11 novembre, 2020

Sis casos pràctics on es posa en valor la cooperació intergeneracional, compartits en la VI edició de les jornades sobre innovació i cultura organitzades per Karraskan, sota el títol "Raíces y brotes", entorn de la transferència del coneixement i el valor de la creativitat.

30 octubre, 2020

Projectes seleccionats i programació de la VI Trobada "Cultura y Ciudadanía", un programa del Ministerio de Cultura y Deporte per promoure la participació ciutadana en cultura a través de línies de treball com aquestes trobades, la VI edició de les quals s'articula temàticament entorn de les connexions i intercanvis entre cultura, art, ciència, tecnologia i naturalesa.

4 novembre, 2020

Aquest projecte funciona com un arxiu digital on es recullen processos creatius d'artistes vinculats al Centro Huarte de Arte Contemporáneo (Navarra), posant el focus en el valor pedagògic d'artistes i processos, i oferint eines didàctiques a professionals de l'educació.

5 octubre, 2020

Convocatòria dirigida al professorat dels centres d'educació de la Comunitat Autònoma del País Basc per desenvolupar un projecte escolar conjuntament amb l'equip de treball de Medialab de Tabakalera Donostia.

16 setembre, 2020

"Cultura y Ciudadanía" és un programa del Ministerio de Cultura y Deporte que té com a objectiu promoure la participació ciutadana en cultura, a través de línies de treball com aquestes trobades. Oberta la convocatòria de projectes per a la VI edició (Tabakalera, Donostia), que s'articula temàticament entorn de les connexions i intercanvis entre cultura, art, ciència, tecnologia i naturalesa.

4 novembre, 2019

Recerca col·lectiva activada des de Wikitoki (Laboratori de pràctiques col·laboratives de Bilbao), que jugant amb l'ambivalent idea de canvi (la transformadora i la financera), pretén ajudar a identificar agents i programes lligats a diferents formes de convocatòria, subvenció, patrocini, mecenatge, micromecenatge i altres alternatives de finançament per a aquesta mena de propostes.

1 novembre, 2019

Programa de Tabakalera que consisteix a dissenyar una unitat didàctica al costat del professorat i alumnat. Tenint en compte la coherència amb el currículum escolar i les temàtiques proposades des de l'àrea de mediació del centre, es dissenya una seqüència pedagògica que respongui a les necessitats i interessos de cada grup i que contribueixi al desenvolupament de les competències.

15 octubre, 2019

Els programes educatius del Museu Guggenheim Bilbao fomenten, en l'àmbit escolar i docent, l'aprenentatge, coneixement i gaudi de l'art i l'arquitectura contemporanis.

4 octubre, 2019

Seminari de mediació artística on es reflexiona sobre la relació entre l'Art i l'Educació i en el qual es comparteixen alternatives per a superar les dificultats que existeixen perquè aquestes dues esferes interactuin. S'inscriu dins del pla d'acció 2018-2020 que Teatro Paraíso, en col·laboració amb Teklak, està implementant al territori d'Àlaba, amb el fi d'impulsar l'Educació Artística i l'Alfabetització Cultural.

7 juliol, 2019

Exposició-arxiu creada per un grup format d'antigues cigarreres i actuals treballadores de Tabakalera, i dissenyada per l'artista Sahatsa Jauregi. Celebren reunions periòdiques des de setembre de 2016 per a, entre altres coses, donar forma juntes a l'exposició que es presenta a la "Bodega". Aquest procés col·lectiu s'ha centrat en la construcció d'un arxiu comunitari sobre les històries de Tabacalera i Tabakalera.

23 juny, 2019

Aquest projecte de Tabakalera proposa una reflexió en dues direccions: d'una banda, repensar l'entorn que s'utilitza amb les i els joves, amb l'objectiu d'assumir-lo com a propi, i per una altra, promoure una reflexió institucional per definir les formes d'ús i ocupació dels espais públics.

1 abril, 2019

Bioef, Fundació Basca d'Innovació i Recerca Sanitàries, emprèn al costat de Conexiones improbables un procés exploratori i d'innovació entorn de l'atenció integrada del pacient oncològic mitjançant una "Píndola creativa" en col·laboració amb la companyia basca Tanttaka Teatroa.

22 gener, 2019

Programa educatiu del Museo Guggenheim Bilbao que situa en col·legis a nou artistes que treballen en estreta col·laboració amb els professors dels centres. Al final del procés, quan acaba el curs escolar, l'Espai educatiu del Museu acull l'exposició de les obres creades.

30 juny, 2018

Programa del col·lectiu Tipi Gara que busca intervenir en la configuració i dinàmiques del pati i espais comuns de l'escola a través de tallers de disseny i creació en els quals alumnes i alumnes inventen i construeixen treballs, artefactes o intervencions. En 2018 es realitzen processos a l'Azkuna Zentroa, a l'Escola Pública d'Arrigorriaga i a les escoles Juan Zaragueta de Orio, Mimetitz de Zalla i Urkitza de Bakio.

6 juny, 2018

Aquesta publicació és un projecte editorial de hablarenarte, fruit de les residències que es van realitzar en el marc del programa CAPP (Collaborative Arts Partnership Programme).

16 gener, 2018

Laboratorio PlayTime és un programa de mediació entorn de l'art i la cultura contemporanis com a camp de coneixement i transformació, ideat i coordinat per l'artista Mabi Revolta a Azkuna Zentroa - Alhóndiga Bilbao.

6 novembre, 2017

Últim dels quatre mòduls que composen el Programa de comissariat que s'ha desenvolupat a l'Espai de creadors de Tabakalera durant 2016 i 2017. Dirigit per la comissària i educadora Nora Sternfeld, el seminari aborda la mediació des de la perspectiva del comissariat.

14 octubre, 2017

Un glossari terminològic elaborat per ColaBoraBora per tractar d'aclarir-nos i una sèrie de possibilitats a explorar, perquè les polítiques públiques orientades al finançament de la innovació, l'economia i les empreses socials, serveixin per a reforçar allò públic i eixamplar allò comú, en lloc de per a continuar avançant en la privatització i empresarialització de tots els àmbits de la vida.

1 setembre, 2017

Projecte pedagògic de l'associació Adierak amb la col·laboració de Artaziakoop, fruit d'un treball interdisciplinari entre l'educació i la dansa que neix amb la finalitat de proporcionar noves eines al professorat en Educació Formal. Es tracta de col·locar el cos i l'experiència en el centre de l'aprenentatge per a, des d'aquí, activar noves maneres d'integrar el moviment en les pràctiques habituals de l'aula.

13 juny, 2017

Aquesta convocatòria té per objectius donar suport a docents i centres escolars que tenen dificultat per aconseguir recursos, visibilitzar el treball que es fa, crear xarxa i reunir una sèrie de materials didàctics que es puguin replicar. La convocatòria se situa en el compromís que el laboratori Hirikilabs de Tabakalera té per impulsar l'educació activa i les metodologies col·laboratives, amb la idea de repetir i estendre el model de laboratoris oberts.

2 juny, 2017

L'àrea de mediació de Tabakalera posa en marxa la 3ª edició d'aquesta convocatòria que té com a objectiu desenvolupar un projecte col·laboratiu d'art i educació en espais de la comunitat més propera a l'equipament, situat a Donostia/Sant Sebastià.

5 maig, 2017

Trobada a Tabakalera per a dissenyar laboratoris oberts en l'àmbit educatiu i impulsar la xarxa de professors/es i professionals que ja treballen per la transformació educativa.

4 maig, 2017

Les metodologies d'innovació oberta desenvolupades per Connexiones improbables han estat aplicades per realitzar aquest projecte, juntament amb l'Ajuntament de Llodio i en col·laboració amb l'associació SOS Parkea Lamuza, que ha servit per mapar les infraestructures i els espais d'ús cultural existents a la localitat alabesa, així com uns altres susceptibles de ser-ho.

30 març, 2017

Conexiones Improbables ha realitzat l'edició 2017 del programa "Barrio Creativo", posat en marxa per l'Ajuntament d'Irun amb l'objectiu de fer més creatius els barris de la ciutat. El projecte es va fer sota el format "AuzoLab", la metodologia del qual desenvolupa un procés participatiu que culmina en una intervenció artística en la cerca de donar resposta a una necessitat detectada.

13 juliol, 2016

JORNADAS "ZOMBI" (Idensitat) y "SUMMERLAB 2016" (Tabakalera). CONVOCATORIA PARA RESIDENCIAS DE I"NNOVACIÓN CIUDADANA" (MediaLab Prado 2016) y CONVOCATORIA DE PROYECTOS. "II ENCUENTRO CULTURA Y CIUDADANÍA" (Ministerio de Cultura y Deporte). Más "CULTURA LIBRE DE ESTADO" (Traficantes de Sueños, 2016), el nuevo libro de Jaron Rowan (investigador y docente).

6 juliol, 2016

Projectes "LA TERRASSETA" (Amics de l’Ateneu Santboià) i JAKINTZA IKASTOLA (convocatoria “Ciudad, educación y prácticas colaborativas” de Tabakalera). Més jornades "EN TRANSICIÓ–CIUTAT" (Projecte "Cohabitar entre-" del Centre d’Art Fabra i Coats) i Convocatoria de Proyectos "COMUNES E INSTITUYENTES" (Matadoiro Compostela).

17 juny, 2016

Presentación pública "EDUCADANZA" (Museo Reina Sofía) y muestra del taller-laboratorio escénico "BREAK A LEG!" (un proyecto de San Sebastián 2016 en el Teatro Victoria Eugenia). Más "FUCK-IN-PROGRESS" (peça de dansa teatre de Jordi Cortés i Associació Kiakahart a La Caldera de Barcelona)

15 juny, 2016

Sesiones abiertas de creación participativa "INTELIGENCIAS COLECTIVAS" (Azkuna Zentroa), "LABORATORIO 2" (Medialab Prado), "MAPEO DE COLECTIVOS E INICIATIVAS CIUDADANAS" (Red ZAC), curso de verano "TECNOLOGÍAS BLANDAS" (UPV-EHU) y debate performático "AFECTES, INSTITUCIONS, COL·LABORACIÓ" (Fabra i Coats). Más dos artículos: "CIUDADES CULTURALMENTE INTELIGENTES ¿PARA QUÉ LA CULTURA?" (de Daniel Innerarity en "Euskonews") y "ESPACIOS SOCIALES DE GESTIÓN CIUDADANA: UNA CUESTIÓN DE NECESIDAD, NO DE CONTINGENCIA" (de Curro Machuca en "Diagonal")

10 juny, 2016

EXPOSICIÓN PROYECTO "VACA IV" (Centro Huarte), "ESPACIO 0-6. REPENSANDO LOS ESPACIOS DE JUEGO" (Tabakalera) y JORNADA "ARTE+EDUCACIÓN" (Consello da Cultura Galega). Más dos lecturas: "PUBLICACIÓN LESSON 0" (Fundació Joan Miró) y "OTRA EDUCACIÓN ES POSIBLE" (artículo de Bea Espejo en “El Cultural”)

3 juny, 2016

OSCEDAYS (diversas ciudades de España y del mundo) y FERIA DE LA ECONOMÍA SOCIAL Y SOLIDARIA DE MADRID (una iniciativa conjunta de Red de Economía Alternativa y Solidaria y Mercado Social de Madrid)

15 desembre, 2015

¿MEDIACIÓN? (Encuentro en torno a la mediación cultural organizado por AMECUM y AVALEM dentro de “Ni arte ni educación”) y seminario EL MUSEO ES UNA ESCUELA (Encuentros interinstitucionales en Matadero Madrid, CA2M, Fundación Telefónica, MACBA y Tabakalera)

15 desembre, 2015

A "Género y performance. 3 episodios de un cybermanga feminista queer trans..." Paul B. Preciado desenvolupa la noció de performance més enllà de l’àmbit artístic per comprendre-la com un mecanisme social mitjançant el qual els individus construïm la nostra identitat.

L'article desenvolupa tres casos pràctics (noció de "mascarada", projecte educatiu "Womanhouse" i subcultures travestistes) on s’evidencia la desnaturalització de les normes i veritats vinculades al gènere, la sexualitat, la raça, la classe social, etc.

12 novembre, 2015

EXPOSICIÓN “DÉJAME SER YO” (Photographic Social Vision) y I FESTIVAL INTERNACIONAL DE CINE LAS OTRAS MIRADAS (Asociación Ikertze)

12 novembre, 2015

Proyecciones del documental L'ESMA DEL TEMPS (EL SENTIDO DEL TIEMPO) en Zine-Plaza (Tabakalera) y de la película de creación colectiva NEGRAYBLANCA (Cineteca Madrid)

10 novembre, 2015

Proceso de investigación abierto "#TECNO BLANDAS" (HIRIKILABS. Tabakalera) y nueva convocatoria PROGRAMA HIBRILALDIAK (Conexiones improbables y DS2016EU); proyecto "BAZKARIDEIAK: COMIDAS DE APOYO MÚTUO" FOOD4THOUGHTS (WikiToki) y proyecto "COMA/COMED" (ToroLab/Idensitat ID); TALLER FORMATIVO DE CO-CREACIÓN (Karraskan y CoCreable) y presentación del libro "METODOLOGÍAS PARTICIPATIVAS. SOCIOPRAXIS PARA LA CREATIVIDAD SOCIAL" (Red CIMAS) en Traficantes de sueños

9 novembre, 2015

HACKATHON DE CADÁVERES INMOBILIARIOS (Jornadas Arquinset 2015), taller ACTIVADORES VECINALES (IDIYS) y plataforma de colaboración MUSEO DE LOS DESPLAZADOS (Left Hand Rotation)

30 octubre, 2015

Seminarios y encuentros: ESFERA PÚBLICA Y EDUCACIÓN. OPORTUNIDADES Y RETOS (LaPublika), PRÁCTICAS ARTÍSTICAS Y TERRITORIO, VÍNCULOS ENTRE CULTURA Y ESFERA PÚBLICA (Centro Nacional de la Cultura y las Artes. Gobierno de Chile) y MED15: HISTORIAS LOCALES/PRÁCTICAS GLOBALES (Museo de Antioquia. Medellín, Colombia)

29 octubre, 2015

Projecte "PASEOSFUENCARRAL" (Paisaje Transversal), festival URBANBAT 2015 (Zarami i Colaborabora), II Jornadas "PENSAR LA CIUDAD" (Malakatón), taula rodona ART URBÀ, ESPAI PÚBLIC I EDUCACIÓ (OWC2015) i cursos ACCIÓ SOCIAL. METODOLOGIES I PERSPECTIVES INNOVADORES D’INTERVENCIÓ EN L’ESPAI PÚBLIC (CEESC), EINES PER DESENVOLUPAR PROCESSOS PARTICIPATIUS (COAC) i COMUNS URBANS. CIUTAT, GESTIÓ COL·LECTIVA I PRÀCTIQUES COOPERATIVES (La Repartidora i La Dula) + publicació CONSTRUIR EN COL·LECTIU (LaCol)

8 octubre, 2015

Taller "CARTOGRAFIA SENSIBLE, AMB C MAJÚSCULA" / Encuentro "GEOARTIVISMOS": MEDIOS LOCATIVOS + ARTES DIGITALES + ACCIÓN SOCIAL / Artículos #EGIAMAPA: PROTOCOLOS DE ACTIVACIÓN DE ESPACIOS (PÚBLICOS Y COMERCIALES) / "TODA INICIATIVA DEJA HUELLA": UN MAPA A CARGO DE VIC

21 setembre, 2015

Convocatòries CIUDAD, EDUCACIÓN Y PRÁCTICAS COLABORATIVAS i PIPA 2015 PROJECTES D’INTERVENCIÓ PEDAGÓGICA I ARTÍSTICA / Projectes JOC DE CROMOS BARRIS DEL COLL I VALLCARCA de Barcelona, LA PELL DE LA CIUTAT i TERRITORIS EN TRÀNSIT

17 setembre, 2015

"LOS MADRILES. ATLAS DE INICIATIVAS VECINALES" + "AUZOETXE": ESPACIO PARA LA PARTICIPACIÓN Y EMPODERAMIENTO COMUNITARIO EN BARRIOS

23 juliol, 2015

RESIDENCIAS DE INVESTIGACIÓN 2015-2016 (Museo Reina Sofía) / HIRIKILABS - PLAZA: CONVOCATORIA DE PROYECTOS ABIERTOS (Tabakalera) / CONSTRUYENDO VECINDADES: HOGAR - HOME. CONVOCATORIA ABIERTA (Jiwar)

14 juliol, 2015

Compartimos un paquete de seis convocatorias abiertas vinculadas a iniciativas colaborativas, las primeras tres dentro de un ámbito más artístico y las otras tres vinculadas a procesos de innovación ciudadana.

26 juny, 2015

"UMHERRI" 15. Comunidad, aprendizaje y política local (escuelas, comunidades y agentes públicos y privados del País Vasco) / Proyecto "PATRIMONIO QUEVEDO" (MUSAC y CEIP QUEVEDO de León) / Projecte "COM BATEGA UN MUSEU" (MNAC i SuSoEspai, Creació i Salut Mental) / TALLER DE CIRC Escola de Salut per a la gent gran del CAP Guineueta amb l’Atener Popular 9Barris de Barcelona)

23 juny, 2015

Debate "USOS Y HACKEOS DEL ESPACIO PÚBLICO" en MediaLab-Prado. "CAMPUS DE CEBADA". III Universidad Popular de Verano en el Campo de Cebada. PRESENTACIÓN DE "VOLUMES" Y "CIVICWISE" (Wikitoki-Lab, Bilbao) y GUÍAS PARA LA ACTIVACIÓN DE ESPACIOS (Arquitecturas Colectivas)

11 juny, 2015

Convocatorias: "INVESTIGACIONES AL LÍMITE" (Una curadoría de colaboraciones experimentales en Intermediae), "NUEVOS COMANDITARIOS" (Democracia participativa en el arte en el País Vasco), MOSTRA D’ART URBÀ 2015 (L’espai públic com a plataforma d’experimentació i reflexió en Roca Umbert de Granollers) y BECAS "DKV" (Proyectos de arte y salud)

22 maig, 2015

TALLER DE METODOLOGÍA PARA EL DESARROLLO DE PROYECTOS CULTURALES COLABORATIVOS (impartido por Teresa Marín en PEU-UJI) y "AMARABAI AUZOLAB" con Mikel Morlas (video-resumen e informe sobre el proyecto)

13 maig, 2015

PROGRAMA ANALFABETO (Larraitz Torres) y SCANNER-IREKIA en Tabakalera, Taller y comunidad de aprendizaje COCINANDO eBOOKS (Medialab Prado), Proyectos LA FOTOCOPIOTECA (Lugar a Dudas), LA FANZINOTECA y CUENTOS-OBJETO CO-CREADOS PARA NIÑOS Y ADULTOS (Ed. Cuscusianos de Cocreable)

6 maig, 2015

Projectes EL CONSELL DELS SAVIS VA A LA FILMOTECA (Filmoteca i Museu d’Història de Catalunya) y NUEVAS COMANDITARIAS HERNANI (Tabakalera Donostia)

10 abril, 2015

"PROYECTO PATRIMONIO" (Prácticas colaborativas DEAC. MUSAC) / Programa "ZOOM VÍDEO LABORATORIO" (Área de Mediación de Tabakalera-Donostia) / Documental "ELOGI DE L’ESCOLA" (Escola Bordils, Girona) / Curso AGENTES DINAMIZADORES DE PROYECTOS ARTÍSTICOS (Experimentem amb l’Art) / Trobada "CANVIAR L’ESCOLA PER CANVIAR EL MÓN" (Lafede.cat) / Seminari "ASSISTÈNCIA GRAVITATÒRIA 2" (Fabra i Coats i MACBA) / XII JORNADA DE PEDAGOGIA DE L’ART I MUSEUS (MAMT Pedagògic)

10 març, 2015

Dispositivo temporal "CINEMA USERA" (Intermediae) / Convocatoria continua "ZINE_PLAZA" (Tabakalera) / Espacio "CINETECA" (Matadero Madrid) / Foro CINE POR VENIR (Valencia)

23 febrer, 2015

Exposición "EL NOSTRE RAVAL" (programa "Fotografia en curs" d'A Bao A Qu) / Documental expandido "EUROPEAN SOUVENIRS. €UROVISIONS" (Doc Next Network)/ Publicación "MAPEANDO EVALUANDO LA INVESTIGACIÓN SOBRE JÓVENES PRODUCTORES DE CULTURA VISUAL" (EDARTE-UPNA)

19 febrer, 2015

Exposición "IN/BE/OUT SIDE ART" (Art Madrid 15) / Proyecto "DESMUNTAMITES" (El Parlante con INS Menéndez Pelayo de Barcelona) / PROYECTO BILINGÜE Escola Municipal Tres Pins (Barcelona) / Proyecto "FEM UN MUSEU" (Museu de Sant Cugat del Vallès) / VII JORNADAS SOBRE LA INCLUSIÓN SOCIAL Y LA EDUCACIÓN EN LAS ARTES ESCÉNICAS (INAEM) / Videoconferencia "SOMATOGRAFÍAS Y TECNOCUIDADOS" (URBANBAT 2014) / "GUÍA PEDAGÓGICA PARA LA ELABORACIÓN DE VIDEOS Y PODCASTS A FAVOR DE LA DIVERSIDAD CULTURAL" (Educación Sin Fronteras-Educo y El Parlante)

2 febrer, 2015

"NARINANT" (projecte "Barris en Dansa") al Mercat de les Flors / ACTIVITATS PER A ESCOLES (/UNZIP al Centre d’Art Torre Muntadas) / "EL JUEGO COMO PRINCIPIO" (activitat programa educatiu MNCARS) / "AUZOKO HITZAK/PALABRAS DEL BARRIO" (projecte programa de mediació i pedagogies Tabakalera)

16 gener, 2015

Jornada "Economia Cooperativa de la Cultura" (Guanyem Barcelona) i cimera "Cultura y Ciudades Sostenibles" (CGLU), amanides amb lectures relacionades sobre cultura, polítiques culturals i ciutat

1 desembre, 2014

En la primera edición de los proyectos largos de "Conexiones Improbables" (2011), Lauaxeta Ikastola plantea un reto: ¿Cómo generar en el profesorado motivación por la innovación? Y propone que la respuesta provenga desde alguna de las siguientes perspectivas: el cambio en los servicios de la organización, la organización de proyectos y personas, los planes de formación del profesorado o los modelos de alianzas y relaciones con el entorno.

El anteproyecto presentado por Mikel Morlas en esta convocatoria consistió en devolverles la pregunta y proponer, a su vez, un escenario de acciones transversales a todas las perspectivas propuestas por la ikastola. Tras la selección del proyecto de Morlas, "Descubriendo la innovación oculta", comenzaron nueve meses de colaboración que, en una relación posterior de aprendizaje mutuo ya fuera del paraguas de "Conexiones Improbables", se ampliarían hasta un total de once.

20 novembre, 2014

Contra la hegemonía de las miradas universales existe el contrapeso de los contra-relatos, que no sólo tienen importancia por lo que nos cuentan, sino por quién y cómo los construye. L'Alternativa Hall Didàctiques (L'Alternativa. Festival Independent de Barcelona. CCCB), proyecto UHF (CA2M), compañía Urban Style (Intermediae-Matadero Madrid), proyectos "Ciutat Esperança" (El Parlante con Pla Comunitari Zona Nord) y "Sota la Pell del REC" (Amics del Rec de Igualada y CERCA), laboratorio "Experiencias locales" (PUCE), producción teatral "La moda incómoda. Tiremos del hilo" (SETEM), jornadas "Migròctones" (Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison) y Cuerpos abyectos (Museo Reina Sofía), más laboratorios Auzolab (DS2016).

14 novembre, 2014

La Fira d'Economia Feminista i l'article "¿Es posible una economía feminista de la cultura?", publicat a "Nativa" per Javier Rodrigo, són l'eix que aglutina les diferents activitats i projectes aquí reunides. Una suma diversa de perspectives i posicionaments que comparteixen el nexe de vincular els feminismes amb la pràctica artística i cultural: taller "El cuerpo y la performance en las prácticas educativas" (Azcuna Centroa), projecte "B.D. Women: de la herida colonial a la disidencia sexual" (MACBA), laboratoris "Llamamiento a los cuerpos" (UrbanBAT) y "Cruzando miradas. Creación audiovisual para la prevención de la violencia de género" (Circes) i convocatòria "Re-imagina't. Fem un espot no sexista" (Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació).

13 novembre, 2014

Dos espacios de encuentro que proponen el trabajo colaborativo en proyectos para impulsar la innovación social y ciudadana, "Destrucción Creativa" (eTopia Zaragoza) y "Laboratorio Iberoamericano de Innovación Ciudadana" (SEGIB Veracruz, México), y dos lecturas relacionadas: un artículo de Guillem Martínez para "Nativa" y un informe del Instituto de Investigación Social de Berlin (WZB) alrededor de "Conexiones improbables"

15 octubre, 2014

Tres proyectos y un texto para abordar, una vez más, la compleja y contradictoria cuestión de la intervención en el espacio público. Dispositivo móvil "Txirin-Gailua" (Tabakalera), proyecto "Unitat Mòbil del Paisatge" (Mixité para Idensitat), "MuMo. Museé Mobile" (Ingrid Brochard-L'Art à l'enfance) y "Esto no es un museo. Artefactos portátiles y espacio social" (artículo de Martí Peran en Interacció).

15 octubre, 2014

Desde su nacimiento en 2010, "Conexiones Improbables" se ha posicionado como el referente estatal en cuanto a la producción de intervenciones colaborativas de artistas en organizaciones y uno de los más importantes en el marco geográfico europeo.

Es un proyecto orientado a la innovación como motor de mejora en distintos ámbitos de empresas, entes de la administración pública, ONG y fundaciones. Sin embargo, los ejes fundamentales del proyecto son la colaboración, el arte (desde una aproximación relacional) y lo “abierto” (como aquello susceptible de generar conocimiento e innovación gracias a la consideración de lo interno y lo externo, de lo no previsto o no previsible).

19 setembre, 2014

Rastres d’iniciatives, espais i gents que hem anat trobant i que donen compte de les moltes maneres d'entendre la construcció del comú a través de l'acció transformadora de les pràctiques culturals i econòmiques col·laboratives

11 juny, 2014

Nos hacemos eco de esta herramienta para hacer mapas colaborativos de centros vecinales autogestionados y centros municipales de gestión colectiva, un recurso que aporta visibilidad al trabajo de los movimientos sociales en los barrios

20 maig, 2014

Dos ejemplos más de cómo los recursos cartográficos críticos permiten una re-construcción colaborativa del territorio: "Manual de mapeo colectivo" (Iconoclasistas) y taller "El «NO» del mapa" de Wikitoki (URBANBAT 2014)

8 maig, 2014

Accesible esta guía documental sobre una comunidad de prácticas, aprendizajes y afectos alrededor del procomún y las prácticas colaborativas de ColaBoraBora

8 abril, 2014

A través del col·lectiu Teleduca de Barcelona coneixem IKUSTEN-IKASTEN, una proposta de trobada-laboratori de Tabakalera (Donostia/San Sebastián) per treballar des de la mediació en relació a la producció audiovisual

1 abril, 2014

Seguimos relacionando prácticas colaborativas con innovación social, en línea con el artículo que Mikel Morlas ha elaborado para Poliédrica sobre el proyecto "Descubriendo la innovación oculta"

17 març, 2014

Hace unos días comentábamos la puesta en marcha del blog sobre mediación y pedagogías de Tabakalera. Ahora compartimos la publicación del fanzine "Auzopaisaiak", que sirve de cierre a la primera acción de trabajo del proyecto de mediación de este equipamiento, coordinado por Artaziak y Transductores.

27 febrer, 2014

"Conexiones Improbables" protagoniza un reportaje emitido en el programa de TVE2, "La Aventura del Saber". Próximamente, Poliédrica incorporará un artículo de Mikel Morlas sobre este proyecto de innovación social, que pone en relación el mundo empresarial con el artístico.

25 febrer, 2014

Una buena noticia poder hacer un seguimiento pormenorizado de los procesos de trabajo en torno a la mediación de un equipamiento como Tabakalera (Centro Internacional de Cultura Contemporánea de Donostia/San Sebastián).

14 novembre, 2013

Us proposem una connexió entre dues iniciatives recents sobre la relació entre societat i cultura: una és l’article "Després d'«El Sentit de la Cultura»", publicat per Jordi Oliveras a la revista "Nativa"; l’altra, un "mapa de la col·laboració" que, des de ColaBoraBora, es va formulant i reformulant al País Basc.

26 març, 2013

Este proyecto de trabajo colectivo en torno a a idea de grupo de lectura es una colaboración entre Bueloga Zenbaki Barik y el centro de Arte Azcuna Zentroa-Alhóndiga Bilbao.