Espai per endinsar-se en l’univers creatiu d’Agnès Varda en el marc de l’exposició que el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona dedica a aquesta fotògrafa, artista, cineasta i pionera de la Nouvelle Vague.
El Servei Educatiu del CCCB posa al servei dels centres educatius recursos creats a partir de projectes paral·lels a les seves exposicions o tallers entorn de temes com la ciència i la tecnologia, l’experimentació i la creació o la salut mental.
Projecte europeu dirigit a la joventut migrant i culturalment diversa per tal que s’autorepresenti mitjançant l’audiovisual i el documental participatiu.
Formació en llenguatges audiovisuals i difusió de la cultura cinematogràfica de Drac Màgic des d’una perspectiva feminista atenta a la cultura de pau i a les diversitats.
3ª edició d’aquest taller perquè els infants experimentim amb l'audiovisual de la mà de l'Escoleta de Cinema (Teleduca) a l'Ateneu L’Harmonia de Barcelona.
Escuela Dentro Cine (Cineteca, Matadero Madrid) arriba a la seva cinquena edició amb una retrospectiva que mostra els primers llargmetratges creats en col·lectiu en el marc de l'escola.
Presentació d’aquest procés de treball amb joves racialitzats organitzada per l’Espai Avinyó (BCN Acció Intercultural) a l’Espai Jove Boca Nord de Barcelona.
El Festival Punto de Vista obre una convocatòria per buscar joves d'entre 16 i 20 anys que vulguin viure en primera persona una de les labors essencials de tot festival de cine: programar i presentar les pel·lícules.
Taller de 4 mesos creat per l'Observatorio juntament amb l'associació El Catalejo i dirigit a persones interessades en la creació de projectes participatius centrats en la imatge.
Oberta la convocatòria per a participar en el Taller Cinema en curs, un espai de creació cinematogràfic compartit per a joves migrats sols i altres joves d’entre 17 i 23 anys.
La Veïnal, la televisió comunitària dels barris de Barcelona, organitza un debat sobre el paper de les televisions comunitàries.
II Trobada d'Educació, Mediació Cultural i Cinema del Festival ALCINE i la Xarxa PLANEA a Alcalá de Henares dirigit a docents i artistes per pensar noves relacions entre ensenyament i audiovisual.
Obert el període de presentació de propostes d'intervencions artístiques a l'espai públic per participar en la III edició del Ephemeral Phestival a Valladolid.
Teleclub Lanzarote és un projecte de laboratori/taller/residènca de formació artística creat per a persones amb idees, pensaments i projectes entorn de l'art, la cultura i la innovació.
Obert el període de presentació de projectes educatius innovadors per desenvolupar al Medialab de Tabakalera (Donostia) durant el curs 2023-2024.
Escolta col·lectiva del pòdcast trimestral del Bornlab, el programa de mediació comunitària del Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona, pensat per proporcionar una mirada polièdrica sobre el fet colonial.
El Pati Llimona de Barcelona mostra el resultat d’aquest procés d’exploració i creació audiovisual de la LaLaberinta amb un grup de joves del Casal dels Infants del Raval acompanyats de la fotògrafa i mediadora Diana Rangel.
Article de la periodista Mar Pino, col·laboradora de “La Digitalizadora”, un projecte comunitari per a la conservació de la memòria audiovisual dels moviments socials, publicat al periòdic sevillà “El Topo”.
Sessió de presentació del programa de mediació comunitària del Born CMM de Barcelona on es compartirà la programació 2022 i el primer post del Bornlab Sonor, una proposta sonora trimestral de diagnosi de la vida comunitària als barris que envolten l'equipament.
L'edició 2022 d'aquest projecte de la Fundación Extremeña de la Cultura que utilitza el cinema com a eina per parlar del territori arranca per primera vegada amb un procés de mediació cultural amb Imago Bubo i Underground.
Trobada per a docents organitzat per l'Àrea d'Educació del Museu Thyssen de Madrid amb la directora de documentals i educadora Pilar Álvarez per pensar sobre la idea del caos mitjançant l'audiovisual a través de l'art.
Sessió especial del cicle "Dies curts" de la Filmoteca de Catalunya, pensada i dinamitzada pel grup de joves del taller “Vivim el barri”, dins de la celebració dels 10 anys de l’equipament al barri del Raval de Barcelona.
Projecte audiovisual participatiu fet per joves migrants del Centre Bassam i del projecte Prollema al barri de Sant Andreu (Barcelona). El reportatge, difós per La Veïnal, ha estat produït per l’Escoleta de Cinema (Teleduca) i el FAACCC.
Exposició a CaixaForum Barcelona d’aquesta proposta fotogràfica amb joves africanxs migrats solxs dins del projecte “Horitzons” d'A Bao A Qu seleccionat a la Convocatòria “Art for Change” 2020 (Fundació “la Caixa”).
Jornades organitzades a Barcelona per la cooperativa Drac Màgic en el seu 50è aniversari per abordar la necessitat de renovació del sistema educatiu pel que fa al treball a partir de l'audiovisual entès com a arxiu, en el sentit ampli.
Dos projectes, B Citizen Lab (BCD) i Ciència Imprescindible (Eduscopi), units sota el paradigma de la ciència ciutadana per fomentar l’aprenentatge col·lectiu i apropar ciutadania i recerca científica a la ciutat de Barcelona.
Aquesta mostra és la culminació d'un procés de creació comunitària amb el col·lectiu CHICO-TRóPICO i veïnxs de Carabanchel entorn de la distància i el joc experimental dins del programa cultural 21 Distritos (Ajuntament de Madrid).
Projecte de recerca comunitària i documental amb gent gran protagonista de la migració interna espanyola dels anys 50 i 60, i joves procedents de la migració global actual per a la creació d'una proposta escènica documental produïda pel Teatre Lliure de Barcelona amb la seva artista resident, Marta Galán Sala.
Projecte de Fundación Salamanca Ciudad de Cultura y Saberes on un centre d'art (DA2), una Facultat de Belles arts (USAL) i un col·lectiu artístic (La Rara Troupe) s'impliquen en la creació d'un grup estable de treball entorn de la creació audiovisual i la salut mental.
1 projecte interdisciplinari d'EASD Serra i Abella amb Tecla Sala a L’Hospitalet de Llobregat i 1 conveni de col·laboració entre ICUB i Escola Massana mitjançant una residència a Fabra i Coats. Fàbrica de Creació de Barcelona.
Premi convocat per l’Associació Cultural Jordi el Mussol i dirigit a les produccions escolars de València, a més d’incloure altres categories d’àmbit estatal i internacional, en el marc del Festival Internacional MiCe 2021 (9a Mostra Internacional de Cinema Educatiu).
Proposta llançada per EducaThyssen als i les docents de la comunitat Musaraña per continuar pensant juntxs en la distància, mitjançant vídeo-cartes, noves formes de treball entre el museu i les escoles.
Projecte educatiu i creatiu del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona en format de tallers d’animació documental per a que persones de totes les edats facin els seus autorelats animats, soles o en grup, mentre exploren l'entorn que les envolta i ho comparteixin amb l'objectiu de crear una pel·lícula col·lectiva.
Projecte del Laboratorio de Antropología Audiovisual Experimental (LAVV_) desenvolupat a la ciutat de Lleó per pensar i reflexionar amb i sobre la tercera edat fent cinema.
Un projecte d'EducaThyssen destinat a docents de tots els nivells educatius, amb les seves aules de treball habituals, per explorar utilitzant l'audiovisual com a eina creativa la nostra (des)connexió amb la terra.
Convocatòria dirigida al professorat dels centres d'educació de la Comunitat Autònoma del País Basc per desenvolupar un projecte escolar conjuntament amb l'equip de treball de Medialab de Tabakalera Donostia.
La sessió "Souvenirs. Vol. II Els aterrits, els revoltats" forma part del projecte artístic comunitari de l’Antic Teatre de Barcelona i es presenta dins de la programació antifeixista, en línia i gratuïta, que organitza per al Festival Grec 2020.
Reportatge sobre l'audiovisual com a eina socioeducativa publicat al Full informatiu 90 - Hivern 2020 del Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC) amb motiu de la 7ª edició dels Premis RetinES l’objectiu dels quals és fomentar l’ús de l’audiovisual per tal de reflectir la tasca de l’educació social.
Espai d'aventura per a nenes i nens de 7 a 12 anys en què pensar i construir el futur que desitgen tenir.
Aquest projecte de Tabakalera proposa una reflexió en dues direccions: d'una banda, repensar l'entorn que s'utilitza amb les i els joves, amb l'objectiu d'assumir-lo com a propi, i per una altra, promoure una reflexió institucional per definir les formes d'ús i ocupació dels espais públics.
Es presenta a Intermediae el fotollibre del projecte artístic "Barrios", un projecte de caràcter comunitari que es desenvolupa de la mà dels joves dels districtes de Villaverde i Usera (Madrid) a través de la cultura hip-hop.
En Marxa es transforma el 2019 en un espai per a la reflexió i creació musical adreçat als més joves. Un projecte de col·laboració entre dues branques de la Fundació Per Amor a l’Art (FPAA): Bombas Gens Centre d’Art i el Centre Jove de la FPAA, amb la complicitat de l’Institut Comenius i l’assistència tècnica de l’estudi La Dula.
LAAV_ produeix aquest projecte en el qual, partint del testimoniatge oral de Josefa Castro García en el qual relata la seva vida marcada per la Guerra Civil i la repressió de la postguerra, 17 estudiants dels instituts Legio VII (Lleó) i Ramiro II (La Robla), amb la mateixa edat que tenia Josefa durant la Guerra Civil, desenvolupen una proposta cinematogràfica en paral·lel al seu procés de descobriment compartit del llenguatge audiovisual.
Situada en el marc del projecte del col·lectiu Terrorismo de Autor, seleccionat en la crida a projectes del programa Mirador Usera de 2018, aquesta pel·lícula col·lectiva posa en joc la mirada de gairebé seixanta joves, la forma dels quals resulta fragmentada, dispersa, fugissera i trencada.
Un article de la periodista Saray Marqués publicat al bloc "Arte y Educación" del "Diario de la Educación" entorn de l'estat de la qüestió de l'educació artística després de la LOMCE.
Projecte d'intervenció artística i educativa en grups d'adolescents escolaritzats o en vies d'inserció laboral. El projecte, desenvolupat per Terrorismo de Autor amb l'UFIL Virgen de África, es planteja com una eina de coneixement i com una experiència única: l'oportunitat de participar en el procés de creació d'una pel·lícula documental col·lectiva sobre la realitat i present en el qual estan inscrits aquests adolescents.
Nova edició de Desmuntatòpics “Això no ven", una iniciativa realitzada per elParlante amb el Consell de Nois i Noies de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) per desmuntar els estereotips de gènere i desarmar el discurs sobre “la presumpció d'heterosexualitat” en la societat actual.
Projecte en col·laboració entre l’Escola Mossèn Jacint Verdaguer de Barcelona i el Departament d’Educació de la Fundació Joan Miró, en relació al projecte interdisciplinari del Cicle inicial de l’escola, d’investigació entorn de la diversitat humana.
Projecte a càrrec del col·lectiu metamòrfiques, pensat i creat pel Dia Internacional de la Dona al municipi de Santanyí (Mallorca). La proposta que es presenta té un format oral i d’arxiu visual. Les converses serveixen com a dispositiu per establir un diàleg al voltant dels seus vincles amb Santanyí, un poble que ha viscut el passat, viu el present i transmet a les generacions futures els seus coneixements.
Peça final d'un intercanvi audiovisual centrat en el cos que realitza el grup de treball La Rara Troupe amb Diversivos, un grup de persones format a través de l'equip de mediació de la Sala de Arte Joven de Madrid en el marc de l'exposició “Anotaciones para una psiquiatría destructiva”.
Espai per compartir testimonis i vivències personals vinculades a la vida quotidiana del mercat del Born en el marc del projecte "Arxiu Visual del Born" (El Born CCM i Observatori de la Vida Quotidiana) per a la construcció col·laborativa de la memòria històrica del mercat i del barri del Born de Barcelona.
CONVOCATORIAS FESTEEN 2016. Convocatorias Fotografía, Música y Videoclips para participar en la edición 2016 de FESTeen, el IV Festival de Cultura Joven de Madrid, dirigido y realizado para y por público adolescente en Matadero Madrid.
"ESCOLA D’ESTIU 2016" (Associació de Mestres Rosa Sensat), cursos "ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA" (ICE-UAB) i "VIDEOPOESIA: POESIA EN MOVIMENT" (Addend), més II JORNADA EDUCATIVA. "POESIA + EDUCACIÓ + TIC" (Fundació Joan Brossa)
"NOVOS CINEMAS" (Festival Internacional de Cinema de Pontevedra) y ENCUENTRO AUDIOVISUAL DE JÓVENES ("Cinema Jove". Festival Internacional de Valencia) + PREMIS XIII EDICIÓ "EL CAC A L’ESCOLA" (Consell de l'Audiovisual de Catalunya)
"KULT-UR PRÁCTICAS ARTÍSTICAS COLABORATIVAS EN CONTEXTOS URBANOS" Vol. 3, Núm. 5 (2016) (PEU-UJI) y "DOCUMENTANDO LA AUTOGESTIÓN: EXPERIENCIAS COMUNITARIAS EN AUDIOVISUAL" (Intermediae)
MOSTRA DE PRODUCCIONS AUDIOVISUALS DE SANT ANDREU 2006-2016 (CRP i Districte de Sant Andreu de Barcelona amb Teleduca) i CONVOCATÒRIA "EN RESIDÈNCIA" 2016-2017 (Consorci d’Educació i Institut de Cultura de Barcelona amb A Bao A Qu)
Activitats dins del BccN 2016: Taula rodona "COM QUANTIFICAR EL RETORN SOCIAL AL CINEMA I L’AUDIOVISUAL?" (Virreina Centre de la Imatge), RECITAL, PROJECCIONS I COL·LOQUIS (Espai Germanetes), intervenció CFA Codi Font Audiovisual "DE OLIVER Y BENJI AL PROCOMÚN" (Felipe G. Gil. Zemos98) i workshop "BARCELONA, UN CADÁVER EXQUISIT" (programa Soy Cámara. CCCB)
ESTRENA CURTS "+HUMANS XCÈNTRICS" (CCCB Educació), CLOENDA CONCURS "(RE)IMAGINAT, FEM UN ESPOT NO SEXISTA" (Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació), "EST OEST" - "CINEMA EN CURS" (cicle Pedrera ArtLab 2016), CONVOCATÒRIA "CINEMA EN CURS" 2016-2017 (A Bao A Qu) i ARTICLE "L’EDUCACIÓ VISUAL...EN UNA CRUÏLLA" (publicat per Pilar Alfonso, mestra de l’IES Doctor Faustí Barberà d’Alaquàs, al bloc "400colps")
VIII "JORNADAS SOBRE LA INCLUSIÓN SOCIAL Y LA EDUCACIÓN EN LAS ARTES ESCÉNICAS" (INAEM), JORNADAS ECAV SOBRE INVESTIGACIÓN EN EDUCACIÓN ARTÍSTICA (Grupo de Investigación ECAV “Educación y Cultura Audiovisual") y FORO "PONTEVEDRA. ARTE, CULTURA Y EDUCACIÓN" (Concello de Pontevedra y Universidad de Vigo)
CREACIÓN AUDIOVISUAL CONTEMPORÁNEA (asignatura optativa 3º ESO de Las Lindes en CA2M), ANIMACIÓ EXPERIMENTAL A LES AULES (taller dins del programa “Construir Mirades” de Drac Màgic), "LA CIUTAT DELS FOTÒGRAFS" (taller al MACBA i al CCCB dins del programa “Fotografia en curs” d’A Bao A Qu), TREBALLANT LA FOTOGRAFIA (projecte Escola Mestral de Sant Feliu de Llobregat), "TELERAÏM" (projecte de l’Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal) i premis SAMBORI-MICE (Mostra Internacional de Cinema Educatiu)
Cursos LES PRÀCTIQUES ARTÍSTIQUES EN L’ÀMBIT SOCIOEDUCATIU (CEESC) + INCLUSIÓ, EDUCACIÓ, MÚSICA I DIVERSITAT FUNCIONAL (ACEM) i CIRC I EDUCACIÓ SOCIAL (UAB i Ateneu Popular 9Barris) / TALLER DE TEATRE DE L’OPRIMIT POLARITZAT (Forn de teatre Pa’tothom), AULA DE TEATRE FÒRUM INTERNACIONAL (Casa Àsia, BCN Interculturalitat i La Xixa Teatre) i jornades CULTURA INCLUSIVA: INTERVENCIÓ SOCIAL DES DE LES PRÀCTIQUES ARTÍSTIQUES (Centre Cultural La Nau-Universitat de València)
A BAO A QU PREMI CIUTAT DE BARCELONA i PROJECTE "COHABITAR ENTRE-" A FABRA I COATS
Projectes "AMICS DE PAS" i "LA SALETA DE LA PANERA" (Lleida) i "LLEDONERS". TEATRE A CAN BRIANS (AADPC) / Exposició "GENT GENIAL" (Photographic Social Vision i fotògrafs residents Llar Sant Martí de Barcelona) al C.C. Sant Martí (Barcelona) / II ENCUENTRO "RARA TROUPE" (amb Radio Nikosia) al C.C. Convent de Sant Agustí (Barcelona)
Proyectos ESCENA D’ACOLLIDA (Escola Cal Maiol i Jaume I de Barcelona amb La Mama Productora. Teatre i Comunicació) y EPDLAB (CPI Navia de Suarna, IES A Sagriña, IES de Milladoiro, IES Carlos Casares, IES de Tecoluca, IES a Cachada en colaboración con la Asociación Galega de Reporteiros Solidarios)
Propostes educatives ARXIU EXCÈNTRIC (CCCB) i PANTALLA JOVE (Cinema Jove Festival Internacional de Cine de València)
EXPOSICIÓN “DÉJAME SER YO” (Photographic Social Vision) y I FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINE LAS OTRAS MIRADAS (Asociación Ikertze)
Des de diferents formats i mitjans, els i les joves exerceixen el seu dret a participar activament en la producció cultural, a construir veus i visions pròpies sobre sí mateixos i allò que els envolta de forma col·laborativa i autogestionada.
CONVOCATÒRIES ART JOVE 2016 PER A LA MEDIACIÓ DE PROJECTES (Sala D’Art Jove), PROJECTES ARTÍSTICS EN CONTEXTOS EDUCATIUS (BaumannLab), CONVOCATÒRIA DE CURTS "HUMANS XCÈNTRICS" (CCCB) i CRIDA ALS CENTRES EDUCATIUS PER AL FIC-CAT 2016
"CREACIÓ EN TERRITORI" (III Mostra de Cinema de Barris) i "SWAP FOOTAGE" (II Jornades de Creació Col·lectiva Audiovisual)
Instal·lació MONSTRUARI (Ingràvid Figueres), programa para JÓVENES PROGRAMADORES (Festival de Cine Europeo de Sevilla) i QUADERN AUDIOVISUAL (Teleduca)
Taller LA CIUTAT DELS FOTÒGRAFS, programa HAMACA EDUCA EN LOS INSTITUTOS, cicle de CINEMA I DRETS DELS INFANTS i convocatòria EL CAC A L’ESCOLA
Iniciativas como ésta contribuyen a que podamos obtener unas habilidades prácticas y conocimientos críticos imprescindibles para nuestra condición de ciudadanos/as en el entorno audiovisual que constituye nuestra realidad actual.
Compilació de projectes que treballen les pràctiques audiovisuals amb les escoles, tot i esperant que l’alfabetització audiovisual al currículum sigui aviat una realitat.
Activitats d’educació no formal per a joves des d’equipaments i entitats culturals.
“AVANT LA LUMIÈRE” (video-proyecto de Eulàlia Valldosera en LOOP Barcelona), “FIVE DAYS TO DANCE” (documental sobre un proyecto de danza en institutos presentado en la sección Docs&Teens del DocsBarcelona) y “PAPER ACTIU, FOTOGRAFIA SOCIAL AL CARRER” (exposición sobre un proyecto fotográfico comunitario de Joan Tomás y Fundación Mescladís en DOCField)
EED2015: DEL LIBRO DE TEXTO A YOUTUBE (Espacio Fundación Telefónica) y I Jornadas NUEVOS ESPACIOS PARA LA ALFABETIZACIÓN E INTELIGENCIAS MÚLTIPLES (Universidad de Murcia)
Projectes EL CONSELL DELS SAVIS VA A LA FILMOTECA (Filmoteca i Museu d’Història de Catalunya) y NUEVAS COMANDITARIAS HERNANI (Tabakalera Donostia)
Projecte "TOTS DANSEN", exposició "MEDIONA ENTRE INFANTS I ARTISTES" i curs "MOBILITZA’T", creació audiovisual per a la transformació social
"PROYECTO PATRIMONIO" (Prácticas colaborativas DEAC. MUSAC) / Programa "ZOOM VÍDEO LABORATORIO" (Área de Mediación de Tabakalera-Donostia) / Documental "ELOGI DE L’ESCOLA" (Escola Bordils, Girona) / Curso AGENTES DINAMIZADORES DE PROYECTOS ARTÍSTICOS (Experimentem amb l’Art) / Trobada "CANVIAR L’ESCOLA PER CANVIAR EL MÓN" (Lafede.cat) / Seminari "ASSISTÈNCIA GRAVITATÒRIA 2" (Fabra i Coats i MACBA) / XII JORNADA DE PEDAGOGIA DE L’ART I MUSEUS (MAMT Pedagògic)
"IMAGINA SANT BOI" (Ajuntament de Sant Boi) / "RETRATANT EL VEÏNAT" 10 anys del barri de Sant Pere i Santa Caterina (Fundació Mescladís) / "MIRADES: RETRATS SENSE SOSTRE" (Xarxa d’Atenció a les Persones sense Llar) / "CONTRA-REPRESENTACIONS AUDIOVISUALS" (Es Baluard)
Taller "ENFOCANT L’ESTRUCH: COM COMUNIQUEM L’ART CONTEMPORANI" / III CONGRÉS HÍBRID ENTRE ARTS, CIÈNCIES I EDUCACIÓ (La Panera)
Cicle "PANTALLA ALTERNATIVA" (UJAC-Auditori de Sant Martí) / Projecte "BARRIS I ACCIÓ" (Càmeres i Acció) / Publicació "UN INSTANTE... TODA UNA VIDA" (IES Padre Feijoo, Gijón)
Dispositivo temporal "CINEMA USERA" (Intermediae) / Convocatoria continua "ZINE_PLAZA" (Tabakalera) / Espacio "CINETECA" (Matadero Madrid) / Foro CINE POR VENIR (Valencia)
"Lavadero Público" és el resultat del taller realitzat pel grup de performance Corpus Deleicti amb la participació d’un grup de dones de Caldes de Montbuí, que van intervenir un safareig públic dins el marc del festival d’art urbà Miau, celebrat el 12 de setembre del 2009.
Exposición "EL NOSTRE RAVAL" (programa "Fotografia en curs" d'A Bao A Qu) / Documental expandido "EUROPEAN SOUVENIRS. €UROVISIONS" (Doc Next Network)/ Publicación "MAPEANDO EVALUANDO LA INVESTIGACIÓN SOBRE JÓVENES PRODUCTORES DE CULTURA VISUAL" (EDARTE-UPNA)
"FILMOTECA PER A LES ESCOLES 2014-2015" (curs per a centres educatius, Filmoteca de Catalunya) / "IMAGINARSE" (Comunidad educativa, Aula de Cine-UMU) / "SINAUTORÍA" (Residència de CsA, MNCARS) / "EINES, ESTRATÈGIES I PROJECTES TRANSVERSALS A TRAVÉS DE L'ART CONTEMPORANI AL MUSEU I A L'ESCOLA" (seminari de formació per a professorat, Es Baluard)
Un taller participatiu d’autoretrats (Roca Umbert, Granollers); una nova estrena de la TV comunitària Ravalead@s (El Parlante) i el nou tema del grup de hip hop "La Llama" del TEB (actual Colectic), més un projecte autofinançat de curtmetratges de l’Esplai El Nus (Sant Joan Despí). Hi afegim uns tallers de rimes contra el racisme a ritme de rap als instituts de Sabadell, el projecte audiovisual de l'institut Carles Vallbona (també a Granollers) i el de performance, teatre i cinema de l’Institut Moisès Broggi de Barcelona amb la incorporació de creadors/es a l’aula.
Contra la hegemonía de las miradas universales existe el contrapeso de los contra-relatos, que no sólo tienen importancia por lo que nos cuentan, sino por quién y cómo los construye. L'Alternativa Hall Didàctiques (L'Alternativa. Festival Independent de Barcelona. CCCB), proyecto UHF (CA2M), compañía Urban Style (Intermediae-Matadero Madrid), proyectos "Ciutat Esperança" (El Parlante con Pla Comunitari Zona Nord) y "Sota la Pell del REC" (Amics del Rec de Igualada y CERCA), laboratorio "Experiencias locales" (PUCE), producción teatral "La moda incómoda. Tiremos del hilo" (SETEM), jornadas "Migròctones" (Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison) y Cuerpos abyectos (Museo Reina Sofía), más laboratorios Auzolab (DS2016).
La Fira d'Economia Feminista i l'article "¿Es posible una economía feminista de la cultura?", publicat a "Nativa" per Javier Rodrigo, són l'eix que aglutina les diferents activitats i projectes aquí reunides. Una suma diversa de perspectives i posicionaments que comparteixen el nexe de vincular els feminismes amb la pràctica artística i cultural: taller "El cuerpo y la performance en las prácticas educativas" (Azcuna Centroa), projecte "B.D. Women: de la herida colonial a la disidencia sexual" (MACBA), laboratoris "Llamamiento a los cuerpos" (UrbanBAT) y "Cruzando miradas. Creación audiovisual para la prevención de la violencia de género" (Circes) i convocatòria "Re-imagina't. Fem un espot no sexista" (Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació).
En aquesta arrancada postvacacional les xarxes socials van plenes d'iniciatives que interrelacionen el camp educatiu i l'artístic i que, difoses de manera conjunta, alimenten la il·lusió d'un context que s'articula com un ecosistema. Convocatòries PIPA (Lo Pati) i Levadura (Ayuntamiento de Madrid y Fundación Banco Santander), workshop "Activar el aula" (MACBA), programa "Pedagogies de Fricció" (Espai 13, Fundació Miró), curs "Ser o no ser (un cuerpo). Identidades, sujetos, objetos (Museo Reina Sofía), programa "Hamaca Educa" (Hamaca), Escoleta de Cinema (Teleduca) i projectes escolars d'animació audiovisual (CCCB Educació).
A més de la seva presència online, Polièdrica ocupa un espai físic al barri del Poble Sec de Barcelona. Avui volem aplicar una perspectiva de proximitat per situar alguns projectes que enriqueixen l’univers de les pràctiques col·laboratives, autogestionades i de proximitat al barri: Assemblea de Barri i Ateneu Anarquista del Poble Sec, Centro de Cultivos Contemporáneos del Barrio, Ateneu Cooperatiu La Base, Raons Públiques i Taller de Ficció
Rastres d’iniciatives, espais i gents que hem anat trobant i que donen compte de les moltes maneres d'entendre la construcció del comú a través de l'acció transformadora de les pràctiques culturals i econòmiques col·laboratives
"Culturnautes" (CCCB), "Picasso a l'estiu!" (Museu Picasso), "Endinsa't al món de l'ART" (EART), "Un Casal de Pel·lícula" (Escoleta Les Nòmades), Casals d'arts escèniques (C.C La Sagrera i Espai Jove Garcilaso), Casal artístic d'estiu (Teatre Clavé de Tordera) i "Les obres d'art prenen el sol" (MACBA)
Aquest mes de juny es segueixen presentant els resultats de processos de treball que proven com l’educació es pot i es vol vincular amb normalitat a les pràctiques artístiques. Ens referim als projectes "Exploradors del temps" (Fundació Tàpies i Escola Sant Martí de Barcelona), "ARTPOP" (BaumannLab i Escola Joaquima Vedruna de Terrassa) i "Margen de error" (Tasneem Gallery i Matadero Madrid), que han coincidit en el temps amb les jornades "FilmED Learning Experiences 2014" (UAB, CUMEDIAE, Think Tank, AEDE amb la Filmoteca de Catalunya) sobre l’ús del cinema com a eina pedagògica a les escoles
A través del col·lectiu Teleduca de Barcelona coneixem IKUSTEN-IKASTEN, una proposta de trobada-laboratori de Tabakalera (Donostia/San Sebastián) per treballar des de la mediació en relació a la producció audiovisual