9 desembre, 2020
Notícia

Deslizar

Projecte educatiu del Museo Nacional del Prado per generar una xarxa de treball i recerca sobre innovació educativa entorn i a través de l'art amb docents, estudiants, investigadorxs i educadorxs de Museus en centres escolars de Madrid que afavoreixen la integració social.

Deslizar és un projecte de l’Àrea d’Educació del Museo del Prado en col·laboració amb la Fundación Art Explora (organització sense ànim de lucre amb l’ambició internacional d’aconseguir que l’art sigui accessible per a tothom mitjançant la transmissió de contingut digital i la participació en projectes innovadors) i el suport de la Comunidad de Madrid. Un laboratori d’innovació educativa a centres escolars, seleccionats per la implicació d’equips directius i professorat per generar motivació, emprenedoria i ensenyar el valor de l’esforç a través de l’art en l’alumnat de col·lectius més desfavorits i amb majors dificultats. L’objectiu és el codisseny de recursos digitals, incloent formació del professorat en el centre, un treball de recerca i residències d’artistes (joves creadorxs i col·lectius artístics) a l’aula.

 

Es tracta d’investigar com les col·leccions del Museu, la creació contemporània i l’entorn digital poden possibilitar la generació de noves pràctiques pedagògiques transversals. L’objectiu és crear un model replicable que, en el futur, es pugui estendre a molts centres educatius més de tota Espanya.

 

Durant el curs 2020-2021 la proposta es desenvolupa en quatre escoles i dos instituts públics de la Consejería de Educación y Juventud de la Comunidad de Madrid. Amb ajuda dels i les artistes i col·lectius artístics participants es vol dur a terme un procés de codisseny de recursos educatius i eines digitals adaptades a les necessitats de cada comunitat escolar, abordant no només continguts curriculars, sinó també altres continguts transversals.

 

Aquest procés de codisseny es realitza partir de quatre laboratoris, a desenvolupar-se en el centre escolar, amb el treball de cada laboratori alineat entorn d’un eix conceptual molt vinculat als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS):

 

 

> Etnoeducació i gènere
IES Joaquín Araujo (Fuenlabrada) i Vallecas I (Madrid) juntament amb les artistes Ana Cebrián y Xirou Xiao.

 

 

> Ecologia i sostenibilitat
CEIP Mesonero Romanos (Madrid) i col·lectiu artístic Basurama.

 

 

> Escolta i comunicació
CEIP Giner de los Ríos (Parla) i Calderón de la Barca (Leganés) amb els artistes Miguel Álvarez-Fernández i Álvaro Valls.

 

 

> Cos, espai i acció
CEIP Honduras (Madrid) amb Createctura.

 


 

Dates: D’octubre de 2020 a juny de 2021
Organitza: Àrea d’Educació (Museo del Prado)
Participa:  IES Joaquín Araujo (Fuenlabrada), IES Vallecas I (Madrid), CEIP Mesonero Romanos (Madrid), CEIP Honduras (Madrid), CEIP Calderón de la Barca (Leganés) i CEIP Giner de los Ríos (Parla)/Centres educatius; Ana Cebrián, Xirou Xiao, Basurama, Miguel Álvarez-Fernández, Álvaro Valls i Createctura/Artistes i col·lectius
Col·labora: Fundación Art Explora  
Suport: Consejería de Educación y Juventud (Comunidad de Madrid)
Més informació: museodelprado.es/actualidad-proyecto-educativo-deslizar

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més notícies relacionades amb iniciatives recents entre art i educació

 
 
 
 
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.