9 setembre, 2019
Notícia

POSTDATA. Correspondències d’artista a l’escola

Projecte d'art a les escoles, organitzat pel MACBA i format per un conjunt de propostes d’artista autònomes, que els centres reben per correu postal de manera escalonada, al llarg d'un període d'uns tres mesos. La intenció és introduir l’art contemporani a l’aula sense domesticar-lo per generar situacions fora de la lògica escolar a partir de l'expectativa, l'estranyament, la disrupció i la complicitat entre alumnat i mestres.

Inspirat en les pràctiques artístiques que van utilitzar la correspondència com a mitjà d’experimentació i sistema de distribució de l’art des dels anys seixanta i setanta, POSTDATA apropa a l’aula la tradició de Fluxus, de dadà, de les arts performatives i de les pràctiques site-specific a través de cinc propostes especifiques d’artistes contemporanis.

 

En aquesta segona edició l’escola rebrà al llarg de tres mesos i mig les propostes de Fermín Jiménez LandaDavid BestuéAriadna RodríguezNicolás ParisTere Recarens i Cris Blanco. Cadascuna juga, des de diferents perspectives, amb conceptes com el desig, l’atzar, el secret, la investigació experimental, el dualisme, la memòria o la sorpresa. Es tracta de temptejar els límits, provocar situacions d’incertesa i activar processos artístics i educatius a l’aula.

 

POSTDATA s’inicia amb l’enviament de la «Correspondència 0», que conté un dossier amb informació i consideracions per al treball a l’aula a càrrec dels mateixos artistes, i un vídeo per introduir el projecte a l’aula que alumnes i mestres poden visualitzar plegats.

———-

Dates: Curs escolar 2019-2020

Organitza: Equip d’Educació del MACBA

A càrrec de: Fermín Jiménez Landa, David Bestué, Ariadna Rodríguez, Nicolás Paris, Tere Recarens i Cris Blanco (artistes)

Suport: Fundación Daniel & Nina Carasso

———-

Més informació:

macba.cat/activitats/postdata-correspondencies-dartista-lescola-2

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos (darrera consulta: març 2020).

 

Contingut publicat el 2020 per completar l’arxiu Polièdrica 2017-2019.