17 novembre, 2021
Notícia

Cartografies de l’entorn

Volum que recull el projecte "Cartografies de l’entorn", desenvolupat pel col·lectiu CRÀTER i l’IES El Caminàs de Castelló en el context de la convocatòria "Resistències Artístiques" del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.

La publicació recopila l’experiència artística realitzada per CRÀTER-LAB (Col·lectiu de Recerca en Art, Teoria, Educació i Recursos) al Centre del Carme Cultura Contemporània (Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana) a l’entorn de les noves pedagogies. El projecte Cartografies de l’entorn es va desenvolupar juntament amb l’IES El Caminàs (Castelló) dins de la Convocatòria 2017-2018 de Resistències Artístiques: Processos Artístics en Entorns Educatius (CMCV), l’objectiu de la qual és incorporar els llenguatges de la creació contemporània als processos d’aprenentatge formals mitjançant la producció de projectes artístics col·laboratius en centres escolars de la Comunitat Valenciana.

 

El volum, també recollit al Centre de Recursos de Planea, està dividit en tres parts: Reflexions teòriques sobre el procés i els conceptes d’art i educació, la documentació de l’exposició que es va dur a terme al Museu de Belles Arts de Castelló i una sèrie de col·laboracions que van aportar altres mirades des de les seves pròpies experiències. Aquestes altres mirades són les de Nely Gómez Punzano (Professora i cap del Departament d’Arts Plàstiques de l’IES El Caminàs), José Manuel Caño LLorens (Museu de Belles Arts de Castelló), Albert López Monfort (Gestor Cultural. Coordinador del Programa d’Extensió Universitària de la Universitat Jaume I), Tomàs Segarra Arnau (Tècnic de Cultura i membre de la Mesa Tècnica del PEU-UJI), Enric Ramiro (Professor. Departament d’Educació i Didàctiques Específiques de la UJI) i Sylvia Martínez Gallego (Professora. Àrea de Didàctica de l’Expressió Plàstica de la UJI).

 

L’objectiu del projecte era l’elaboració d’una cartografia artística i un arxiu de recursos epistemològics (conceptuals i visuals) de l’entorn educatiu de l’IES El Caminàs, el barri de la Grapa de Castelló. L’experiència es va dur a terme juntament amb professorat i alumnat de Secundària i Batxillerat de l’institut a través de l’experimentació de quatre accions les quals travessaven diferents propostes artístiques del músic Isaac Senchermés, Nely Gómez, Neus Lozano-Sanfèlix (Artista, investigadora i docent a la Universitat Jaume I) i Verónica Soria Martínez (Artista, investigadora independent i professora al Rock Valley College d’Illinois, EUA), ambdues coordinadores de CRÀTER-LAB.

 

 

CRÀTER-LAB és un col·lectiu que es dedica a explorar els espais d’intersecció entre pràctica artística, investigació acadèmica i educació. La seva metodologia pren com a base tant elements de la investigació basada en la pràctica artística, com de la pràctica artística basada en la investigació, així com les múltiples ramificacions originades des de i cap a la pràctica educativa.

 

 

Data de publicació: 2020
Publica: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
A càrrec de: Neus Lozano-Sanfèlix (CRÀTER-LAB)/Coordinació
En el marc de: Projecte Cartografies de l’entorn (Convocatòria Resistències Artístiques: Processos Artístics en Entorns Educatius 2017-2018)
Més info i accés a la publicació: resistencies.consorcimuseus/cartografies-de-lentorn

 

 

 

 

 
 
 
 
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.