13 Maig, 2016
Notícia

Sobre educació i arts. Lectures

Articles "ART I EDUCACIÓ: ALIATS SUBSTANCIALS" (per Núria Adelman i Laia Colell. Publicat a "Hänsel i Gretel") i "L’EDUCACIÓ I EL PATRIMONI. EL PAPER DE L’EDUCACIÓ EN INSTITUCIONS CULTURALS: LA INCOMODITAT NECESSÀRIA" (per Noemí Sas. Publicat a "Cafès de Patrimoni"), més llibre "LA DANSA A L’ESCOLA. EL MESTRATGE DE JOAN SERRA" (de Joan Figueres. Editat per Associació de Mestres Rosa Sensat)

ART I EDUCACIÓ: ALIATS SUBSTANCIALS
Un article de Núria Adelman i Laia Colell, responsables de l’Associació A Bao A Qu, dedicada a generar vincles entre art i educació principalment a l’escola i l’institut.

 

L’article s’inclou dins del cicle Construcció i cansament a la Barcelona cultural, de la publicació cultural Hänsel i Gretel, l’objectiu del qual és mostrar les àrees culturals de Barcelona que estan en fase de discussió viva, amb energies de transformació i noves propostes (construcció) i també totes aquelles que es troben en una fase de cansament, sense respostes, sense capacitat de transformació però que són essencials pel bon funcionament del món cultural i de la ciutat.
———-
Autors/es: Núria Adelman i Laia Colell (A Bao A Qu).
Publicat a: Hänsel i Gretel.
Data de publicació: 01/05/2016.
———
Enllaç a l’article:
http://hanseligretel.cat/ca/nuria-aidelman-i-laia-colell-art-i-educacio-aliats-substancials/

 

 

 

L’EDUCACIÓ I EL PATRIMONI. EL PAPER DE L’EDUCACIÓ EN INSTITUCIONS CULTURALS: LA INCOMODITAT NECESSÀRIA
Article de Noemí Sas, gestora cultural i membre de l’equip dels Serveis Educatius de la Filmoteca de Catalunya, publicat al bloc de Cafès de Patrimoni, un projecte dirigit a fomentar actituds crítiques i afavorir l’opinió sobre l’estat de la qüestió de l’àmbit patrimonial.

 

L’autora de l’article hi exposa la paradoxal situació dels departaments d’educació en moltes institucions culturals, resumida en frases com aquesta: “En poques paraules: sovint l’àmbit educatiu als centres culturals és tan imprescindible en la forma com incòmode en el fons”.

 

També s’hi qüestiona quina hauria de ser la relació d’aquests departaments educatius (i, per extensió, de les institucions culturals que en fan bandera en els seus plans estratègics) en relació a la ciutadania, per tal de trencar el model vertical de transmissió de coneixements. “En un àmbit amb un potencial inherent de transformació social tan excepcional com menystingut a l’hora d’abocar-hi recursos, la transversalitat ben entesa i la llibertat d’experimentació són fonamentals
———-
Autor/a: Noemí Sas.
Publicat a: bloc de Cafès de Patrimoni.
Data de publicació: 30/04/2016.
———-
Enllaç a l’article:
https://cafesdepatrimoni.wordpress.com/2016/04/30/leducacio-i-el-patrimoni-el-paper-de-leducacio-en-institucions-culturals-la-incomoditat-necessaria-de-noemi-sas/ 

 

 

 

LA DANSA A L’ESCOLA. EL MESTRATGE DE JOAN SERRA
Reproduïm la ressenya publicada a la web de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, editora del llibre:

 

“Mestre, pedagog, ballarí i coreògraf, Joan Serra considerava la dansa com el llenguatge propi del cos i del moviment, a través del qual podem expressar les emocions i les sensacions. Carismàtic i intuïtiu va exercir la docència des de molt jove i durant gairebé quaranta anys fent classes i cursos de dansa en tot tipus de centres educatius des de l’escola bressol fins a la universitat. 

 

Aquest llibre ens descriu l’extraordinària personalitat de Joan Serra i ens mostra com s’apropava als alumnes, fossin grans o petits, per fer-los viure la vida des del moviment i la dansa. Una experiència que aquells qui l’han viscut no oblidaran mai més”.
———–
Autor: Joan Figueres.
Editorial: Associació de Mestres Rosa Sensat.
Any de publicació: 2016.
———-
Més informació:
http://rosasensat.org/editorial/ca/novetats/?&view=637

 

 

 

També publicat al nostre Facebook

 

Imatges: com la informació utilitzada per redactar aquesta nota, les imatges procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes i esdeveniments difosos.