21 novembre, 2022
Notícia

Resistències artístiques 2022-2023 | Resolució convocatòria

Iniciativa impulsada per la Conselleria d’Educació i el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana que treballa l’art com a eina educativa amb 40 projectes per desenvolupar en centres educatius valencians.

La Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, mitjançant la Direcció General d’Innovació Educativa, de la Generalitat Valenciana ha resolt la convocatòria Resistències artístiques. Processos artístics en entorns educatius 2022 mitjançant el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, amb un total de 40 projectes que es desenvoluparan durant aquest curs escolar en 40 centres educatius valencians, amb l’objectiu d’impulsar l’educació a través de l’art.

 

El programa desenvolupa projectes col·laboratius per establir ponts entre la creació artística contemporània i l’educació. Són projectes que es desenvolupen a través de creadors i creadores, i per això la implicació en aquest sentit del Consorci de Museus.

 

La convocatòria ha augmentat de 30 a 40 el nombre de projectes seleccionats respecte al curs passat, així com la partida pressupostària, que és de 448.000€ per a aquest curs 20222023, quasi el doble del que es va invertir en l’edició passada, en la qual la iniciativa va comptar amb una dotació de 252.000€.

 

Projectes seleccionats

Els projectes seleccionats involucren la comunitat educativa, considerant tant estudiants com professors agents actius d’un procés de creació artística contemporània que engloba les arts visuals, audiovisuals, música, arts escèniques, arts literàries i arts vives, i que és participatiu i relacional, en diàleg amb les demandes i necessitats d’una comunitat escolar determinada.

 

En aquesta nova edició destaca una gran diversitat de llenguatges, disciplines i temàtiques que busquen l’apoderament de les persones participants, l’interès per l’entorn i el foment de la seva capacitat crítica, així com la inclusió i cohesió social de diferents col·lectius.

 

Fases de la convocatòria

Els projectes amplien la duració de les residències i es desenvoluparan entre octubre de 2022 i juny de 2023.

> La fase inicial, entre octubre i desembre, se centrarà en l’adaptació pedagògica de docents i artistes per ajustar els projectes a la realitat del centre i les persones participants.
> En la segona fase, entre gener i juny de 2023, s’implementarà el treball artístic en el centre escolar, i es podrà fer ús d’instal·lacions dependents del Consorci de Museus com el Centre Cultural Las Cigarreras (Alacant), el Centre del Carme Cultura Contemporània (València) i el MENADOR espai cultural (Castelló).
> La tercera i última fase, el juny de 2023, consistirà en la finalització del projecte artístic, que es compartirà en una trobada final que se celebrarà al juliol.

 

 

Resistències artístiques

 

Iniciativa impulsada per la Direcció General d’Innovació Educativa de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana i el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana que treballa l’art com a eina educativa. Aquesta convocatòria pública, una proposta amb l’objectiu d’acostar els processos creatius a l’entorn escolar, es llança per primera vegada l’any 2016.

 

El programa desenvolupa projectes col·laboratius d’índole artística en matèries com les arts plàstiques i visuals, l’audiovisual o les arts escèniques per a establir ponts entre la creació artística contemporània i l’educació. Són projectes que es desenvolupen a través de creadors i creadores, i per això la implicació del Consorci de Museus.

 

 

Dates: Curs 2022-2023
Les residències es desenvoluparan entre octubre de 2022 i juny de 2023

Organitza: Conselleria d’Educació, Cultura i Esport (Generalitat Valenciana) i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
A càrrec de: Carmen Amoraga Toledo (Directora general de Cultura i Patrimoni i presidenta de la Comissió Cientificoartística), Reis Gallego Perales (Directora general d’Innovació Educativa i Ordenació), José Luis Pérez Pont (Director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i del CCCC), María José Ortiz Romaní (Assessora d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual del CEFIRE artisticoexpressiu), Rafel Arnal Rodrigol (Professor i artista visual), Luis Fernando Vázquez Belinchón (Professor i membre de l’AVPD), Rafael Sánchez-Mateos Paniagua (Artista i doctor en Filosofia), Alba Cacheda (Mediadora cultural), Elvira Riloba (Gestora cultural i comissària independent) i Jéssica Martínez Villalba (Secretària tècnica en Comitè Escèniques)/Jurat avaluador

Més informació:

Nota de premsa Generalitat Valenciana

Resolució convocatòria Consorci de Museus

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més notícies relacionades amb residències d’artistes a centres educatius


 

 

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.