27 Abril, 2016
Notícia

Espais de debat entorn de l’educació i la cultura

"L’ASSIGNATURA PENDENT. CONVERSES SOBRE EDUCACIÓ, POLÍTICA I CULTURA" (presentació del llibre de Gemma Carbó organitzada pel Màster de Gestió Cultural UOC-UdG) i DUES TERTÚLIES SOBRE CULTURA I EDUCACIÓ (organitzades per Nativa amb Judit Vidiella i Laura Benítez)

L’ASSIGNATURA PENDENT. CONVERSES SOBRE EDUCACIÓ, POLÍTICA I CULTURA
Presentació del llibre L’assignatura pendent. Converses sobre educació, política i cultura (Edicions A Petició, 2015) de Gemma Carbó amb una taula rodona posterior amb l’autora del llibre i algunes de les persones entrevistades en la publicació.

 

Quins són els vincles entre educació, política i cultura? Sense educació, hi pot haver cultura? Per què les Humanitats han perdut tant de pes en els darrers temps dins del sistema educatiu? Com haurien de canviar les polítiques culturals per aconseguir fer i projectar una cultura més inclusiva?

 

El llibre de Gemma Carbó mira de trobar resposta a algunes d’aquestes preguntes, entrevistant a 17 experts i expertes, professionals de l’educació i la cultura o responsables polítics entre els anys 1980 i 2010 d’aquests àmbits a Catalunya. S’inclouen també les perspectives interessants i compromeses de Brasil, Mèxic i Colòmbia sobre aquests dos eixos fonamentals de les polítiques públiques.
———-
Dates: 2 de maig de 2016, a les 19h.
Auditori del CERC. Montalegre 7. 08001 Barcelona.
Organitza: Màster de Gestió Cultural UOC-UdG, Edicions Papers amb Accent i APGCC.
A càrrec de: Gemma Carbó/autora; Jordi Pardo, Eulàlia Bosch i Pruden Panadès/entrevistades al llibre.
———-

Sobre l’autora del llibre

Gemma Carbó és directora de la Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació, presidenta de ConArte Internacional, professora a la UdG i codirectora del Màster Gestió Cultural UOC-UdG.
Entrevista a Gemma Carbó al canal youtube de l’UOC (08/04/2016) amb motiu del Premi Ramón Roca Boncompte 2015 en estudis de gestió cultural, concedit pel seu treball Pensar l’educació des de la cultura.

———-

Més informació:
gestiocultural.blogs.uoc.edu/2016/04/27/lassignatura-pendent-converses-sobre-educacio-politica-i-cultura

 

 

 

DUES TERTÚLIES SOBRE CULTURA I EDUCACIÓ
Connectant amb algunes qüestions que van sortir en el seu darrer cicle de tertúlies, Nativa proposa dues trobades per compartir idees i qüestions, i situar-nos a l’entorn de les relacions entre cultura i educació, i la seva vigència en el moment actual. 

 

Les tertúlies, que es desenvoluparan durant el mes de maig, són:

>> 9 de maig: Mapa d’idees sobre cultura i educació.Obrirà la conversa Judit Vidiella. Doctora en Belles Arts per la UB i membre del programa internacional de doctorat Artes y Educación (coordinat per la UB, UdG i UGR), actualment és professora de l’ERAM. Especialitzada en Pedagogies Culturals, Estudis de Performance i Pràctiques Feministes.

>> 23 de maig: Cultura i educació (II). Obrirà la conversa Laura Benítez. Doctora en Filosofia per la UAB, on ha estat empleada com a investigadora i ha impartit classes d’Estètica i Teoria de l’Art. Actualment forma part de la plataforma internacional de curators T.I.N.A. Prize i treballa com a investigadora a diferents projectes de recerca. 

 

Els organitzadors d’aquestes tertúlies argumenten que ens trobem en un temps de crisi, desorientació, canvi de referències i dispersió de discursos i actors culturals, i en aquest context els sembla molt més interessant proposar espais de contacte, i de tempteig, a la recerca de coneixement compartit, que de discursos unilaterals.
———-
Dates: De 10’00h. a 11’30h. Assistència lliure.

Heliogàbal. Ramon y Cajal, 80. Barcelona.

Organitza: Nativa, una publicació musical editada per Indigestió (abans en paper, ara només a internet), dedicada a la cultura musical de la ciutat de Barcelona.
———-
Més informació:
nativa.cat/2016/04/dues-tertulies-sobre-cultura-i-educacio

 

 

 

També publicat al nostre Facebook

 

Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.