17 març, 2022
Notícia

Cuerpo, Espacio y Acción | Deslizar 2021-2022

Primera de les trobades de la 2ª edició del projecte "Deslizar", una xarxa de treball impulsada per l'Àrea d'Educació del Museo del Prado amb centres educatius de la Comunidad de Madrid entorn i a través de l'art.

Des del curs 2020-2021 el Departament d’Educació del Museo del Prado ha estat treballant en el projecte Deslizar, un laboratori de codisseny de recursos digitals entre artistes, docentsprofessionals de l’educació en museus entorn a 6 centres educatius de la Comunidad de Madrid.

 

Per complementar els processos que es duen a terme amb els equips dels centres educatius s’han creat una sèrie de trobades sobre art i escola. Són espais de pensament i intercanvi oberts a educadorxs d’ensenyament formal i no formal, així com persones interessades en educació, per conèixer projectes inspiradors que introdueixen les pràctiques artístiques contemporànies a l’escola amb l’objectiu de promoure un aprenentatge significatiu i experiencial.

 

La primera trobada d’aquesta segona edició, que estarà centrada en l’eix Cuerpo, espacio y acción, comptarà amb els i les artistes convidades Sara San Gregorio (Ludolocum), Javier AbadÁngeles Ruiz (Instalaciones de juego) i es tancarà amb una taula rodona on s’incorporarà l’artista de Deslizar Marta Gelabert (Createctura), moderada per la Coordinadora General d’Educació del Museo del Prado Ana Moreno.

 

 

 

 

Com a complement de la trobada s’han organitzat 2 ‘tallers inspiradors sobre art i escola’ de caràcter práctic i experimental per explorar juntament amb els i les arteducadorxs convidades algunes de les metodologies i claus dels processos artístics educatius presentats.

 

Las triadas de objetos: mediadoras de simbolización y relación
Javier Abad i Ángeles Ruiz

 

L’imaginari lúdic de la infància (i també dels adults) es revela a través dels objectes, la trobada compartida amb altres i les diferents maneres de representar pensaments, desitjos o afectes. Mitjançant aquest “triàleg” d’interaccions és possible construir un relat comunitari com a “metàfora de vida” en relació.

Cuerpo, Espacio y Construcción
Ludolocum

 

A partir d’accions de construcció col·lectiva, amb aquest taller es vol compartir una aposta per l’aprenentatge no formal basat en el joc i en el desenvolupament de coneixement des de la curiositat que es provoca.

 

 

DeslizarFormació de professorat a centres
Recerca
Residències d’artista a l’aula

 

Aquesta proposta de l’Àrea d’Educació del Museo del Prado de Madrid vol generar una xarxa de treball i recerca sobre innovació educativa al voltant i a través de l’art amb equips multidisciplinaris formats per docents, artistes, estudiants, investigadors i educadorxs de museus.

 

Als projectes de l’edició 2021-2022 hi participen 6 CEIP de la Comunidad de MadridCosta Rica, Palacio Valdés, Honduras, Ciudad de Jaén, Giner de los RíosPortugal— juntament amb els artistes i col·lectius Chico TrópicoÁlvaro Valls, BasuramaCreatectura.

 

 

Dates: 24 i 25 de març. Amb inscripció prèvia fins completar aforament
Museo del Prado. Paseo del Prado s/n. 28014 Madrid
24 de març: Trobada. A partir de les 16.30h. Auditori Museo del Prado
25 de març: Tallers. De 16.30 a 18.30h
Organitza: Departament d’Educació del Museo Nacional del Prado
Dirigit a: Docents i persones interessades en les relacions art i escola
Participa: Sara San Gregorio (Ludolocum), Javier Abad i Ángeles Ruiz (Instalaciones de juego), Marta Gelabert (Createctura) i Ana Moreno (Museo del Prado)
Col·labora: Art Explora
Suport:
Comunidad de Madrid
Més informació: museodelprado.es/encuentros-inspiradores-sobre-arte-y-escuela

 

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més propostes formatives entre art i educació


 
 
 
 
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.