POSTDATA 2018-2019. Correspondències d’artista a l’escola

POSTDATA s’inspira en les pràctiques artístiques que van utilitzar la correspondència com a mitjà d’experimentació i sistema de distribució de l’art durant els anys seixanta. El moviment d’art postal, també anomenat mail art o art de correspondència, trasllada a l’aula la tradició de Fluxus, el dadà, les arts performatives i les pràctiques site-specific a través d’aquestes cinc propostes inèdites d’artistes contemporanis.
En aquesta segona edició, i al llarg de tres mesos (d’octubre a desembre), l’escola rep les propostes de David Bestué, Luz Broto, Enric Farrés Duran, Nicolás Paris i Tere Recarens. Cadascuna juga, des de diferents perspectives, amb conceptes com el buit, l’atzar, la ciència-ficció, el secret, la investigació experimental, el dualisme, la decepció o la sorpresa. Es tracta de temptejar els límits, provocar situacions d’incertesa i activar processos artístics i educatius a l’aula. Al final del projecte, l’escola suma una petita col·lecció d’art a la seva experiència singular, acompanyada pels exercicis i les qüestions dels alumnes.
———-
Dates: Curs escolar 2018-2019
Organitza: Equip d’Educació del MACBA
A càrrec de: David Bestué, Luz Broto, Enric Farrés Duran, Nicolás Paris i Tere Recarens (artistes)
Suport: Fundación Daniel & Nina Carasso
———-
Més informació:
macba.cat/ca/exposicions-activitats/activitats/postdata-correspondencies-dartista-lescola-1
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos (darrera consulta: març 2020).
Contingut publicat el 2020 per completar l’arxiu Polièdrica 2017-2019.