9 octubre, 2018
Notícia

POSTDATA. Correspondències d’artista a l’escola

Sessió de presentació i formació de la segona edició d'aquest projecte d'art a les escoles format per un conjunt de cinc propostes d’artista autònomes, que els centres reben per correu postal de manera escalonada, al llarg d'un període d'uns tres mesos. La intenció és introduir l’art contemporani a l’escola sense domesticar-lo, i de generar estranyament, sorpresa i complicitat entre alumnat i mestres.

POSTDATA s’inspira en les pràctiques artístiques que van utilitzar la correspondència com a mitjà d’experimentació i sistema de distribució de l’art durant els anys seixanta. El moviment d’art postal, també anomenat mail art o art de correspondència, trasllada a l’aula la tradició de Fluxus, el dadà, les arts performatives i les pràctiques site-specific a través d’aquestes cinc propostes inèdites d’artistes contemporanis.

 

En aquesta segona edició, i al llarg de tres mesos (d’octubre a desembre), l’escola rep les propostes de David Bestué, Luz Broto, Enric Farrés Duran, Nicolás Paris i Tere Recarens. Cadascuna juga, des de diferents perspectives, amb conceptes com el buit, l’atzar, la ciència-ficció, el secret, la investigació experimental, el dualisme, la decepció o la sorpresa. Es tracta de temptejar els límits, provocar situacions d’incertesa i activar processos artístics i educatius a l’aula. Al final del projecte, l’escola suma una petita col·lecció d’art a la seva experiència singular, acompanyada pels exercicis i les qüestions dels alumnes.

———-

Dates: Curs escolar 2018-2019

Organitza: Equip d’Educació del MACBA

A càrrec de: David Bestué, Luz Broto, Enric Farrés Duran, Nicolás Paris i Tere Recarens (artistes)

Suport: Fundación Daniel & Nina Carasso

———-

Més informació:

macba.cat/ca/exposicions-activitats/activitats/postdata-correspondencies-dartista-lescola-1

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos (darrera consulta: març 2020).

 

Contingut publicat el 2020 per completar l’arxiu Polièdrica 2017-2019.