Cicle Art i Cultura en l’acció socioeducativa
L’art permet repensar el món, proporciona eines per organitzar-se en col·lectiu i cercar altres maneres de construir-ho. Es converteix en una eina molt potent per a l’acció socioeducativa que busca l’empoderament personal, grupal i comunitari.
Aquest cicle de la Facultat d’Educació (UB) ens convida a visitar algunes de les experiències que treballen en aquest sentit a Barcelona per conèixer-les de la mà dels i les seves protagonistes, quins són els reptes als quals s’enfronten per a la construcció de metodologies, la gestió comunitària, la utilització dels llenguatges artístics, el rol del professional i el paper de l’espai públic.
Al bloc d’Educació Transformadora ens en donen més detall:
> Els llenguatges artístics en l’empoderament. A càrrec de Gwyn Wansbrough, impulsora de projectes de facilitació creativa amb joves (24 de febrer. Campus Mundet-UB)
> El Borsí, una eina cultural per al veïnat del Gòtic. A càrrec de la Plataforma del Borsí (16 de març. Edifici del Borsí del barri Gòtic de Barcelona)
> El paper del formador/a de circ social. A càrrec de Juan López, Aïda Ballester i Elies Martinez de l’equip pedagògic de l’Ateneu Popular 9Barris (30 de març. Ateneu Popular 9Barris)
> El Rec Comtal, un equipament cultural invisible. Itinerari pel Rec Comtal a càrrec de Carmen Fructuoso, dinamitzadora comunitària i coordinadora de La Perifèrica, amb el suport de membres del projecte veïnal Cultura i Barri (30 d’abril, Rec Comtal de Barcelona)
Accés lliure amb inscripció prèvia
Dates: Febrer-abril
Campus Mundet-UB i diferents espais de Barcelona participants en el cicle
Organitza: Facultat d’Educació (Universitat de Barcelona)
Participa: Gwyn Wansbrough, Plataforma del Borsí, Juan López, Aïda Ballester i Elies Martinez (equip pedagògic Ateneu Popular 9Barris), Carmen Fructuoso (La Perifèrica), i projecte veïnal Cultura i Barri
Col·labora: CEESC, CASC_CAT, Ateneu Popular 9 Barris i La Perifèrica
Més informació: ub.edu/cicle-art-i-cultura-en-l-accio-socioeducativa
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.