11 octubre, 2021

Projecte europeu coordinat pel National Museum Complex Moldova (Romania) per al desenvolupament d'una formació internacional, organitzada a Espanya per Espacio rojo, que ofereixi millors experiències en entorns museístics per a persones en risc d'exclusió.

7 octubre, 2021

Quarta edició en format presencial i online d'aquest espai de formació teoricopràctica d'elParlante sobre educomunicació des d'un enfocament multidisciplinari i amb perspectiva interseccional.

5 octubre, 2021

El MAMT Pedagògic (Tarragona) celebra el seu trentè aniversari amb una conferència del psicopedagog Francesco Tonucci, un curs de formació del professorat i activitats familiars.

21 setembre, 2021

Formació d'Artibarri (Barcelona) per facilitar eines amb les quals dissenyar i acompanyar, des de la producció, un projecte de cultura comunitària.

20 setembre, 2021

La tercera edició de les jornades formatives organitzades per AVALEM i Castelló Educa es centra en la ciutat com a recurs educatiu complementari i espai d’experiències connectores entre l’aula i altres agents educatius.

9 setembre, 2021

Servei d’orientació i acompanyament a docents per a la integració de les pràctiques artístiques al context escolar, iniciat pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana amb PLANEA Xarxa d’art i escola (Fundación Carasso)

15 juliol, 2021

Nova revista científica sobre l’educació en les arts promoguda pel grup de recerca Arte-facto de la Universidade da Coruña.

1 juliol, 2021

Oberta la convocatòria per a aquest programa de beques acompanyades de mentories de Fundació Carasso i hablarenarte amb l'objectiu de donar suport a la formació en mediació cultural, fomentant l'especialització d'una professió clau pel desenvolupament d'una societat crítica.

5 juliol, 2021

Activitat especial per a docents proposada per EducaThyssen (Museo Thyssen-Bornemisza) amb l'artista i pedagoga Marisa Amor per desenvolupar un treball de coneixement i creació a partir dels cossos en relació amb l'entorn.

16 juny, 2021

4ª edició de Basar obert, l’espai d’aprenentatge i pensament compartit de Graner, Centre de creació de dansa i arts vives de Barcelona, on el facilitador David Villota ofereix una formació sobre la Indagació Grupal.

30 març, 2021

El projecte DRIS, finançat pel programa Europa Creativa (UE) i gestionat per Interarts (Espanya, coordinació), ECCOM (Itàlia) i ITZ (Alemanya), obre una convocatòria de formació sobre interculturalitat dirigida a professionals del sector cutural, educatiu, social, artistes i investigadorxs.

11 març, 2021

Projecte d'aprenentatge i cocreació entre alumnes d’estudis superiors de disseny i col·lectius en situació vulnerable impulsat pel Museu del Disseny de Barcelona i l’associació Ojalá Projects.

5 març, 2021

Programa formatiu sobre metodologies col·laboratives a la ciutat organitzat entorn d'un espai virtual d'aprenentatge compartit pel Centre Cultural d'Espanya a La Paz (AECID) en coordinació amb Grigri Projects.

2 març, 2021

4ª edició d’aquest projecte d’aprenentatge servei del CSD (Institut del Teatre) per a apropar la dansa a internes del centre penitenciari Wad-Ras (Barcelona)

15 març, 2021

Curs online per aprendre a desenvolupar projectes artístics en l'àmbit educatiu o de la intervenció social organitzat per la Casa Encendida de Madrid i impartit per l'educadora i gestora cultural Almudena Caso.

24 febrer, 2021

1 projecte interdisciplinari d'EASD Serra i Abella amb Tecla Sala a L’Hospitalet de Llobregat i 1 conveni de col·laboració entre ICUB i Escola Massana mitjançant una residència a Fabra i Coats. Fàbrica de Creació de Barcelona.

29 gener, 2021

Una sèrie de diàlegs entre professionals compromesos amb les arts per a l'acció i la transformació social organitzats pel Postgrau d'Arts Escèniques i Acció Social de l’Institut del Teatre de Barcelona.

8 febrer, 2021

Convocatòria del col·lectiu Educación Pantono (UCM) per formar un grup de treball a Condeduque de Madrid que indagui sobre les connexions entre la comunitat educativa i els centres culturals com agents pedagògics.

5 febrer, 2021

Convocatòria per participar en un espai col·lectiu on posar en pràctica els coneixements compartits en aquest projecte d'AMECUM amb el suport de la Fundación Carasso entorn de la mediació cultural en el context post-covid.

19 febrer, 2021

Una proposta del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Red PLANEA per a descobrir als i les mestres noves eines musicals per a treballar la creativitat a l’aula en col·laboració amb Utem Escola de Música.

2 febrer, 2021

Curs per a docents de tots els nivells educatius centrat en les pràctiques de cos realitzades a l’aula i organitzat pel Mercat de les Flors de Barcelona dins del seu programa educatiu.

1 febrer, 2021

Taller per a professorat de secundària del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana amb el Cefire Artisticoexpressiu sobre tipologies cartogràfiques i metodologies de treball de les pràctiques artístiques transversals aplicables en contextos educatius.

11 desembre, 2020

L'edició 2020-2021 d'aquest Màster Propi de la Universidad Complutense de Madrid serà online, però amb la mateixa metodologia basada en un treball col·lectiu per projectes i en tallers pràctics.

15 desembre, 2020

Taller formatiu de l'associació Basket Beat dirigit a educadorxs per tal de revisar la pròpia pràctica professional, incorporant i reflexionant entorn l'art i la cultura com a metodologies per a l’educació i l'acció social.

3 desembre, 2020

El tercer dels entremesos del V Foro Cultura & Empresa 2020 (actúaempresa-elmuro) s'ha dedicat a l'educació amb, entre altres, l'objectiu de marcar possibles vies de col·laboració per impulsar l'art i la cultura com a eina educativa. Els dos debats anteriors es van centrar en la col·laboració empreses-cultura i en la sostenibilitat de les seves relacions.

1 desembre, 2020

Disponible l’enregistrament en vídeo de l’edició 2020 d’aquesta jornada, organitzada per Apropa Cultura per donar a conèixer des d'experiències personals i professionals el col·lectiu de Salut Mental, treballar contra l’estigma i generar noves oportunitats, des de la cultura, l’art i la comunitat.

17 novembre, 2020

Proposta d'Intermediae i hablarenarte per a Matadero Estudios Críticos (Matadero Madrid) que tracta sobre el lloc que ocupa la infància en els espais i projectes culturals, amb l'objectiu de promoure canals de participació activa i col·laborativa. El seminari desplega diferents aproximacions al paper de la infància en relació amb la producció cultural.

17 novembre, 2020

Taller per conèixer i aplicar metodologies de participació ciutadana, generant una xarxa de laboratoris entre les persones i col·lectius participants vinculats a les ciutats llatinoamericanes en les quals s'emmarca el programa "Experimenta Ciudad", una iniciativa de la Red de Centros Culturales de España (AECID) en col·laboració amb Grigri Projects i el suport de Medialab Prado.

17 novembre, 2020

Taller inclòs en l'edició 2020 del festival L'Alternativa (CCCB), dins de la seva secció Hall Enfoca centrada en la gent sense llar que viu als carrers de Barcelona, realitzada amb Arrels Fundació de la mà de Learning by Helping i amb la projecció online de les peces resultants.

12 novembre, 2020

Una edició del programa de formació i mediació cultural "Travesías. Herramientas para activar la cultura local" plantejada com la primera experiència de treball en xarxa dels Centros Culturales de la Cooperación Española (AECID) de 7 països de Centreamèrica amb la coordinació de Trànsit Projectes i Plataforma/C.

11 novembre, 2020

Sis casos pràctics on es posa en valor la cooperació intergeneracional, compartits en la VI edició de les jornades sobre innovació i cultura organitzades per Karraskan, sota el títol "Raíces y brotes", entorn de la transferència del coneixement i el valor de la creativitat.

10 novembre, 2020

Tercera edició de la Jornada de cartografies col·laboratives, l'objectiu de les quals és generar un espai de trobada entre especialistes, col·lectius veïnals i persones interessades a reflexionar sobre la utilitat de les cartografies col·laboratives en processos de transformació urbana.

5 novembre, 2020

El Conservatori Superior de Dansa de l’Institut del Teatre (CSD) organitza un fòrum virtual de converses entorn les pedagogies de la dansa amb expertxs en el camp de la pedagogia en diàleg amb el grup de treball de les jornades, format per un equip de persones vinculades al CSD i al camp de la dansa.

30 octubre, 2020

Projectes seleccionats i programació de la VI Trobada "Cultura y Ciudadanía", un programa del Ministerio de Cultura y Deporte per promoure la participació ciutadana en cultura a través de línies de treball com aquestes trobades, la VI edició de les quals s'articula temàticament entorn de les connexions i intercanvis entre cultura, art, ciència, tecnologia i naturalesa.

2 novembre, 2020

El CAAM (Gran Canària) posa en marxa el cicle de conferències virtuals "Un café con…" amb un programa inicial que inclou quatre ponències impartides per especialistes en el camp de l'educació i els museus.

15 octubre, 2020

Basket Beat organitza conjuntament amb gairebé 20 entitats més la Jornada FAACCC, un espai col·lectiu per practicar i pensar les arts comunitàries, a la Fàbrica de Creació Fabra i Coats de Barcelona.

19 octubre, 2020

Documentació audiovisual de les jornades virtuals "Això ho canvia tot", celebrades durant l'esclat de la crisi sanitària del COVID-19 com a reorientació del projecte inicial "Geografia i Memòria" ("Art for change" 2019 de l'Obra Social la Caixa). Els impulsors del projecte (l'artista Albert Potrony i el Centre d'Art La Panera) proposen aquestes jornades per parar, repensar i compartir la complexitat d'aquesta crisi i els seus efectes en les persones grans institucionalitzades.

10 octubre, 2020

Les Jornades “Territori(s), comunitat(s) i pràctiques artístiques” estan coorganitzades per tres de les fàbriques de creació de la ciutat: l'Ateneu Popular 9 Barris, La Central del Circ i Graner, i s’emmarquen en la programació de la Biennal de Pensament 2020 (Ajuntament de Barcelona).

8 octubre, 2020

Cicle de taules rodones online en el marc del programa “Experimenta Ciudad” de la Red de Centros Culturales de España (AECID), comissariat i coordinat per Grigri Projects, que reuneix diferents actors vinculats a la cultura comunitària, la innovació ciutadana i les pràctiques col·laboratives en el context iberoamericà.

8 octubre, 2020

La XII edició d'aquestes Jornades, organitzades pel Ministerio de Cultura y Deportes, es realitza en streaming des del Centre Cultural Conde Duque de Madrid amb el lema "La força de les aliances. Debats de futur per a les arts escèniques i musicals inclusives i comunitàries".

18 setembre, 2020

El Centro Cultural d'Espanya a Buenos Aires (CCEBA) i el Grupo de Teatro Catalinas Sur organitzen aquesta Trobada de Teatre Comunitari (TC) per reflexionar entorn del treball artístic comunitari com una manera diferent de construir ciutadania.

7 setembre, 2020

Curs online obert i gratuït de Medialab Prado, organitzat en el marc del programa "Laboratorios Ciudadanos Distribuidos. Innovación ciudadana en bibliotecas y otras instituciones culturales". Està dirigit a qualsevol institució interessada a posar en marxa un laboratori cuidadano que faciliti la col·laboració entre la gent per a experimentar i compartir iniciatives que permetin fer front als desafiaments derivats de la crisi del coronavirus.

18 juliol, 2020

Col·loqui proposat pel Centro Dramático Nacional sobre el paper de les arts en l'ensenyament i el dels arteducadors o la funció dels departaments pedagògics en els centres d'arts escèniques, especialment en el context anglosaxó.

30 juny, 2020

Col·loqui ofert pel Centro Dramático Nacional amb el propòsit de repensar els nexes entre l'art, l'activisme i el treball social com a motor de canvi i generador de solucions creatives a problemes concrets, per crear projectes en comú on la vida de les persones se situï en el centre.

14 abril, 2020

Aquesta edició dels laboratoris formatius i creatius del Mercat de les Flors i La Central del Circ de Barcelona, en col·laboració amb Graner, es centra en la noció de "territori" com espai construït socialment i, per tant, travessat per la mirada comunitària. El taller es planteja des de les pràctiques corporals i les dinàmiques col·lectives.

21 febrer, 2020

Organitzat pel CERC (Diputació de Barcelona) i impartit per Xavier Urbano, Judit Font i Helena Ojeda, en aquest curs es presenten exemples de relació entre projectes de gestió comunitària i administració pública, posant l’èmfasi en qüestions pràctiques que afecten el triangle format entre ciutadania, ajuntaments i gestió cultural.

7 febrer, 2020

La 2ª edició d'aquest taller per a professorat de Secundària del Centre del Carme Cultura Contemporània (València) gira entorn a l'Emergència climàtica: com abordar-la des d'una perspectiva artística i transversal.

4 febrer, 2020

Cicle de conferències organitzat per la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona al voltant de les comunitats empoderades.

2 febrer, 2020

El Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (MAMT) presenta la cinquena edició del curs d’introducció a l’art contemporani adreçat al personal docent i estudiants que volen adquirir les eines per explorar el potencial pedagògic de l’art.

26 octubre, 2019

3er Cicle d'aquesta formació impartida per l'associació cultural Marabal, que consta de 6 cursos intensius que tenen com a eix vertebral les arts del cos aplicades a entorns educatius, terapèutics i comunitaris.

23 octubre, 2019

La Tremenda presenta la segona edició de "Radicalment, la cultura" amb la voluntat de continuar oferint un espai de trobada i aprenentatge que permeti repensar la gestió i la producció cultural des dels valors i les pràctiques de l’economia social i solidària.

4 octubre, 2019

Seminari de mediació artística on es reflexiona sobre la relació entre l'Art i l'Educació i en el qual es comparteixen alternatives per a superar les dificultats que existeixen perquè aquestes dues esferes interactuin. S'inscriu dins del pla d'acció 2018-2020 que Teatro Paraíso, en col·laboració amb Teklak, està implementant al territori d'Àlaba, amb el fi d'impulsar l'Educació Artística i l'Alfabetització Cultural.

1 octubre, 2019

Inscripcions obertes per a la sisena edició del Programa de Formació de Formadores de Circ Social [FdFCS] 2019/20 de l'Ateneu Popular 9 Barris de Barcelona.

14 setembre, 2019

Una jornada de reflexió en format seminari sobre el paper social i educatiu dels museus i dels projectes culturals, organitzada pel Museo de Arte Contemporáneo Florencio de la Fuente. Compta amb professionals de l'àmbit de la museologia, de la gestió cultural, del comissariat, de la creació artística, de la didàctica i de la mediació.

8 juliol, 2019

Basket Beat, entitat de Barcelona dedicada a l'acompanyament en el creixement personal, especialment en entorns desafavorits, a través de l’aprenentatge i la creació musical en grup i amb pilotes de bàsquet, presenta la proposta formativa "Tocant les pilotes".

2 juliol, 2019

Mutare és un espai de diàleg, reflexió i acció sobre com la cultura transforma la societat. És un espai de cocreació, d’intel·ligència col·lectiva, que proposa continguts i eines per fer que els projectes culturals i educatius incrementin la seva capacitat de millorar la vida de les persones. El juliol de 2019 es celebra la Primera Plenària Mutare Educació per situar la cultura i les arts al centre dels projectes educatius.

28 juny, 2019

Curs de fotografia d'Espacio Fundación Telefónica, impartit per Beatriz Martínez Barrio i dirigit a docents de centres educatius amb alumnat de Secundària i Formació Professional, en risc d'exclusió i/o diversitat, Orientació, terapeutes, estudiants de fotografia, fotògrafs que utilitzen la fotografia terapèuticament.

2 març, 2019

Com treballar transversalment art i educació? Aquest curs d'Experimentem amb l'ART (entitat educativa de Barcelona que treballa a partir de l'art contemporani) explora contextos i iniciatives culturals des d'on implicar, articular i repensar l'art, l'educació, la mediació i la vinculació amb la ciutadania en l'actualitat.

26 gener, 2019

L'Escuela de Art Thinking proposa una revisió de cinc dispositius clàssics de gestió del coneixement en educació: la unitat didàctica, les anotacions, el llibre de text, el mural i l'examen.

28 novembre, 2018

Proposta d'AMECUM a la Universidad Complutense de Madrid per analitzar amb les mediadores culturals la gran desconnexió existent entre la formació del professorat i les institucions culturals de les Arts visuals.

10 novembre, 2018

"aproPA’T. Els museus com a eines per a la transformació pedagògica a les aules" han estat les III Jornades d’educació patrimonial organitzades per la Xarxa de Museus de les comarques de Tarragona i de les Terres de l’Ebre i del Departament d’Ensenyament (serveis educatius del territori).

8 novembre, 2018

Fundación Cepaim, en col·laboració amb l'Associació Cultural AyeKlauwn i la Plataforma d'Acció Social de la Universitat de Múrcia promouen i organitzen el I Congrés Internacional d'Arts Escèniques i Diversitat en el Centro Párraga.

19 octubre, 2018

Jornades formatives que pretenen esdevenir un punt de trobada de reflexions pedagògiques i acadèmiques a partir de pràctiques i recerques en educació artística.

18 octubre, 2018

Primera edició del Màster PERMEA, títol propi del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, llançat en col·laboració amb la Universitat de València (Departament d'Història de l'Art) i amb el suport de la Fundación Daniel&Nina Carasso.

4 setembre, 2018

Educa Thyssen (Àrea d'Educació del Museo Thyssen-Bornemisza) juntament amb l'artista visual Cynthia González posen en marxa una activitat especial per a docents amb la finalitat de construir un museu d'experiències a partir de les obres d'art, la llum, el joc i el videomapping.

10 juliol, 2018

A TEMPO, Arts i Formació, el projecte educatiu de La Fundació La Ciutat Invisible i Temporada Alta, proposa un nou seminari per a docents i professionals del sector de l’educació i el cultural.

29 juny, 2018

Organitzat pel Máster Universitario Educación y Museos de la Universidad de Murcia, la Fundación Séneca, Campus Mare Nostrum i la Asociación Murciana de Educadores de Museos (AMUREM), el Seminari porta per títol “Acción Cultural: Mediación y Democracia Cultural” i debat sobre la necessària presència de mediadors i educadors que propiciïn la co-construcció ciutadana i les pràctiques culturals que s'identifiquen amb els interessos dels ciutadans en un context de democràcia cultural.

19 març, 2018

Aquesta publicació recull les quatre primeres edicions del programa "Hibridacions i Contextos" que van tenir lloc del 2013 al 2017. Durant aquest període s'han desplegat projectes en xarxa entre els centres o espais d’art i escoles o facultats d’art i disseny en el territori català. Programa coordinat per ACVic Centre d’Arts Contemporànies i l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic.

10 novembre, 2017

L’associació ConArte Internacional i la Fundació Ciutat Invisible, dins el programa d’A TEMPO – Arts i Formació, organitza un seminari de formació sobre diversitat, arts i educació.

19 octubre, 2017

A partir d'allò après en el taller queer amb alumnes de secundària, el CA2M de Madrid ofereix aquest espai per a professorat on generar des de la pràctica noves maneres d'aprendre. Amb ajuda de les pedagogies queer i algunes estratègies artístiques, es tracta d'imaginar maneres de construir junts/es una aula on convisquin subjectivitats diverses i on la diferència sexual, racial, funcional, religiosa, etc. no sigui llegida com un problema.

17 octubre, 2017

Un projecte pilot de formació en comú, dirigit a alts càrrecs públics i tècnics de l’Ajuntament de Palma, que treballen a les àrees de Cultura, Educació, Participació, Social i Joventut. Una iniciativa amb Conexiones Improbables i l'Escola Municipal de Formació.

21 setembre, 2017

El projecte europeu de Campo Adentro (Inland) arrenca als Pics d'Europa amb una trobada per proposar plans d'estudi que posin en valor la cultura rural.

18 setembre, 2017

Aquest seminari, organitzat pel Centro Huarte de Arte Contemporáneo (Navarra), s'ha plantejat com un espai de diàleg i reflexió a través del qual desenvolupar processos educatius que puguin ser compresos com a produccions culturals amb les quals afectar el context en el qual es desenvolupen.

1 setembre, 2017

Projecte pedagògic de l'associació Adierak amb la col·laboració de Artaziakoop, fruit d'un treball interdisciplinari entre l'educació i la dansa que neix amb la finalitat de proporcionar noves eines al professorat en Educació Formal. Es tracta de col·locar el cos i l'experiència en el centre de l'aprenentatge per a, des d'aquí, activar noves maneres d'integrar el moviment en les pràctiques habituals de l'aula.

19 maig, 2017

El programa de mediació i formació cultural "Travesías" s'activa des del àrea Tenerife 2030: Innovación, Educación, Cultura y Deportes del Cabildo de Tenerife; dirigit a qui vulgui explorar noves formes de fer i pensar la cultura, i reformular o enfortir els seus projectes, aplicant les noves disciplines de la gestió cultural.

13 maig, 2017

"Hibridacions i Contextos" és un programa col·laboratiu entre centres i escoles d’art, nascut amb la voluntat d’articular projectes en xarxa entre els centres, espais d’art i les escoles especialitzades en art i disseny de Catalunya, i que el 2017 celebra la seva 4ª edició.

5 maig, 2017

Trobada a Tabakalera per a dissenyar laboratoris oberts en l'àmbit educatiu i impulsar la xarxa de professors/es i professionals que ja treballen per la transformació educativa.

9 març, 2017

Des de elParlante y Teleduca, amb el suport de l'Oficina de Cooperació de l'Ajuntament de Barcelona, es dissenya un seminari teoricopràctic sobre educomunicación per a la justícia global. El seu objectiu principal és teoritzar sobre diferents pràctiques educomunicativas, i compartir-les amb acadèmics/as, professionals, entitats i estudiants amb la finalitat de millorar-les i generar xarxes que puguin potenciar-les a la ciutat i connectar-les amb el món.

1 març, 2017

Experimentem amb l'ART organitza a Barcelona la 16ª edició d'aquest curs dirigit a docents, estudiants d’art, artistes, educadors i treballadors culturals, educadors socials, tècnics o programadors d’activitats d’educació o difusió de les arts visuals, etc. interessats en experiències col·laboratives que enllacen art, pedagogia i territori.

11 febrer, 2017

Sessió de presentació i formació del projecte "Expressart Bressol" per a mestres i educadors, organitzada pel MACBA. Està adreçada a totes aquelles escoles bressol i de P3 que hi vulguin participar i prendre el material corresponent en préstec. El projecte vol contribuir al desenvolupament de les capacitats pròpies d’aquesta edat, estimulant les possibilitats motores, sensorials, emocionals, cognitives i comunicatives dels infants per conèixer el seu entorn.

9 gener, 2017

Educa Thyssen (Àrea d'Educació del Museu Thyssen-Bornemisza) al costat del col·lectiu Basurama posen en marxa una activitat especial per a docents amb la finalitat de construir un museu d'experiències per a l'aprenentatge col·lectiu.

30 juny, 2016

"ESCOLA D’ESTIU 2016" (Associació de Mestres Rosa Sensat), cursos "ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA" (ICE-UAB) i "VIDEOPOESIA: POESIA EN MOVIMENT" (Addend), més II JORNADA EDUCATIVA. "POESIA + EDUCACIÓ + TIC" (Fundació Joan Brossa)

14 juny, 2016

Programa "ENCONTRES DE DANSA A L’ESCOLA" (Associació Sudansa) i curs "DANSA ESTIU. LA DANSA EN EL CURRÍCULUM I COM A RECURS EDUCATIU" (Departament d'Ensenyament, Generalitat de Catalunya)

2 juny, 2016

"QUÈ DIUEN QUE ÉS AIXÒ DE LA PERFORMANCE?" (xerrada amb Judit Vidiella a /UNZIP dins del projecte "Ultracòs") i "HAY QUE TOCARSE MÁS" (taller de performance per a professorat d'Aimar Pérez Galí a CA2M)

31 març, 2016

Curs "MEDIACIÓN CULTURAL: MULTIPLICIDAD DE CONTEXTOS" (ENTREsijos amb PlataformaC) i seminari "CURADORÍA Y MUSEOGRAFÍA EDUCATIVA" (Taller Multinacional), ambdós online. Dos cursos més: "PERO...¿ESTO ES ARTE?" (CA2M) i "MEDIACIÓ ARTÍSTICA: ACCIÓ SOCIAL A TRAVÉS DE L’ART" (Fundació General. Universitat de València). Una taula rodona "APRENDRE A TRAVÉS DE L’ACCIÓ" (ACVic) i dues propostes formatives: EXPERTS EN ACCESIBILITAT EN ARTS ESCÈNIQUES (UAB) i DANSA (Apropa Cultura)

11 març, 2016

Obra “45+ L’Odissea” de l'associació d’aturats Assat50 / “Fils de vida”, cinquè muntatge del projecte d’art comunitari Creació XIC / Grup de teatre "Frincandó" en el marc del projecte "Gent Gran: agents de canvi per a la convivència" / Cia. de teatre Escola Octavio Paz / Projecte APS “Teixidores, i nosaltres... Què hi podem fer?” / Taller per a professorat “Aprendre història fent teatre”

9 març, 2016

Taller "ELS PERSONATGES NO EMMASCARATS S’HAN RETIRAT A UNA BANDA I RECITEN" (MACBA. A cura de Laia Estruch) i exposició "PER(...)FORMAR-NOS" (ACVic. A cura de Marta Ricart)

9 març, 2016

Curs d’AGENTS DINAMITZADORS DE PROJECTES ARTÍSTICS (EART) i jornada IDENTIDADES Y RELACIONES FRONTERIZAS (Museo Reina Sofía)

19 febrer, 2016

Cursos LES PRÀCTIQUES ARTÍSTIQUES EN L’ÀMBIT SOCIOEDUCATIU (CEESC) + INCLUSIÓ, EDUCACIÓ, MÚSICA I DIVERSITAT FUNCIONAL (ACEM) i CIRC I EDUCACIÓ SOCIAL (UAB i Ateneu Popular 9Barris) / TALLER DE TEATRE DE L’OPRIMIT POLARITZAT (Forn de teatre Pa’tothom), AULA DE TEATRE FÒRUM INTERNACIONAL (Casa Àsia, BCN Interculturalitat i La Xixa Teatre) i jornades CULTURA INCLUSIVA: INTERVENCIÓ SOCIAL DES DE LES PRÀCTIQUES ARTÍSTIQUES (Centre Cultural La Nau-Universitat de València)

13 gener, 2016

Cursos d’iniciació a l’art contemporani per a docents ART CONTEMPORANI. NIVELL ZERO (MACBA, ACVic i Bòlit) i A LA RECERCA DEL POTENCIAL PEDAGÒGIC DE L’ART (MAMT) + ALTRES RELATS DE LA DANSA (Formació Permanent al Professorat 2016. Mercat de les Flors) i FEM DANSA A L’AULA DE MÚSICA (Curs monogràfic - Hivern 2016. Teler de Música)

4 desembre, 2015

Proyecto GLOBAL HUB POR EL BIEN COMÚN, programa de emprendimiento colectivo ESTARTER (Escola de l’IGOP), Foro COLABORADORA FEST 2015 (La Colaboradora. Zaragoza Activa) y libro ASOCIARSE PARA EL BIEN COMÚN (Jean-Louis Laville. Icaria, 2015)

29 octubre, 2015

Projecte "PASEOSFUENCARRAL" (Paisaje Transversal), festival URBANBAT 2015 (Zarami i Colaborabora), II Jornadas "PENSAR LA CIUDAD" (Malakatón), taula rodona ART URBÀ, ESPAI PÚBLIC I EDUCACIÓ (OWC2015) i cursos ACCIÓ SOCIAL. METODOLOGIES I PERSPECTIVES INNOVADORES D’INTERVENCIÓ EN L’ESPAI PÚBLIC (CEESC), EINES PER DESENVOLUPAR PROCESSOS PARTICIPATIUS (COAC) i COMUNS URBANS. CIUTAT, GESTIÓ COL·LECTIVA I PRÀCTIQUES COOPERATIVES (La Repartidora i La Dula) + publicació CONSTRUIR EN COL·LECTIU (LaCol)

23 octubre, 2015

CONVOCATORIA LEVADURA PARA CREADORES-EDUCADORES (Madrid Destino), IV JORNADES PEDAGÒGIQUES L’Aula al Pati "EL COS EN JOC" (Lo Pati. Centre d’Art Terres de l’Ebre) i dues propostes de formació permanent del professorat: VII JORNADES "EXPRESSART" MUSEU PORTÀTIL (MACBA) i CURS ART, MUSEUS I ESCOLA. CREACIÓ I CONEIXEMENT EN XARXA (IES-UAB)

4 setembre, 2015

CICLE FORMATIU DE GRAU MIG EN “ANIMACIÓ EN CIRC” (Escola de Circ Rogelio Rivel) / CURS D’ESPECIALITZACIÓ UNIVERSITÀRIA “CIRC I EDUCACIÓ SOCIAL” (UAB i Bidó de Nou Barris) / MODALITAT EN GESTIONS CREATIVES DEL GRAU D’EDUCACIÓ INFANTIL (Facultat d’Educació. Universitat de Lleida)

27 maig, 2015

Tercera edició d'aquesta formació orientada a persones i organitzacions que desitgin incorporar el Teatre Fòrum com a eina de reflexió i diàleg comunitari i intercultural.

15 maig, 2015

CONVOCATÒRIA ARTS ESCÈNIQUES Can Felipa, "LA MIRADA DEL OTRO" de Proyecto 43-2 a l’Institut del Teatre de Barcelona (funció i col·loqui sobre el conflicte basc) i "PER QUÈ A MI?" Obra sobre l’assetjament escolar de Cia. Jove Pa’tothom / Cursos "ARCO IRIS DEL DESEO: UNA HERRAMIENTA PARA EL CAMBIO" (La Xixa Teatre) i "EL TEATRE COM A EINA D’INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA" (Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, de la Universitat de les Illes Balears, amb El Xiringuito Teatre i Comunitat)

10 abril, 2015

"PROYECTO PATRIMONIO" (Prácticas colaborativas DEAC. MUSAC) / Programa "ZOOM VÍDEO LABORATORIO" (Área de Mediación de Tabakalera-Donostia) / Documental "ELOGI DE L’ESCOLA" (Escola Bordils, Girona) / Curso AGENTES DINAMIZADORES DE PROYECTOS ARTÍSTICOS (Experimentem amb l’Art) / Trobada "CANVIAR L’ESCOLA PER CANVIAR EL MÓN" (Lafede.cat) / Seminari "ASSISTÈNCIA GRAVITATÒRIA 2" (Fabra i Coats i MACBA) / XII JORNADA DE PEDAGOGIA DE L’ART I MUSEUS (MAMT Pedagògic)

5 febrer, 2015

"FILMOTECA PER A LES ESCOLES 2014-2015" (curs per a centres educatius, Filmoteca de Catalunya) / "IMAGINARSE" (Comunidad educativa, Aula de Cine-UMU) / "SINAUTORÍA" (Residència de CsA, MNCARS) / "EINES, ESTRATÈGIES I PROJECTES TRANSVERSALS A TRAVÉS DE L'ART CONTEMPORANI AL MUSEU I A L'ESCOLA" (seminari de formació per a professorat, Es Baluard)

30 gener, 2015

"ASSAJANT DES DE LA COL·LECCIÓ" (activitat per a professorat del MACBA) / "PROGRAMAR PER ALS PÚBLICS" (XVIII Jornades de Museus i Educació del Museu Marítim de Barcelona) / "ARTE CONTEMPORÁNEO Y MUSEOS EXTREMEÑOS" (curs de La Colectiva Errante)

12 gener, 2015

Seminario incluido dentro de los cursos de formación CIDEC, un proyecto de investigación sobre la representación de los grupos sociales vulnerables organizado por la Universidad de Santiago de Compostela (USC)

18 desembre, 2014

Amb aquesta proposta formativa 2015, Artibarri arriba a la 3ª edició d’aquest curs que neix amb la voluntat de compartir l’experiència i el bagatge de coneixement de les diferents entitats que formen part de la seva xarxa

5 desembre, 2014

En el programa del Curs de Formació de Formadors/es en Circ Social de l’Ateneu Popular 9Barris es dibuixa una manera compartida d’entendre les pràctiques col·laboratives. És un programa formatiu plantejat des d’una pedagogia transversal, amb una aproximació interdisciplinària als coneixements i a les praxis, cohesionant diferents cultures de treball (la dels mestres i professors, la dels i les educadors/es i formadors/es, la dels i les artistes) de forma dinàmica i estimulant.

9 octubre, 2014

En aquesta arrancada postvacacional les xarxes socials van plenes d'iniciatives que interrelacionen el camp educatiu i l'artístic i que, difoses de manera conjunta, alimenten la il·lusió d'un context que s'articula com un ecosistema. Convocatòries PIPA (Lo Pati) i Levadura (Ayuntamiento de Madrid y Fundación Banco Santander), workshop "Activar el aula" (MACBA), programa "Pedagogies de Fricció" (Espai 13, Fundació Miró), curs "Ser o no ser (un cuerpo). Identidades, sujetos, objetos (Museo Reina Sofía), programa "Hamaca Educa" (Hamaca), Escoleta de Cinema (Teleduca) i projectes escolars d'animació audiovisual (CCCB Educació).

19 maig, 2014

La presentació pública dels projectes i processos de treball duts a terme durant el curs 2013-2014 dins d'«Hibridacions i Contextos» ha servit per donar més visibilitat en aquesta iniciativa d'ACVic i ESDAP Vic, un exemple de com les institucions d’art i les de formació artística estableixen un marc de treball en xarxa amb voluntat de continuïtat

30 abril, 2014

Una proposta per aprendre eines per treballar des del teatre en l’àmbit educatiu. L’Associació d’Actors i Directors Professionals de Catalunya (AADPC) adreça el curs a professionals del sector interessats en la docència.

18 març, 2014

Serà per efecte de la crisi o com a resultat de trajectòries d’experimentació i recerca pràctica sobre el terreny, però sembla que es consolida la idea que les estratègies de mediació són una eina de política cultural de proximitat que museus, centres d’art i equipaments culturals no poden deixar de banda. Aquesta implosió de pràctiques ve acompanyada d’espais de formació que permeten la disseminació, intercanvi i consolidació dels sabers associats amb aquesta praxi.