6 novembre, 2020

Exposició de LaFundició al C.C Bellvitge-Gornal (L'Hospitalet, Barcelona) on es recullen projectes i pràctiques que comparteixen un enfocament centrat en la infància i l’adolescència per pensar la ciutat en la seva totalitat.

31 març, 2020

Guia de les cooperatives Col·lectiu Punt 6 i Coeducacció dirigida a totes les persones que tinguin interès en donar una mirada feminista al pati de l’escola per treballar des d’aquest espai en la transformació coeducativa de l’escola i dels espais educatius.

1 novembre, 2019

Programa de Tabakalera que consisteix a dissenyar una unitat didàctica al costat del professorat i alumnat. Tenint en compte la coherència amb el currículum escolar i les temàtiques proposades des de l'àrea de mediació del centre, es dissenya una seqüència pedagògica que respongui a les necessitats i interessos de cada grup i que contribueixi al desenvolupament de les competències.

23 juny, 2019

En el marc de l’estratègia “Barcelona dóna molt de joc”, l’Institut Infància i Adolescència acompanya i assessora l’Ajuntament de Barcelona per a impulsar i desenvolupar una estratègia que afavoreixi el dret al joc d’infants i adolescents a l’espai públic. La cooperativa Raons és l’equip especialitzat que co-dissenya i dinamitza els processos de cocreació amb infants per a la transformació dels dos parcs.

3 maig, 2019

"Benvinguts a la plaça" és la proposta del projecte Bòlit Mentor (Bòlit Centre d'Art Contemporani de Girona) per a l'edició 2018-2019 entorn a l'ús de l'espai públic. Aquesta activitat educativa consisteix a introduir artistes visuals als centres d'educació secundaria per desenvolupar un projecte creatiu juntament amb els estudiants (a través de tallers, conferències i altres activitats).

22 març, 2019

Iniciativa comunitària codissenyada per PES Don Bosco, Fundació Marianao i Circula Cultura que convida a estudiants de diferents edats a sortir fora de l’aula i explorar els carrers i les places de Marianao (Sant Boi de Llobregat, Barcelona), també com a llocs d’aprenentatge.

2 octubre, 2018

Documental basat en la tesi doctoral de Sandra Molines, professora de Florida Universitària. Es tracta d’una iniciativa de l’Associació per la Coeducació en col·laboració amb el centre d’innovació Las Naves, Florida Universitària i Caixa Popular. El documental arreplega testimonis de professionals de diferents centres educatius, tant en l’observació dels patis com en els processos de construcció de noves infraestructures que promouen la coeducació.

30 juny, 2018

Programa del col·lectiu Tipi que busca intervenir en la configuració i dinàmiques del pati i espais comuns de l'escola a través de tallers de disseny i creació en els quals alumnes i alumnes inventen i construeixen treballs, artefactes o intervencions. En 2018 es realitzen processos a l'Azkuna Zentroa, a l'Escola Pública d'Arrigorriaga i a les escoles Juan Zaragueta de Orio, Mimetitz de Zalla i Urkitza de Bakio.

9 juny, 2018

El projecte neix de la inquietud de l'Escola Dovella, del Districte de Sant Martí de Barcelona, per tal de millorar el pati. La cooperativa Raons és qui desenvolupa el projecte, en el marc d'un procés participatiu.

11 setembre, 2017

El Servei de Convivència i d'Interculturalitat d'Horta-Guinardó proposa a Lo Relacional realitzar una segona edició del projecte "Regalar-[se]" amb un grup de l’Escola de Persones Adultes El Carmel. Els interessa un projecte educatiu que pugui donar respostes a tres nivells: desenvolupament personal, cohesió de grup i participació en el barri.

15 juny, 2017

Primer parc de jocs del projecte "Neumáticos que dejan huella", realitzat per Basurama al Colegio Maestro Rodrigo de Aranjuez (Madrid) com a culminació del procés "Proyecto Patio", dut a terme durant tot el curs escolar 2016-2017 amb Pedagogías Invisibles.

6 juliol, 2016

Projectes "LA TERRASSETA" (Amics de l’Ateneu Santboià) i JAKINTZA IKASTOLA (convocatoria “Ciudad, educación y prácticas colaborativas” de Tabakalera). Més jornades "EN TRANSICIÓ–CIUTAT" (Projecte "Cohabitar entre-" del Centre d’Art Fabra i Coats) i Convocatoria de Proyectos "COMUNES E INSTITUYENTES" (Matadoiro Compostela).

10 juny, 2016

EXPOSICIÓN PROYECTO "VACA IV" (Centro Huarte), "ESPACIO 0-6. REPENSANDO LOS ESPACIOS DE JUEGO" (Tabakalera) y JORNADA "ARTE+EDUCACIÓN" (Consello da Cultura Galega). Más dos lecturas: "PUBLICACIÓN LESSON 0" (Fundació Joan Miró) y "OTRA EDUCACIÓN ES POSIBLE" (artículo de Bea Espejo en “El Cultural”)

15 febrer, 2016

Projectes "EN TERRITORI NEUTRE" (institut Alexandre Deulofeu, Figueres) i "DE CASA A LA PLAZA" (colegio Hermanos Amorós, Madrid).

15 gener, 2016

III ENCUENTRO INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN EN ARQUITECTURA PARA NIÑOS Y JÓVENES (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía) / ITINERARIS URBANS Curs 2015-2016 (activitat CCCBEducació) / Projecte "ESCOLTEM EL PATI" (Escola Josep Maria Jujol. Premi Participa a l’Escola 2015) / Articles “URBANISME I PARTICIPACIÓ DE LA INFÀNCIA. EL PAPER DELS INFANTS EN LES TRANSFORMACIONS URBANES” (Elena Guim, arquitecta. Butlletí d’Inf@ncia núm. 89) i ARQUITECTOS AL INSTITUTO: EL VALOR EDUCATIVO DE LA ARQUITECTURA MODERNA EN EL CURRÍCULO DE LAS ENSEÑANZAS MEDIAS  (Javier Encinas Hernández. Revista digital FronteraD)

28 desembre, 2015

Projectes "ARQUITECTURA PER TRANSFORMAR L’EDUCACIÓ" (IES Costa i Llobera de Barcelona), PROJECTES EDUCATIUS ALS PATIS DE L’ESCOLA DOVELLA (Barcelona) I L’ESCOLA CASTELLUM (Girona) amb CoeducAcció, "CO-CREEM EL PATI" (projecte de l’Escola La Llacuna de Barcelona amb Creart) i "AUTOCOLE IDEO" #IMAGINARPATIO #CONSTRUIRPATIO (Basurama y Escuela Ideo de Madrid) / Encuentro "¡CÓMO ESTÁ EL PATIO!" (AMPA Colegio Santo Domingo y el AMPA Colegio Ágora. Convocatoria ciudadana “Ni arte ni educación”) / Reportatge “PATIS DE LES ESCOLES FETS ENTRE TOTS” (TN-TV3)

1 desembre, 2015

DIÀLEG I: ARXIU ALÍCIA_INFÀNCIA I ESPAI PÚBLIC (Goethe-Institut Barcelona i Urbanitas Berlin-Barcelona) i TROBADA EMERGENTS (Vicerectorat de Cultura i Igualtat. Universitat de València)

4 novembre, 2015

"CREACIÓ EN TERRITORI" (III Mostra de Cinema de Barris) i "SWAP FOOTAGE" (II Jornades de Creació Col·lectiva Audiovisual)

30 octubre, 2015

Seminarios y encuentros: ESFERA PÚBLICA Y EDUCACIÓN. OPORTUNIDADES Y RETOS (LaPublika), PRÁCTICAS ARTÍSTICAS Y TERRITORIO, VÍNCULOS ENTRE CULTURA Y ESFERA PÚBLICA (Centro Nacional de la Cultura y las Artes. Gobierno de Chile) y MED15: HISTORIAS LOCALES/PRÁCTICAS GLOBALES (Museo de Antioquia. Medellín, Colombia)

21 setembre, 2015

Convocatòries CIUDAD, EDUCACIÓN Y PRÁCTICAS COLABORATIVAS i PIPA 2015 PROJECTES D’INTERVENCIÓ PEDAGÓGICA I ARTÍSTICA / Projectes JOC DE CROMOS BARRIS DEL COLL I VALLCARCA de Barcelona, LA PELL DE LA CIUTAT i TERRITORIS EN TRÀNSIT

8 juliol, 2015

ESTUDI ESPAI PÚBLIC I QUALITAT DE VIDA A CIUTAT MERIDIANA (IGOP, CCCB Educació i Escola Mestre Morera) / PROPOSTA ESCÈNICA 2015 COM A POSSIBILITAT (La compagnie des Hommes amb alumnat de tres instituts de Barcelona) / PROYECTO VACA III (Centro Huarte y centros de educación formal y no formal de Navarra)

6 juliol, 2015

Iniciatives on es posa de relleu la importància de recollir i documentar les pròpies narratives en un exercici de construcció de la memòria col·lectiva i l'espai social.

29 maig, 2015

Projectes "ENXARXA’T" (La Panera Lleida), "MUNTEM UNA EXPOSICIÓ" (Museu del Disseny de Barcelona, Escola Catalònia i l’IES Quatre Cantons de Barcelona), "CARTOGRAFÍA CRÍTICA" (Hangar amb l’IES Quatre Cantons) i "CAPTURANT IDENTITATS" (Filmoteca de Catalunya amb l’INS Miquel Tarradell de Barcelona)

6 maig, 2015

Projectes EL CONSELL DELS SAVIS VA A LA FILMOTECA (Filmoteca i Museu d’Història de Catalunya) y NUEVAS COMANDITARIAS HERNANI (Tabakalera Donostia)

22 abril, 2015

Presentación y debate "CONTRADICCIONES Y POTENCIALES EN COMÚN: INSTITUCIONALIDADES, CIUDADES Y PEDAGOGÍAS OTRAS" (Intermediae) en relación con las entrevistas a MARÍA ACASO y LILIANA LÓPEZ BORBÓN en antimuseo

2 febrer, 2015

"NARINANT" (projecte "Barris en Dansa") al Mercat de les Flors / ACTIVITATS PER A ESCOLES (/UNZIP al Centre d’Art Torre Muntadas) / "EL JUEGO COMO PRINCIPIO" (activitat programa educatiu MNCARS) / "AUZOKO HITZAK/PALABRAS DEL BARRIO" (projecte programa de mediació i pedagogies Tabakalera)

20 novembre, 2014

Contra la hegemonía de las miradas universales existe el contrapeso de los contra-relatos, que no sólo tienen importancia por lo que nos cuentan, sino por quién y cómo los construye. L'Alternativa Hall Didàctiques (L'Alternativa. Festival Independent de Barcelona. CCCB), proyecto UHF (CA2M), compañía Urban Style (Intermediae-Matadero Madrid), proyectos "Ciutat Esperança" (El Parlante con Pla Comunitari Zona Nord) y "Sota la Pell del REC" (Amics del Rec de Igualada y CERCA), laboratorio "Experiencias locales" (PUCE), producción teatral "La moda incómoda. Tiremos del hilo" (SETEM), jornadas "Migròctones" (Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison) y Cuerpos abyectos (Museo Reina Sofía), más laboratorios Auzolab (DS2016).

31 octubre, 2014

Dos projectes inscrits en un mateix territori, el Districte de Sant Martí de Barcelona, assagen propostes d'acció vinculades al barri, i a les seves necessitats i reptes, a partir del treball en xarxa i les pràctiques artístiques: Transversal Art Urbà Sant Martí (Ajuntament de Barcelona) i Cicle de Salut Mental i Teatre: Qui no està boig, fa teatre! (Centre Cívic Can Felipa).

18 setembre, 2014

Un petit tast de jornades, cursos i tallers per si aquesta tardor us ve de gust passar a la investigació-acció participativa de la mà de les pràctiques artístiques col·laboratives: "Parking Day", L'obrador del Circ d'Hivern (Ateneu Popular 9 Barris), Jornadas de Educación Polinizada (Las Lindes-CA2M), Curs Pràctiques artístiques, participació i canvi social (Artibarri) i Factorial BCN 2014 (Ajuntament de Barcelona)

25 juny, 2014

"Instituto Do It Yourself" (IDIYS) es un proyecto para la experimentación y construcción de prototipos vinculados a iniciativas ciudadanas, impulsado por el colectivo Todo por la Praxis, que lo presentó en febrero de 2014. "Do It Your Fest" es el cierre de esta primera etapa y se auto-define como un festival para entusiastas de la autoconstrucción y de las construcciones colaborativas

14 juny, 2013

"Infància i Espai Públic" és una iniciativa de l'Associació de Mestres Rosa Sensat i Urbanitas Berlin-Barcelona que proposa una sèrie de mirades i experiències sobre escenaris concrets de la infància a la ciutat.