13 novembre, 2020
Notícia

Programa i quadern educatiu MACBA 2020-2021

El MACBA ha dissenyat el seu programa educatiu per al curs 2020-2021 amb un format de publicació, que ve a ser una reflexió feta des del museu sobre el seu propi programa.

En aquest quadern educatiu es reflexiona en relació amb, entre d’altres coses, el perquè desenvolupar un projecte educatiu des d’un equipament cultural, la mirada que es fa des del MACBA a l’educació, què pot aportar a la societat l’educació en museus i que li aporta al museu.

 

Al quadern s’hi recullen múltiples veus per parlar de l’educació des de l’escola, des del museu, des de les arts, el treball cultural i el de recerca, etc. S’hi desenvolupa una articulació conceptual sobre cada apartat (El treball amb la Col·lecció, Alliberar la Pedagogia, El museu al barri, etc.) amb textos introductoris i altres contribucions que posen en valor les accions educatives i les oportunitats que ofereixen. Tot això sumat a les “intervencions artístiques” en forma de propostes poètiques, poemes visuals o desplegables fan d’aquest quadern quelcom més que un fulletó informatiu.

 

També s’hi intercalen pàgines dedicades al context COVID-19 i postCOVID-19, entre elles les inicials, titulades Veus des del confinament, les veus dels i les alumnes de filosofia de 4t d’ESO i Batxillerat de l’Institut Menéndez Pelayo de Barcelona.

 

En plena pandèmia, part dels continguts s’han hagut d’adaptar a les noves condicions de relació que la situació sanitària imposa, procurant que no sigui en detriment dels vincles amb la comunitat educativa que s’han anat teixint en aquests anys. Als projectes de visita a la Col·lecció i a les exposicions temporals –que adaptaran horaris depenent de la demanda dels grups– s’hi sumen propostes per fer a l’aula o des de casa, com ara Postdata. Correspondències d’artista a l’escola o Històries de l’art des de Barcelona); recursos, com Expressart, i d’altres que apareixeran al llarg de l’any.

 

Al programa s’hi va desgranant cada una de les accions educatives, però més enllà de la mera descripció (a càrrec de qui, a qui va dirigida, dates i durada), s’hi fa un treball de contextualització, compartint les experiències d’aprenentatge i vivències que aporten… Amb un final en forma d’annexos dedicats als recursos educatius i a les recomanacions escolars per a infantil, primària, secundària i batxillerat.

 

D’activitats n’hi ha per a tothom: des d’alumnat dels centres educatius de tots els nivells, inclosa l’educació especial, i professorat, propostes per a joves i estudiants universitaris, passant per activitats intergeneracionals, per a famílies o per a persones amb capacitats diverses, fins i tot algun grup de treball interdisciplinar dirigit, per exemple, a professorat, educadors/es i artistes.

 


 

Dates: Curs 2020-2021
Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA). Plaça dels Àngels, 1. 08001 Barcelona
Organitza:
 MACBA
Més informació i enllaç a la publicació: macba.cat/aprendre-investigar/programa-educatiu

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.