31 mayo, 2016
Notícia

El debat obert sobre educació i cultura

"EDUCACIÓ TRANSGÈNICA, CULTURA EDULCORADA, CONTEXTOS CONSERVANTS... COM RESISTIR-SE A LA DIETA DE LA ‘BOLLERIA INDUSTRIAL’ EDUCATIVA I CULTURAL?" (article de Judit Vidiella entorn de la primera de les dues tertúlies sobre cultura i educació organitzades per Indigestió) i TROBADA D’OBSERVATORIS PER A L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA (Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació, ConArte Internacional i Observatori de les Arts Escèniques Aplicades de l'Institut del Teatre)

El desplegament d’idees recollides per Judit Vidiella en el text que va servir per obrir la xerrada Mapa d’idees sobre cultura i educació (organitzada per Indigestió a l’Heliògabal de Barcelona a primers de maig) ens sembla una bona manera d’obrir boca pel que fa a la trobada d’observatoris per a l’educació artística que es celebra a principis de juny a l’Institut del Teatre.

 

 

 

EDUCACIÓ TRANSGÈNICA, CULTURA EDULCORADA, CONTEXTOS CONSERVANTS… COM RESISTIR-SE A LA DIETA DE LA ‘BOLLERIA INDUSTRIAL’ EDUCATIVA I CULTURAL?
Text amb el qual Judit Vidiella obria la primera de les dues tertúlies sobre cultura i educació organitzades per Indigestió a l’Heliogàbal de Barcelona el maig de 2016 amb un seguit d’idees sobre el vincle entre art i educació, la gestió de la formació on se solapen els dos àmbits o la relació entre els diferents agents implicats.

 

Tot seguit, en reproduïm un paràgraf:

 

“Quins imaginaris de cultura i educació circulen a l’educació formal? I quins imaginaris d’educació circulen en els espais no formals i culturals? Capital cultural, capitalisme cultural, cultura com a bé comú, cultura patriarcal, cultura per a la pau, cultura com espai de conflicte, cultura com identitat, inversió cultural, cultura com a patrimoni, cultura com a recurs, cultura de l’excel·lència, cultura universal, diferència cultural, cultura eurocèntrica, resistència cultural, cultura popular… un repertori no pas de marques blanques, doncs sempre és recomanable mirar l’etiqueta amb la lletra petita, no fos cas que contingui traces d’allò que en educació anomenem ‘el currículum ocult’. A nivell institucional cultura i educació no quallen, però en el terreny pràctic ambdós sectors, a part d’estar fortament precaritzats, estan cada cop més interconnectats: artistes fent residències a escoles, docents que es guanyen un sobresou fent tallers a museus, associacions… en part per una aposta conscient, política, afectiva, de xarxes de relacions, en part per una necessitat laboral i vital”.
———-

Data: 10/05/2016.

Publica: Nativa.

A càrrec de: Judit Vidiella/autora.

En el marc de: Tertúlies sobre educació i cultura organitzades per Indigestió els dies 9 i 23 de maig a l’Heliogàbal de Barcelona.
———-
Enllaç a l’article:
nativa.cat/educacio-transgenica-cultura-edulcorada-contextos-conservants

 

 

 

TROBADA D’OBSERVATORIS PER A L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA
La càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació de la Universitat de Girona, l’associació ConArte Internacional i l’Observatori de les Arts Escèniques Aplicades de l’Institut del Teatre organitzen una jornada de treball sobre cultura, arts i educació des d’una perspectiva internacional.

 

La jornada s’emmarca en la Trobada Educació artística a Europa i al món. La implementació de l’agenda de Seul, que les xarxes internacional (INRAE) i europea (ENO) d’observatoris de l’educació artística vinculades a UNESCO duran a terme a Girona el 2 i 3 de juny.

 

A la trobada de l’1 de juny hi participaran representants de diverses institucions que treballen en el camp de les arts i l’educació cultural a Corea del Sud, Hong Kong, Singapur, Canadà, Colòmbia i Catalunya, els quals podran compartir les seves  experiències i presentar la seva visió de les perspectives i reptes del present i el futur en aquest àmbit. 
———-
Dates: 1 de juny de 2016. De 15,30 a 18,45h.
Auditori de l’Institut del Teatre de Barcelona. Pl. Margarida Xirgu s/n.
Organitza: Càtedra UNESCO de Polítiques Culturals i Cooperació (Universitat de Girona), ConArte Internacional i Observatori de les Arts Escèniques Aplicades (Institut del Teatre).
En el marc de: Trobada Educació artística a Europa i al món. La implementació de l’agenda de Seul organitzadaper les xarxes INRAE (International Network for Research in Arts Education) i ENO (European Network of Observatories in the Field of Arts Cultural Education), grup de treball tancat que es durà a terme al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona el 2 i 3 de juny de 2016.
———-
Més informació:
institutdelteatre.cat/trobada-observatoris-educacio-artistica

 

 

 

També publicat al nostre Facebook

 

Imatges: com la informació utilitzada per redactar aquesta nota, les imatges procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes i esdeveniments difosos.