18 Març, 2014
Notícia

Mediacions àmbit artístic i context educatiu. 4 accions formatives

Serà per efecte de la crisis o com a resultat de trajectòries d’experimentació i recerca pràctica sobre el terreny, però sembla que es consolida la idea que les estratègies de mediació són una eina de política cultural de proximitat que museus, centres d’art i equipaments culturals no poden deixar de banda. Aquesta implosió de pràctiques ve acompanyada d’espais de formació que permeten la disseminació, intercanvi i consolidació dels sabers associats a aquesta praxis.

Compartim una mostra de quatre formacions explicades a partir dels seus propis enunciats.

 

AGENTS DINAMITZADORS DE PROJECTES ARTÍSTICS. COM CONSTRUIR ESTRATÈGIES DE MEDIACIÓ VINCULADES A PROJECTES ARTÍSTICS CONTEMPORANIS?
12 edició d’aquest curs organitzat per Experimentem amb l’Art a Barcelona, enguany amb objectius com “entendre les pràctiques artístiques contemporànies com a eina educativa i educadora” o “potenciar la pràctica reflexiva i activa de l’educació artística”.

Fins el 29 de març. 

+ info: http://www.experimentem.org/02formacio/cursDinamitzadors.html

 

II CONGRÉS HÍBRID ENTRE ARTS, CIÈNCIES I EDUCACIÓ. TERRITORIALITZANT TRANSDISCIPLINARIAMENT L’ENSENYAMENT I L’APRENENTATGE
A l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida, en col·laboració amb el Centre d’Art La Panera, on diferents escoles presentaran les seves experiències d’ensenyar, aprendre i comunicar-nos a través de les obres d’artistes com Javier Peñafiel, Lara Almarcegui o Valeriano López.

21 i 22 de març. 

+ info: http://espaihibrid.wordpress.com

 

COM GESTIONAR UN PROJECTE EDUCATIU D’UN EQUIPAMENT CULTURAL
És el segon any que l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural (APGCC) ofereix aquesta formació, juntament amb el Museu Picasso. A partir del recorregut i l’anàlisi de casos pràctics, es tracen les pautes i es defineixen els aspectes generals per desenvolupar un servei educatiu des d’un equipament cultural. S’hi presenten experiències com ara la del Servei Educatiu del Museu Picasso, Xamfrà, el Projecte Educatiu de l’Auditori o el Projecte Formatiu d’Arts Escèniques de Mataró (“Escola de l’Espectador”).

27 i 28 de març. 

+ info: http://www.gestorcultural.org/actualitat/acte.php?id=448

 

XI JORNADA DE PEDAGOGIA DE L’ART I MUSEUS: ART I CIUTAT. DIÀLEGS ENTRE ENTORN URBÀ I ARTS VISUALS
Organitzada pel Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona en col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili. A més de la seva voluntat de refermar la relació dels centres educatius amb els museus, ens quedem amb un altre dels seus objectius: palesar la repercussió positiva que suposa per a l’entorn habitual d’un museu el seu ús com a eina d’aprenentatge.

9 d’abril. 

+ info: http://www.dipta.cat/mamtpedagogic

 

També al nostre Facebook