13 setembre, 2021
Notícia

Fòrum Arts/Educació 2022

Una iniciativa del CoNCA i el Departament d’Educació per impulsar la plena incorporació de les arts a l’educació a Catalunya a partir d'un seminari sobre polítiques educatives de referència celebrat a Barcelona.

El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya tenen previst realitzar el 2022 un fòrum amb l’objectiu d’impulsar la plena incorporació de les arts a l’educació. L’esdeveniment vol ser un espai de trobada i de reflexió entre experiències innovadores, amb la voluntat de contribuir a l’assumpció de les arts com a element cabdal de la formació integral de la persona, així com a l’impuls de polítiques públiques que ho promoguin.

 

Per posar els fonaments del futur “Fòrum Arts/Educació”, en la línia del camí iniciat pel programa d’innovació pedagògica AraArt (Departament d’Educació), ambdues institucions en col·laboració amb la Fundació Interarts organitzen, des de desembre de 2020, un seminari de models comparats. El segon d’aquests seminaris, “Les Arts a l’Educació II”, s’ha realitzat a principis de setembre a l’Auditori de La Pedrera (Barcelona) amb experts de països de referència com Finlàndia, Àustria, Gran Bretanya i Alemanya que han compartit amb professionals de l’àmbit educatiu català bones pràctiques i polítiques educatives en marxa als seus països per a la integració de les arts a l’educació obligatòria.

 

A més de representants del CoNCA, el Departament d’Educació i Interarts (Vinyet Panyella, Maite Aymerich, Olga Adroer, Montserrat Payès, Edmon Colomer, Jordi Font i Gemma Carbó), els quatre experts convidats a presentar les seves ponències en aquest segon seminari són: Ernst Wagner (Professor i investigador sènior de l’Acadèmia de Belles Arts de Munic), Michael Wimmer (President d’EDUCULT, Viena), Paul Collard (Director executiu de Creativitat, Cultura i Educació, Regne Unit) i Eeva Anttila (Professora de Pedagogia de la Dansa a l’Acadèmia de Teatre de la Universitat de les Arts de Hèlsinki).

 

L’objectiu del Fòrum, segons la nota de prensa dels seus organitzadors, és accelerar la incorporació de les arts a l’educació, a partir d’experiències capdavanteres, tant catalanes com del context europeu, així com la implicació de les diferents administracions. Jordi Font, secretari del plenari del CoNCA, afegeix que “no es tracta només de l’alfabetització artística de la ciutadania, sinó també de les arts com a competència transversal, com a eina per a l’educació en el seu conjunt”.

 

Per a l’organització del Fòrum s’ha de constituïr un consell rector al qual s’incorporarà el Departament de Cultura, representants de l’administració local catalana i altres veus de la societat civil. En el marc d’aquesta trobada, també es presentarà la Cartografia de les arts a l’educació a Catalunya, un mapa de les iniciatives existents que es completarà amb indicadors de bones pràctiques de formació artística aplicada al sistema educatiu, en les fases de primària i secundària obligatòria, així com una anàlisi d’alguns casos.

 


 

Dates:

 

> “Fòrum Arts/Educació”: Està programat pel 2022

 

> Seminari “Les Arts a l’Educació II”: S’ha celebrat el 8 i 9 de setembre a l’Auditori de La Pedrera (Barcelona)

 

Organitza:

 

> Fòrum Arts/Educació: CoNCA i Departament d’Educació (Generalitat de Catalunya)

 

> Seminari “Les Arts a l’Educació II”: CoNCA i Departament d’Educació amb Interarts

 

Participa:

 

> Seminari “Les Arts a l’Educació II”: Vinyet Panyella, Maite Aymerich, Olga Adroer, Montserrat Payès, Edmon Colomer, Jordi Font i Gemma Carbó/Representants del CoNCA, el Departament d’Educació i Interarts; Ernst Wagner (Acadèmia de Belles Arts, Munic), Michael Wimmer (EDUCULT, Viena), Paul Collard, (Creativitat, Cultura i Educació, Regne Unit) i Eeva Anttila (Acadèmia de Teatre, Universitat de les Arts de Hèlsinki)/Ponents convidats

 

Més informació: conca.gencat.cat/nota_premsa_seminari_art_educacio

 

 

 

 

#ArxiuViuPolièdrica: Més espais de trobada entre art i escola

 
 
 
 
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.