Formació 1: Què implica cocrear un projecte cultural a l'escola?

Primera formació del programa Connexions de Fundació Carulla oberta a tota la comunitat educativa i cultural. En aquesta càpsula formativa online, Ariadna Miquel (Coordinadora de projectes de Graner, Centre de creació de dansa i arts vives) i Xavier López (Mestre i director de l’Escola Octavio Paz de Barcelona) parlen sobre la importància de crear una visió compartida entre escola i agent cultural en projectes artístics per a transformar l’educació.
Els altres tres webinars programats són:
Formació 2: La comunicació també és part del projecte educatiu! De quina forma comuniquem el què fem i assolim a la comunitat educativa? L’experta en comunicació Noemí Gallardo donarà eines i estratègies per a tenir en compte la comunicació en tot el desenvolupament dels projectes educatius i culturals.
Formació 3: El valor de l’art en l’educació. Som conscients del potencial que tenen l’art i la cultura en l’educació? A partir d’exemples, es reflexionarà sobre la importància del seu valor i s’incorporarà als projectes (ponents encara per determinar).
Formació 4: Transversalitat, replicabilitat i participació. Assegurar que la cultura i les arts siguin transversals i que el projecte es pugui replicar en altres contextos. Identificant quins són els agents més rellevants del territori i com es pot millorar la participació o involucrar-los (ponents encara per determinar).
Connexions és el programa d’innovació educativa de la Fundació Carulla que impulsa projectes cocreats entre agents culturals i centres educatius. S’acompanya als i les participants oferint-los mentories, formació, eines i recursos durant un any per tal que l’art i la cultura siguin presents de manera transversal en l’educació.
Ariadna Miquel, convidada a la primera càpsula formativa, és la mentora d’una de les sis aliances culturals i educatives del programa Connexions 20/21 que estan desenvolupant els seus projectes. Es tracta de Les arts escèniques: una eina d’aprenentatge, educació i transformació, un procés de transformació pedagògica amb l’Escola de les Aigües i la companyia de teatre La Perla29 on les arts escèniques irrompen a l’escola i es converteixen en l’eix transversal del projecte educatiu.
Dates: Formació I: 4 de març a les 18,30h
Webinar a través de la plataforma ZOOM – Youtube amb inscripció prèvia
Formació II: 25 de març a les 18,30h
Formacions III i IV: encara per determinar
Organitza: Fundació Carulla (Programa Connexions)
A càrrec de: Ariadna Miquel (Graner) i Xavier López (Escola Octavio Paz)/Formació 1; Noemí Gallardo/Formació 2
Dirigit a: Comunitat educativa i cultural
Més informació i inscripcions: fundaciocarulla.cat/programa-connexions