25 setembre, 2019
Notícia

Ornitorrinc: Com poden treballar les institucions culturals i educatives juntes?

Article d'Andrea De Pascual i David Lanau publicat dins de "Pedagogías feministas, políticas de cuidado y educación. ¿Cómo pueden trabajar las instituciones culturales y educativas juntas?" del Grupo de Educación de Matadero Madrid.

“Què té a veure l’ornitorrinc amb la pregunta sobre com poden treballar les institucions culturals i educatives juntes? (…) Si parlem des de la metàfora i mirem l’ornitorrinc com un dispositiu pedagògic, ens pot ajudar a assajar respostes a aquesta pregunta. Aquest animal generava desconfiança, incredulitat, i només podia entendre’s com un pastiche entre ànec i castor. No resultava fàcil per als qui organitzaven el coneixement legitimat transcendir les taxonomies establertes i entendre-ho com una unitat, una entitat que desafiava el que es considerava propi d’un mamífer, el seu aspecte, la seva forma de reproducció… Semblant “dificultat” (…) és present a l’hora d’abordar les relacions entre institucions culturals i educatives i la possibilitat de generar ponts sòlids entre ambdues, o fins i tot anar més enllà i generar espais híbrids per a abordar la producció de coneixement, qüestió comuna a ambdues, els seus àmbits i agents.” (Traduït de l’original en castellà)

 

Aquí l’article complet en castellà.

———-

Data de publicació: desembre de 2018

A càrrec de: Andrea De PascualDavid Lanau (Pedagogías Invisibles)

En el marc de: “Pedagogías feministas, políticas de cuidado y educación” Grupo de Educación de Matadero Madrid

———-

Més informació:

mataderomadrid.org/prensa/pedagogias-feministas-politicas-de-cuidado-y-educacion.pdf

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos (darrera consulta: març 2020).

 

Contingut publicat el 2020 per completar l’arxiu Polièdrica 2017-2019.