17 maig, 2020
Notícia

40'zine: Diario creativo de andar por casa

Publicació del Col·lectiu HUL per a l'estructura "Autoedición y Cómic" de l'IES Menéndez Pelayo de Getafe, dins del programa PLANEA, xarxa d'art i escola, impulsat per la Fundación Daniel y Nina Carasso en col·laboració amb Pedagogías invisibles.

El programa de autoedició i còmic 40’zine es planteja a l’IES Menéndez Pelayo de Getafe com a part de la seva estructura de participació de la comunitat educativa, en col·laboració amb el Col·lectiu HUL (¡Hostia un libro!) i dins del programa PLANEA a Madrid amb la mediació de Pedagogías invisibles.

 

Sent l’IES Menéndez Pelayo una ECOescola amb l’interès posat en l’atenció als vincles i els afectes, l’eix transversal des del qual articular els continguts va ser la perspectiva eco-feminista. També es va convidar a la il·lustradora i educadora artística Yeyei Gómez per treballar el tema del canvi climàtic a l’aula. L’objectiu final era que el grup de 15 alumnes de 1r d’ESO participants creessin el seu propi fanzine o publicació autoeditada, combinant filosofia DIY (Fes-ho Tu Mateix) amb DIWO (Fes-ho Amb Altres), treballant de manera col·laborativa amb la vista posada en les cures i el comú.

 

El desenvolupament del projecte va ser truncat per la irrupció del COVID-19 i la suspensió de les classes… Com a reacció a l’Estat d’Emergència governamental, el Col·lectiu HUL, juntament amb el dissenyador Jabi Medina, va crear el 40’zine. Diario creativo de estar por casa, una mena de bitàcola o quadern d’activitats del confinament amb el qual explorar els diferents temes i sensacions sorgides durant aquest temps a través de dinàmiques artístiques multidisciplinàries.

 

Segueix llegint la publicació aquí

 


 

Data de publicació: Mayo 2020
Publica: ¡Hostia un libro!  
A càrrec de: Eva Morales, Clara Megías, Andrea de Pascual, Carmen Oviedo /Coordinació Pedagogías Invisibles; Alicia Bernardos (Departament d’ orientació)/Coordinació IES Menéndez Pelayo; Jabi Medina/Disseny i maquetació
En el marc de: PLANEA, xarxa d’art i escola, un programa impulsat per la Fundación Carasso i desenvolupat per Pedagogías invisibles (Madrid), PERMEA (Comunitat Valenciana) i ZEMOS98 (Andalusia)
Enllaç a la publicació: redplanea.org/2020/05/40zine_DCDAPC_digital_AF.pdf

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.