita Cañada" (Arquitectos sin Fronteras-Cañada Real), Arxiu Alícia (Urbanites Berlín-Barcelona), "Barris i Crisi" (IGOP-UAB) i 2ª edición Jornadas "Ciudad Sensible" (Carpe Via)

16 septiembre, 2014

Tres proyectos donde lo cotidiano y la articulación del recuerdo se presentan como una enunciación multitudinaria. Son "Territorio Archivo" (FCAYC), "La Mirada de los Extremeños" (Filmoteca de Extremadura) y "Álbum Lixo" (Left Hand Rotation). Múltiples subjetividades conformando una memoria histórica desde lo común y en código abierto.

1 septiembre, 2014

"Aprendre de l’escola" va ser el projecte que va encetar la primera temporada de l’Espai Memòries-Laboratori del segle XX del Museu Comarcal de Manresa, un espai pel desenvolupament de projectes basats en la participació, i relacionats amb la memòria històrica i la creació artística. Aquesta primera temporada, corresponent al curs 2010-2011, focalitzava l’interès en les pedagogies del segle XX i la història del sistema educatiu local.

Per aquest fi es va organitzar un equip de comissariat híbrid i es van generar un seguit de projectes que, sota el títol compartit "Aprendre de l'Escola", creuaven els àmbits de la historiografia, la creació artística i la pedagogia de maneres dispars. Així mateix, es van establir col·laboracions amb diferents centres educatius de la ciutat, organitzacions cíviques i testimonis històrics.