13 novembre, 2020

El MACBA ha dissenyat el seu programa educatiu per al curs 2020-2021 amb un format de publicació, que ve a ser una reflexió feta des del museu sobre el seu propi programa.

11 novembre, 2020

Quadern descargable de l'editorial infantil Wonder Ponder on es posa en el centre i de manera activa la mirada dels infants sobre el tema de la mort.

10 novembre, 2020

Projectes per a que joves, nens i nenes explorin el seu entorn i les seves capacitats dins i fora de l'escola amb museus i espais culturals: CentroCentro (Madrid), Museu del Disseny (Barcelona) i Bòlit (Girona).

6 novembre, 2020

Exposició de LaFundició al C.C Bellvitge-Gornal (L'Hospitalet, Barcelona) on es recullen projectes i pràctiques que comparteixen un enfocament centrat en la infància i l’adolescència per pensar la ciutat en la seva totalitat.

22 octubre, 2020

Programa d'art dirigit a joves d'entre 16 i 18 anys del Centre de Cultura Contemporània Condeduque (Madrid). El projecte, coordinat pel col·lectiu Desmusea, es dedica a la reflexió i creació artística col·lectiva entorn del programa d'art del centre.

18 octubre, 2020

L'equipo1821 del Museo Reina Sofia, acompanyat pel col·lectiu Torta, convida a altres joves de 18 a 21 anys a realitzar una incursió en el Museu, posant el focus en els seus afores, els seus espais invisibilitzats i els seus llocs de treball comunitari.

17 octubre, 2020

RBLS és un festival d’arts escèniques impulsat per l'associació cultural Lonestar Cultura que té lloc a Barcelona amb l’objectiu d’acostar el teatre als i les joves d’entre 13 i 20 anys amb un format i activitats participatives per reforçar la seva funció social.

31 juliol, 2020

Informe del CoNCA amb una investigació qualitativa que ha treballat amb grups de joves per definir quins són els factors que incideixen en la participació cultural de la gent jove
. El reforç de la funció dels centres educatius com a primers espais culturals de referència, factor clau en les pràctiques posteriors.

20 juliol, 2020

Entrevista amb Pau Llonch, raper i educador, al "Diari de l'Educació" amb motiu de la publicació del seu llibre "El rap a l'aula" (Rosa Sensat)

16 juliol, 2020

Projectes seleccionats a la convocatòria pública "Cercles. Projectes de mediació cultural 2020" del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, una iniciativa dirigida a noies i nois d’entre 14 i 18 anys amb l’objectiu d’oferir un lloc d'aprenentatge col·lectiu entorn a la creació artística actual.

6 juliol, 2020

Laboratori de creació del CCCB per a joves de 14 a 18 anys on plasmar la seva pròpia experiència, i explorar i documentar el seu entorn.

4 maig, 2020

Partint del cos de treball de "A quatre potes", un projecte al voltant de la noció de taula com a dispositiu, context i espai d’acció-disrupció, nyamnyam planteja una nova investigació i formalització en relació a les línies de treball del Graner i el context del Barri de La Marina de Barcelona.

5 gener, 2020

Laboratori escènic gratuït de Graner per a joves de 16 a 20 anys i conduït per l'artista Mariona Naudin al voltant de les preguntes: Què és una turba? Què pot fer un cos i què poden fer molts cossos? Quina és la revolució del futur?

16 octubre, 2019

Nova edició d'Equipo Sub21 (CA2M de la Comunidad de Madrid), un grup format per joves de 16 a 21 anys interessats en la cultura, l'art i la vida en comunitat. Posen la mirada en aquelles pràctiques artístiques utòpiques que propicien formes d'organització experimentals, actituds dissidents i processos de creació col·lectius.

9 octubre, 2019

Des d’octubre de 2019, quinze joves d’entre 15 i 20 anys, seleccionats com a Joves Programadors Moving Cinema (projecte cofinançat pel programa MEDIA d’Europa Creativa), tenen la responsabilitat d’escollir els films que formaran part de la programació d’una sessió mensual a la Filmoteca de Catalunya entre el febrer i el juliol de 2020.

22 setembre, 2019

Projecte fruit de la col·laboració entre El Graner (Centre de Creació de Dansa i Arts Vives) i la Casa Jove de la Marina (Sant Pere Claver Fundació Sanitària) que té com a objectiu construir una eina basada en les tecnologies teatrals que pugui ser implementada com a recurs terapèutic a la Casa Jove de la Marina. Per a això, es compta amb el dramaturg Roger Bernat, especialitzat en teatre immersiu.

23 juny, 2019

Aquest projecte de Tabakalera proposa una reflexió en dues direccions: d'una banda, repensar l'entorn que s'utilitza amb les i els joves, amb l'objectiu d'assumir-lo com a propi, i per una altra, promoure una reflexió institucional per definir les formes d'ús i ocupació dels espais públics.

5 juny, 2019

Es presenta a Intermediae el fotollibre del projecte artístic "Barrios", un projecte de caràcter comunitari que es desenvolupa de la mà dels joves dels districtes de Villaverde i Usera (Madrid) a través de la cultura hip-hop.

22 maig, 2019

Projecte pedagògic del Mercat de les Flors i els principals teatres de Catalunya. El projecte s’adreça a centres d'ensenyament secundari per apropar el llenguatge corporal i introduir la dansa contemporània als joves.

20 maig, 2019

Iniciativa que es posa en marxa des de Cineteca Madrid en col·laboració amb la xarxa de centres del programa ASPA de la Direcció General de Família i Infància de l'Ajuntament de Madrid. L'objectiu és acostar la pràctica cinematogràfica a joves de 16 a 23 anys, sense ocupació ni formació, amb el doble objectiu de formar-los en la pràctica i el llenguatge cinematogràfic, i de dotar-los d'eines de diàleg, autoexploració, apoderament i coneixement.

24 abril, 2019

Obra de teatre de la Cia. Joves del Forn de teatre Pa’tothom, dirigida per Jordi Forcadas i interpretada pels joves de Pa’tothom en el marc del projecte “D’avui per demà”.

3 abril, 2019

En Marxa es transforma el 2019 en un espai per a la reflexió i creació musical adreçat als més joves. Un projecte de col·laboració entre dues branques de la Fundació Per Amor a l’Art (FPAA): Bombas Gens Centre d’Art i el Centre Jove de la FPAA, amb la complicitat de l’Institut Comenius i l’assistència tècnica de l’estudi La Dula.

21 febrer, 2019

Situada en el marc del projecte del col·lectiu Terrorismo de Autor, seleccionat en la crida a projectes del programa Mirador Usera de 2018, aquesta pel·lícula col·lectiva posa en joc la mirada de gairebé seixanta joves, la forma dels quals resulta fragmentada, dispersa, fugissera i trencada.

23 octubre, 2018

L'equip d'Educació del CA2M està treballant amb diferents creadors i col·lectius del panorama artístic establint ponts i relacions amb entitats i projectes educatius de la Comunitat de Madrid. En aquest cas, a través de la col·laboració amb l'Escola Pública d'Animació i Educació Juvenil, volen acostar tres pràctiques creatives a persones que intervenen des del temps lliure educatiu, a través d'iniciatives socials, entitats i municipis.

3 setembre, 2018

Projecte d'intervenció artística i educativa en grups d'adolescents escolaritzats o en vies d'inserció laboral. El projecte, desenvolupat per Terrorismo de Autor amb l'UFIL Virgen de África, es planteja com una eina de coneixement i com una experiència única: l'oportunitat de participar en el procés de creació d'una pel·lícula documental col·lectiva sobre la realitat i present en el qual estan inscrits aquests adolescents.

10 agost, 2018

Convocatòria per a formar part d'"Equipo", el projecte del Museo Reina Sofía guiat per l'artista i educadora Kae Newcomb, en el qual es proposen diferents activitats relacionades amb el museu i l'art contemporani, la creació cultural i la pràctica artística en un context d'educació no formal.

22 juliol, 2018

Projecte artístic comunitari amb nois i noies gitanos del barri de la Mina (Barcelona) per muntar una proposta escènica multidisciplinària amb la implicació de les seves famílies i la seva comunitat. És una producció de l’entitat cultural Veus Gitanes dins de la temporada 2017-2018 del Grec Festival de Barcelona, amb direcció escènica i dramatúrgia de Marta Galán.

2 abril, 2018

Recerca realitzada per l'educador Antonio Alcántara per encàrrec de la Direcció d’Acció Comunitària de l’Ajuntament de Barcelona. L’acció en el medi obert implica sortir dels espais de treball tancats per apropar-se als espais més informals de relació. En aquest marc, diferents professionals plantegen l’accessibilitat i la proximitat com a elements bàsics que permetin construir el vincle educatiu.

16 gener, 2018

Laboratorio PlayTime és un programa de mediació entorn de l'art i la cultura contemporanis com a camp de coneixement i transformació, ideat i coordinat per l'artista Mabi Revolta a Azkuna Zentroa - Alhóndiga Bilbao.

10 agost, 2017

"Equipo" és un projecte quadrimestral del Museo Reina Sofia, guiat per l'artista i educadora Kae Newcomb, que proposa a un grup de joves, d'entre 16 i 21 anys, diferents activitats relacionades amb el Museu i l'art contemporani, la creació cultural i la pràctica artística, en un context d'educació no formal. Durant el curs 2016-2017, les/els participants d'"Equipo" han visitat diversos espais del Museu, com el Departament de Restauració i Conservació o la Biblioteca i Centre de documentació, així com diverses exposicions temporals.

27 juny, 2017

Espai creatiu sobre arquitectura i fotografia destinat a joves d'entre 13 i 17 anys dins del programa educatiu que el Museo ICO i hablarenarte desenvolupen al llarg de l'any.

22 juny, 2017

Nova edició de Desmuntatòpics “Això no ven", una iniciativa realitzada per elParlante amb el Consell de Nois i Noies de L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) per desmuntar els estereotips de gènere i desarmar el discurs sobre “la presumpció d'heterosexualitat” en la societat actual.

27 març, 2017

L'Instituto Navarro de Deporte y Juventud, en col·laboració amb la Dirección General de Cultura y el Departamento de Salud, convoca un projecte per dur a terme amb artistes joves que té com a objectiu principal implementar una proposta artística que contribueixi a millorar el benestar de persones que es trobin hospitalitzades. Al seu torn, a través d'aquestes propostes es busca generar un espai als hospitals que beneficiï a totes les persones que el comparteixen: professionals, pacients, familiars, amics.

21 juliol, 2016

CONVOCATORIAS FESTEEN 2016. Convocatorias Fotografía, Música y Videoclips para participar en la edición 2016 de FESTeen, el IV Festival de Cultura Joven de Madrid, dirigido y realizado para y por público adolescente en Matadero Madrid.

4 juliol, 2016

PREMI CULTURAMA A LA INNOVACIÓ SOCIAL EN JOVENTUT. Quarta edició d’aquest premi dirigit a propostes que basen el seu desenvolupament en la cultura i l’art contemporani com a motor de canvi social. A la convocatòria es cerquen especialment aquells projectes que vinculen les estratègies artístiques amb l’àmbit juvenil per impulsar noves perspectives de construcció de coneixement i enfortiment de la ciutadania activa i implicada.

29 juny, 2016

"NOVOS CINEMAS" (Festival Internacional de Cinema de Pontevedra) y ENCUENTRO AUDIOVISUAL DE JÓVENES ("Cinema Jove". Festival Internacional de Valencia) + PREMIS XIII EDICIÓ "EL CAC A L’ESCOLA" (Consell de l'Audiovisual de Catalunya)

22 juny, 2016

Obras de teatre fòrum "REDES/XARXES" (grup de joves de Pa’tothom) i "LAS QUE NO SE AVECINAN" (Cia. AMPA-RA-NOIES. Grup de Dones de Bon Pastor). Més "1ª TROBADA EUROPEA MA(g)DALENAS DE TEATRE DE LES OPRIMIDES" (Xarxa Ma(g)dalena a Can Batlló) i campanya de micromecenatge per a la publicació del llibre "ACTUANDO EN EL TEMPLO DE VESTAS. TEATRO SOCIAL. TEATRO DE LXS OPRIMIDXS. TEATRO FORO" (Neret Edicions)

3 juny, 2016

Concert "DO D’ACORDS" (projecte socioeducatiu de l’Associació Integrasons al Mercat de les Flors de Barcelona) i "CANTÀNIA" 2016 (Auditori de Barcelona)

20 maig, 2016

TALLER DE DANSA INTERGENERACIONAL (dins del projecte O.V.N.I del Col·lectiu Big Bouncers) i "LI DIUEN MAR. PRIMER MOVIMENT" (dins del projecte PI(E)CE produït pel Teatre Tantarantana de Barcelona)

15 maig, 2016

Alberto Arvelo produeix aquest documental que fa un sentit repàs sobre la missió, els reptes i els èxits viscuts al llarg de la història de “El Sistema Nacional de Orquestas y Coros Juveniles e Infantiles de Venezuela" a través de la veu i l’experiència dels seus testimonis directes i de personalitats de renom.

"Tocar y luchar" és el lema del “Sistema”, un dels projectes orquestrals i socials de més repercussió internacional, nascut a Veneçuela de la mà i visió del mestre José Antonio Abreu amb el propòsit de formar als joves com a futurs ciutadans, oferint-los un projecte de vida, individual i col·lectiu, a través de la cultura musical.

3 maig, 2016

ARTESCAPE 2016. Festival Juvenil d’Arts de carrer (Associació Artixoc) i "DESLIMITA’M". IX TROBADA DE TEATRE SOCIAL PER A JOVES (Associació ImpactaT Intervencions Teatrals)

26 abril, 2016

ESTRENA CURTS "+HUMANS XCÈNTRICS" (CCCB Educació), CLOENDA CONCURS "(RE)IMAGINAT, FEM UN ESPOT NO SEXISTA" (Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació), "EST OEST" - "CINEMA EN CURS" (cicle Pedrera ArtLab 2016), CONVOCATÒRIA "CINEMA EN CURS" 2016-2017 (A Bao A Qu) i ARTICLE "L’EDUCACIÓ VISUAL...EN UNA CRUÏLLA" (publicat per Pilar Alfonso, mestra de l’IES Doctor Faustí Barberà d’Alaquàs, al bloc "400colps")

22 abril, 2016

"CAMINS DE NIT. INFANTS PERDUTS DELS EXILIS" (projecte "Donar veu a la memòria", IES Lluís Vives de Barcelona), "EL SOMNIADOR D’OR" (projecte "L'Òpera a l'escola", Escola Simeó Rabasa de Martorelles, Barcelona) i "MOVING TO VIVALDI" (L’Excèntrica, Santa Coloma de Gramenet), més 2ª TROBADA "EXPERIENCE ART, INCREASE MOTIVATION" (projecte "Planter de Dansa", Institut Salvador Espriu de Salt, Girona)

11 abril, 2016

EXPOSICIÓ ZONA INTRUSA 9: "LES COSES" (Direcció de Cultura. Ajuntament de Mataró), PROGRAMA "FLIPART" (Àrea de Cultura. Diputació de Barcelona), PROJECTE "L’ARTISTA VA A L’ESCOLA" (El Teler de Llum. Ajuntament de Tarragona)

29 març, 2016

CREACIÓN AUDIOVISUAL CONTEMPORÁNEA (asignatura optativa 3º ESO de Las Lindes en CA2M), ANIMACIÓ EXPERIMENTAL A LES AULES (taller dins del programa “Construir Mirades” de Drac Màgic), "LA CIUTAT DELS FOTÒGRAFS" (taller al MACBA i al CCCB dins del programa “Fotografia en curs” d’A Bao A Qu), TREBALLANT LA FOTOGRAFIA (projecte Escola Mestral de Sant Feliu de Llobregat), "TELERAÏM" (projecte de l’Institut-Escola Les Vinyes de Castellbisbal) i premis SAMBORI-MICE (Mostra Internacional de Cinema Educatiu)

11 març, 2016

“45+ L’ODISSEA” (Assat50 i Plàudite Teatre) // “FILS DE VIDA” (Creació XIC) // GRUP DE TEATRE "FRINCANDÓ" (Districte Horta Guinardó i Casal de Gent Gran Vall d'Hebrón) // CIA. DE TEATRE ESCOLA OCTAVIO PAZ (Barcelona) // Projecte APS “TEIXIDORES, I NOSALTRES... QUÈ HI PODEM FER?” (Artescena social i INS El Sui de Cardedeu) // Taller per a professorat “APRENDRE HISTÒRIA FENT TEATRE” (projecte APS “Donar veu a la memòria” de l'INS Lluís Vives de Barcelona).

19 febrer, 2016

Projectes "CABAL MUSICAL" (Taller de Músics, Barcelona), "DO D’ACORDS" (Integrasons, Poble-sec, Barcelona), "VOZES" (Associació de Músics per la Pau i la Integració, Nou Barris, Barcelona), "BARRIOS ORQUESTADOS" (Orquesta Bela Bartok, Gran Canarias), "IN CRESCENDO" (Orquesta Sinfónica de Castilla y León, y Auditorio Miguel Delibes de Valladolid), "DALANOTA" (Red de Organizaciones Musicosociales, Lavapiés, Madrid)

11 febrer, 2016

"TU NO SURTS A LA FOTO" (proposta escènica amb col·laboració amb la Unitat de Psiquiatria de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona), "BALLAR ENS FA BÉ" (projectes seleccionats en aquesta convocatòria de l’APdC per al Dia Internacional de la Dansa 2016) i altres propostes de les què hem tingut notícia: "POLITICAL MOTHER" PROJECTE COMUNITARI (Hofesh Shechter Company amb col·lectius locals de Salt i Girona), "L’ESPECTACLE SENSE NOM" (una proposta de dansa inclusiva dins del projecte InclusArt) i "L’ÚLTIM CRIT" (projecte teatral en col·laboració amb la Fundació Arrels)

20 gener, 2016

CONVOCATORIA COMITÉ ASESOR FESTEEN 2016 (Matadero Madrid) + GUIA JOVE (Foment de la Participació Juvenil de la Generalitat de Catalunya)

15 gener, 2016

III ENCUENTRO INTERNACIONAL DE EDUCACIÓN EN ARQUITECTURA PARA NIÑOS Y JÓVENES (Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía) / ITINERARIS URBANS Curs 2015-2016 (activitat CCCBEducació) / Projecte "ESCOLTEM EL PATI" (Escola Josep Maria Jujol. Premi Participa a l’Escola 2015) / Articles “URBANISME I PARTICIPACIÓ DE LA INFÀNCIA. EL PAPER DELS INFANTS EN LES TRANSFORMACIONS URBANES” (Elena Guim, arquitecta. Butlletí d’Inf@ncia núm. 89) i ARQUITECTOS AL INSTITUTO: EL VALOR EDUCATIVO DE LA ARQUITECTURA MODERNA EN EL CURRÍCULO DE LAS ENSEÑANZAS MEDIAS  (Javier Encinas Hernández. Revista digital FronteraD)

21 desembre, 2015

Propostes educatives ARXIU EXCÈNTRIC (CCCB) i PANTALLA JOVE (Cinema Jove Festival Internacional de Cine de València)

17 desembre, 2015

Projecte VITAMINA C-ULTURA (Taller d’Art, Cultura i Creació) i "OPEN LAB" (Projecte "Equipo", grup de joves col·laboradors del Departament Educatiu del Museo Reina Sofía)

12 novembre, 2015

EXPOSICIÓN “DÉJAME SER YO” (Photographic Social Vision) y I FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINE LAS OTRAS MIRADAS (Asociación Ikertze)

12 novembre, 2015

Exposició "CIUTAT ESPERANÇA", "RE-TRATOS DE BARRIO" (El Parlante i Pla Comunitari de Ciutat Meridiana) i taller PROGRAMA "STREAMMING" (Càmeres i Acció al Casal de Joves Casa Sagnier)

5 novembre, 2015

CONVOCATÒRIES ART JOVE 2016 PER A LA MEDIACIÓ DE PROJECTES (Sala D’Art Jove), PROJECTES ARTÍSTICS EN CONTEXTOS EDUCATIUS (BaumannLab), CONVOCATÒRIA DE CURTS "HUMANS XCÈNTRICS" (CCCB) i CRIDA ALS CENTRES EDUCATIUS PER AL FIC-CAT 2016

4 novembre, 2015

Projecte "DONAR VEU A LA MEMÒRIA" (Institut Lluís Vives de Barcelona), cicle "FRANCO 40/40": taula rodona MEMÒRIA I PARTICIPACIÓ (EUROM) i taller de creació teatral i documental "ENTRE DUES AIGÜES" (CC CAN FELIPA)

7 octubre, 2015

Instal·lació MONSTRUARI (Ingràvid Figueres), programa para JÓVENES PROGRAMADORES (Festival de Cine Europeo de Sevilla) i QUADERN AUDIOVISUAL (Teleduca)

30 setembre, 2015

Taller LA CIUTAT DELS FOTÒGRAFS, programa HAMACA EDUCA EN LOS INSTITUTOS, cicle de CINEMA I DRETS DELS INFANTS i convocatòria EL CAC A L’ESCOLA

18 setembre, 2015

Iniciativas como ésta contribuyen a que podamos obtener unas habilidades prácticas y conocimientos críticos imprescindibles para nuestra condición de ciudadanos/as en el entorno audiovisual que constituye nuestra realidad actual.

8 juliol, 2015

ESTUDI ESPAI PÚBLIC I QUALITAT DE VIDA A CIUTAT MERIDIANA (IGOP, CCCB Educació i Escola Mestre Morera) / PROPOSTA ESCÈNICA 2015 COM A POSSIBILITAT (La compagnie des Hommes amb alumnat de tres instituts de Barcelona) / PROYECTO VACA III (Centro Huarte y centros de educación formal y no formal de Navarra)

16 juny, 2015

“AVANT LA LUMIÈRE” (video-proyecto de Eulàlia Valldosera en LOOP Barcelona), “FIVE DAYS TO DANCE” (documental sobre un proyecto de danza en institutos presentado en la sección Docs&Teens del DocsBarcelona) y “PAPER ACTIU, FOTOGRAFIA SOCIAL AL CARRER” (exposición sobre un proyecto fotográfico comunitario de Joan Tomás y Fundación Mescladís en DOCField)

29 maig, 2015

Projectes "ENXARXA’T" (La Panera Lleida), "MUNTEM UNA EXPOSICIÓ" (Museu del Disseny de Barcelona, Escola Catalònia i l’IES Quatre Cantons de Barcelona), "CARTOGRAFÍA CRÍTICA" (Hangar amb l’IES Quatre Cantons) i "CAPTURANT IDENTITATS" (Filmoteca de Catalunya amb l’INS Miquel Tarradell de Barcelona)

26 maig, 2015

CONVOCATORIA "PROYECTO EQUIPO" (Museo Reina Sofía), GUÍA COLABORATIVA DE DINAMIZACIÓN JUVENIL (Programa de Foment de la Participació de Joventut de la Generalitat de Catalunya) y coloquio "¿LOS MUSEOS, EL ARTE Y LOS JÓVENES ESTÁN DIVORCIADOS?" (Programa "Para Todos la 2". RTVE).

20 maig, 2015

Aquest espectacle de teatre-dansa creat conjuntament per joves i gent gran del Raval i del Poble Sec s’ha desenvolupat en el marc de la quarta edició dels tallers-espectacle de creació intergeneracional produïts pel Teatre Tantarantana de Barcelona dins del seu programa Tanta Jove.

15 maig, 2015

CONVOCATÒRIA ARTS ESCÈNIQUES Can Felipa, "LA MIRADA DEL OTRO" de Proyecto 43-2 a l’Institut del Teatre de Barcelona (funció i col·loqui sobre el conflicte basc) i "PER QUÈ A MI?" Obra sobre l’assetjament escolar de Cia. Jove Pa’tothom / Cursos "ARCO IRIS DEL DESEO: UNA HERRAMIENTA PARA EL CAMBIO" (La Xixa Teatre) i "EL TEATRE COM A EINA D’INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA" (Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, de la Universitat de les Illes Balears, amb El Xiringuito Teatre i Comunitat)

8 maig, 2015

CURSO DE GESTIÓN CULTURAL "#CULTURABAJOPUENTE" + "FESTIVAL SALVAJE" (proyecto Autobarrios SanCristobal, Madrid) y "AKELHARRE JOVE" (Espai independent de l’Hospitalet de Llobregat)

17 abril, 2015

Projecte "TOTS DANSEN", exposició "MEDIONA ENTRE INFANTS I ARTISTES" i curs "MOBILITZA’T", creació audiovisual per a la transformació social

9 abril, 2015

"IMAGINA SANT BOI" (Ajuntament de Sant Boi) / "RETRATANT EL VEÏNAT" 10 anys del barri de Sant Pere i Santa Caterina (Fundació Mescladís) / "MIRADES: RETRATS SENSE SOSTRE" (Xarxa d’Atenció a les Persones sense Llar) / "CONTRA-REPRESENTACIONS AUDIOVISUALS" (Es Baluard)

18 març, 2015

JORNADES DE BONES PRÀCTIQUES EN L’ÀMBIT DE LA JOVENTUT (AcPpJ) / 33ª JORNADA DE POLÍTIQUES LOCALS DE JOVENTUT

16 març, 2015

Cicle "PANTALLA ALTERNATIVA" (UJAC-Auditori de Sant Martí) / Projecte "BARRIS I ACCIÓ" (Càmeres i Acció) / Publicació "UN INSTANTE... TODA UNA VIDA" (IES Padre Feijoo, Gijón)

23 febrer, 2015

Exposición "EL NOSTRE RAVAL" (programa "Fotografia en curs" d'A Bao A Qu) / Documental expandido "EUROPEAN SOUVENIRS. €UROVISIONS" (Doc Next Network)/ Publicación "MAPEANDO EVALUANDO LA INVESTIGACIÓN SOBRE JÓVENES PRODUCTORES DE CULTURA VISUAL" (EDARTE-UPNA)

19 febrer, 2015

Exposición "IN/BE/OUT SIDE ART" (Art Madrid 15) / Proyecto "DESMUNTAMITES" (El Parlante con INS Menéndez Pelayo de Barcelona) / PROYECTO BILINGÜE Escola Municipal Tres Pins (Barcelona) / Proyecto "FEM UN MUSEU" (Museu de Sant Cugat del Vallès) / VII JORNADAS SOBRE LA INCLUSIÓN SOCIAL Y LA EDUCACIÓN EN LAS ARTES ESCÉNICAS (INAEM) / Videoconferencia "SOMATOGRAFÍAS Y TECNOCUIDADOS" (URBANBAT 2014) / "GUÍA PEDAGÓGICA PARA LA ELABORACIÓN DE VIDEOS Y PODCASTS A FAVOR DE LA DIVERSIDAD CULTURAL" (Educación Sin Fronteras-Educo y El Parlante)

22 gener, 2015

Un taller participatiu d’autoretrats (Roca Umbert, Granollers); una nova estrena de la TV comunitària Ravalead@s (El Parlante) i el nou tema del grup de hip hop "La Llama" del TEB (actual Colectic), més un projecte autofinançat de curtmetratges de l’Esplai El Nus (Sant Joan Despí). Hi afegim uns tallers de rimes contra el racisme a ritme de rap als instituts de Sabadell, el projecte audiovisual de l'institut Carles Vallbona (també a Granollers) i el de performance, teatre i cinema de l’Institut Moisès Broggi de Barcelona amb la incorporació de creadors/es a l’aula.

15 gener, 2015

FESNOJIV va néixer sota la visió del mestre José Antonio Abreu fa més de 37 anys, amb la voluntat que la pràctica musical col·lectiva rescatés la infància i la joventut en risc d'exclusió per mitjà de la instrucció instrumental i la formació en valors.

En aquest projecte d'acció social a través de la música, conegut com "El Sistema", l’orquestra actua com a metàfora de la societat: un organisme viu on el treball en equip, la convivència, la disciplina, la sincronia, la interdependència i la cultura de l’esforç són pilars bàsics per aconseguir un objectiu comú.

13 gener, 2015

Aprofitem la Jornada de (Re)coneixements Veïnals (CONFAVC) per posar-nos al dia dels processos participatius de l'Espai Autogestionat Germanetes, Cal Badia i Nou Ateneu Santboià

20 novembre, 2014

Contra la hegemonía de las miradas universales existe el contrapeso de los contra-relatos, que no sólo tienen importancia por lo que nos cuentan, sino por quién y cómo los construye. L'Alternativa Hall Didàctiques (L'Alternativa. Festival Independent de Barcelona. CCCB), proyecto UHF (CA2M), compañía Urban Style (Intermediae-Matadero Madrid), proyectos "Ciutat Esperança" (El Parlante con Pla Comunitari Zona Nord) y "Sota la Pell del REC" (Amics del Rec de Igualada y CERCA), laboratorio "Experiencias locales" (PUCE), producción teatral "La moda incómoda. Tiremos del hilo" (SETEM), jornadas "Migròctones" (Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison) y Cuerpos abyectos (Museo Reina Sofía), más laboratorios Auzolab (DS2016).

23 octubre, 2014

Diferents situacions on els i les joves tenen una relació activa amb les produccions artístiques i la gestió dels espais culturals, situacions on altres relacions de poder amb l’àmbit de les pràctiques artístiques i culturals són possibles: procés participatiu "Despertem Cal Badia" (Ajuntament d'Igualada), proposta escènica "True Love Eivissa" (El Xiringuito Teatre i Mobiolak amb el Consell Insular d'Eivissa) i projecte "Habitació 1418" (MACBA i CCCB)

22 octubre, 2014

El circ ha esdevingut una eina de transformació social, especialment quan es fa des de projectes de llarg recorregut com, per posar un exemple proper, el cas de l’Ateneu Popular 9Barris de Barcelona. Compartim altres exemples en aquesta línia: projecte "Galway Community Circus" (Galway, Irlanda), espectacle de creació col·lectiva "Jo sé què sóc" (Artescena Social) i jornades "Col·laboratorium" (Museu de Ciències Naturals de Barcelona)

10 octubre, 2014

Activar prácticas desde y con las comunidades, trabajar colectivamente en procesos colaborativos. Aspirar a incidir en el entorno, en el contexto. Generar autogestión, democracia y procesos instituyentes. Curso "Ciudadanos y ciudades" (proyecto Artefakte), IX Jornades de Música (ICE-UB), convocatoria "Interactivos?´14" (Medialab-Prado), material documental taller "Constelaciones de mujeres" (FPJM), entrevista a Comusitària (Catalunya Ràdio), informe "Cómo construir, cuidar y mantener una comunidad en la economía colaborativa?" (OuiShare), proyecto "Orquestra integrada" (ARTransforma).

15 juliol, 2014

"¿Quién vigila al vigilante?" és un projecte educatiu iniciat l'any 2010 pel Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (MNCARS) de Madrid i que tracta la qüestió de la vigilància en institucions com el museu per, després, ampliar la discussió a les formes més generals de vigilància social.

És un exemple de com l’educació en museus recull alguns dels elements de la crítica institucional, orientada a l’anàlisi de com les institucions (entre elles l’escola, el museu o l’art mateix) produeixen inclusions i exclusions i, en definitiva, reprodueixen les relacions de poder dominants.

Es tracta d'una activitat adreçada a estudiants d’ensenyament secundari i batxillerat, que implica la realització d’activitats tant a l’escola com al museu.

20 juny, 2014

"Culturnautes" (CCCB), "Picasso a l'estiu!" (Museu Picasso), "Endinsa't al món de l'ART" (EART), "Un Casal de Pel·lícula" (Escoleta Les Nòmades), Casals d'arts escèniques (C.C La Sagrera i Espai Jove Garcilaso), Casal artístic d'estiu (Teatre Clavé de Tordera) i "Les obres d'art prenen el sol" (MACBA)

10 juny, 2014

Més enllà del context educatiu reglat al qual, atès el síndrome expositiu de final de curs, ens hem acostat aquestes darreres setmanes, les interaccions entre les pràctiques artístiques i la població juvenil semblen obrir un camp de possibilitats i problemàtiques força diferents. Dos exemples: projecte "Sense filtres" (BaumannLab, Terrassa) i "Encuentro educación + jóvenes" (Museo Nacional Thyssen-Bornemisza, Madrid)

28 maig, 2014

D’aquest taller, impartit per Claudia Moreso i Carles Sala (La Caldera), destaquem que és una experiència escènica de creació col·lectiva a partir del moviment on els participants (adolescents de 12 a 17 anys) pensen, composen i interpreten la peça coreogràfica resultant, que es presentarà en públic a l’Auditori de Barcelona

23 maig, 2014

"Operación Salfumán" de Cia. Jove Forn de Teatre Pa’tothom al C.C Drassanes (Cicle Ravalésteatre 2014), "La flor de Lotus" amb l'IES Milà i Fontanals i casals de gent gran del barri del Poble Sec de Barcelona (tallers-espectacles de creació comunitària del Tantarantana), "Fora'm" de l'Associació transFORMAS i Cia. TeatroDENTRO del C.P Quatre Camins i "Al Laboratori" de Cia. Amantis i Associació Alba (Laboratori de Creació de Fira de Tàrrega)