12 maig, 2021
Notícia

Art i Cultura en l’acció socioeducativa. 2ª edició

Aquest cicle de conferències, coorganitzat per la Facultat d’Educació (UB), el CEESC, la CASC_CAT, La Central del Circ i l'Ateneu Popular 9 Barris, celebra la segona edició online amb eixos com art i presó o el circ com a eina pedagògica.

Les propostes artístiques i educatives en contextos com el penitenciari o el circ com a eina pedagògica i d’apoderament són alguns dels eixos de la segona edició d’aquest cicle de conferències, organitzat conjuntament per la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona, el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC), la Coordinadora per l’Animació Sociocultural de Catalunya (CASC_CAT), La Central del Circ i l’Ateneu Popular 9 Barris.

 

L’art permet repensar el món, proporcionant eines per organitzar-se en col·lectiu, i cercar altres maneres de construir-lo. Es converteix en una eina molt potent per a l’acció socioeducativa que busca l’apoderament personal, grupal i comunitari, permetent desenvolupar alguns conceptes clau com la creativitat, la democràcia i la transformació. Cada vegada es troben més experiències en aquest sentit i algunes d’elles es poden conèixer de la mà dels i les seves protagonistes en aquestes conferències: quins són els reptes als quals s’enfronten per a la construcció de metodologies, la gestió comunitària, la utilització dels llenguatges artístics, el rol de professional i el paper de l’espai públic.

 

El programa del cicle, que es va iniciar a l’abril, inclou tres conferències. Les dues primeres conferències es van celebrar a l’abril (Una mirada internacional al circ com eina educativa i d’apoderament, amb Ilaria Bessone i Tommaso Negri de la xarxa italiana AltroCirco) i a principis de maig (Propostes artístiques i educatives en els centres penitenciaris, amb Àngela Peinado, responsable dels tallers artístics del centre penitenciari Brians2). A finals de maig tindrà lloc la tercera i última conferència del cicle, Diàlegs sobre circ, creació i acció socioeducativa, amb Marissa Paituví de La Central del Circ, i Elies Martínez i Guille Vidal-Ribas de l’Ateneu Popular 9 Barris.

 


 

Dates: Abril-maig
Conferències online. Accés lliure amb inscripció prèvia 

 

Passades:

> 26 d’abril: Una mirada internacional al circ com eina educativa i d’apoderament

> 10 de maig: Propostes artístiques i educatives en els centres penitenciaris

 

Properes:

> 31 de maig: Diàlegs sobre circ, creació i acció socioeducativa

 

Organitza: Facultat d’Educació (UB), CEESC, CASC_CAT, La Central del Circ i Ateneu Popular 9 Barris
A càrrec de: Ilaria Bessone i Tommaso Negri (AltroCirco), Àngela Peinado (Tallers artístics Brians2), Marissa Paituví (La Central del Circ), Elies Martínez i Guille Vidal-Ribas (Ateneu Popular 9 Barris)/Ponents de les conferències
Més informació i inscripcions: cascat/art-i-cultura-en-laccio-socioeducativa

 

 
 
 

#ArxiuViuPolièdrica: Més notícies relacionades amb l’àmbit socioeducatiu

 
 
 
 
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.