18 Març, 2014
Notícia

Mediacions àmbit artístic i context educatiu. 4 accions formatives

Serà per efecte de la crisi o com a resultat de trajectòries d’experimentació i recerca pràctica sobre el terreny, però sembla que es consolida la idea que les estratègies de mediació són una eina de política cultural de proximitat que museus, centres d’art i equipaments culturals no poden deixar de banda. Aquesta implosió de pràctiques ve acompanyada d’espais de formació que permeten la disseminació, intercanvi i consolidació dels sabers associats amb aquesta praxi.

AGENTS DINAMITZADORS DE PROJECTES ARTÍSTICS. COM CONSTRUIR ESTRATÈGIES DE MEDIACIÓ VINCULADES A PROJECTES ARTÍSTICS CONTEMPORANIS?
12 edició d’aquest curs organitzat per Experimentem amb l’ART a Barcelona, enguany amb objectius com “entendre les pràctiques artístiques contemporànies com a eina educativa i educadora” o “potenciar la pràctica reflexiva i activa de l’educació artística”.

—–

Dates: Fins el 29 de març. 

Carrer de Torrijos, 68, 08012 Barcelona.

Organitza: Experimentem amb l’ART.

A càrrec de: Jordi Ribas Boldú/moderador del curs; Aida Sánchez de Serdio, Glòria Picazo, Lluc Mayol, Juan Francisco Fandos, Laurence Rassel, Teresa Rubio/ponents.

—–

Més informació:

experimentem.org/cursDinamitzadors

 

 

II CONGRÉS HÍBRID ENTRE ARTS, CIÈNCIES I EDUCACIÓ. TERRITORIALITZANT TRANSDISCIPLINARIAMENT L’ENSENYAMENT I L’APRENENTATGE
Organitzat per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Lleida (UdL), en col·laboració amb el Centre d’Art La Panera, en aquest congrés diferents escoles presentaran les seves experiències d’ensenyar, aprendre i comunicar-nos a través de les obres d’artistes com Javier Peñafiel, Lara Almarcegui o Valeriano López.

—–

Dates: 21 i 22 de març.

Facultat de Ciències de l’Educació (UdL).

Organitza: Institut de Ciències de l’Educació (UdL) i La Panera.

Participa: Javier Peñafiel, Lara Almarcegui, Valeriano López/entre d’altres artistes.

—–

Més informació:

lapanera.cat/IIcongreshibrid

 

 

COM GESTIONAR UN PROJECTE EDUCATIU D’UN EQUIPAMENT CULTURAL
És el segon any que l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural (APGCC) ofereix aquesta formació, juntament amb el Museu Picasso. A partir del recorregut i l’anàlisi de casos pràctics, es tracen les pautes i es defineixen els aspectes generals per desenvolupar un servei educatiu des d’un equipament cultural. S’hi presenten experiències com ara la del Servei Educatiu del Museu Picasso, Xamfrà, el Projecte Educatiu de l’Auditori o el Projecte Formatiu d’Arts Escèniques de Mataró (“Escola de l’Espectador”).

—–

Dates: 27 i 28 de març. 

Museu Picasso. Montcada, 15-23, 08003 Barcelona.

Organitza: APGCC i Museu Picasso.

A càrrec de: Anna Guarro, Maria Alcover, Assumpció Malagarriga, Ester Bonal, Cristina Navarro, Anna Verdaguer, entre altres.

—–

Més informació:

gestorcultural.org

 

 

XI JORNADA DE PEDAGOGIA DE L’ART I MUSEUS: ART I CIUTAT. DIÀLEGS ENTRE ENTORN URBÀ I ARTS VISUALS
Una proposta formativa del Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (MAMT) en col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili (URV). A més de la seva voluntat de refermar la relació dels centres educatius amb els museus, ens quedem amb un altre dels objectius d’aquest espai de trobada: palesar la repercussió positiva que suposa per a l’entorn habitual d’un museu el seu ús com a eina d’aprenentatge.

—–

Dates: 9 d’abril. 

MAMT Pedagògic. Santa Anna, 8 . 43003 Tarragona.

Organitza: Museu d’Art Modern de Tarragona i URV.

Participa: Mª Isabel Cabanellas Aguilera (Emèrita Didàctica d’expressió artística, UPNA), Mª Clara Eslava Cabanellas (Docent Estètica, Universidad Antonio Nebrija), Bàrbara Roig (Responsable de CCCB Educació, CCCB), Solange Espoille (Arquitecta, directora d’ARQUIKIDS), Blai Mesa (President de l’Associació Cultural Laboratori Visual), Béatrice Bizot (Escultora), Lluís Vives (Artista i professor de la EAD Tarragona), Andrea Eidenhammer (Artista i activista cultural).

—–

Més informació:

dipta.cat/mamtpedagogic/xi-jornada-de-pedagogia-de-lart-i-museus

 

 

També publicat al nostre Facebook

 

Les imatges i la informació utilitzada per redactar aquesta nota procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.