25 abril, 2022
Notícia

Ciuta·lab x MissióClimàtica

"Ciuta·lab", Laboratori Ciutadà de Las Naves, llança aquesta primera convocatòria de Tallers de Producció Col·laborativa per implicar-se juntament amb la ciutadania en la Missió Climàtica de la ciutat de València.

La ciutat de València ha definit la primera de les “missions” que orientaran la seva política municipal d’innovació els propers anys: desenvolupar una transformació sistèmica a la ciutat que permeti ser capaços d’absorbir el 100% de les emissions de CO₂ que es generen als seus barris, i fer-ho abans de l’any 2030.

 

Ciuta·lab, el Laboratori Ciutadà impulsat per Las Naves (Centre d’Innovació de l’Ajuntament de València) es suma en aquesta tasca i llança la primera convocatòria de Tallers de Producció Col·laborativa per implicar-se juntament amb la ciutadania en l’elaboració de propostes que contribueixin a la Missió Climàtica del model de governança plantejat a Missions València 2030.

 

Amb aquesta convocatòria es proposa reflexionar sobre com aconseguir una ciutat sostenible, a través de potenciar les fortaleses d’allò comunitari, la col·laboració en xarxa i les experiències compartides entre agents diversos, per millorar l’entorn on vivim i el benestar comú.

 

La convocatòria té a més la vocació de facilitar la constitució de comunitats d’aprenentatge entorn dels projectes desenvolupats; de reconèixer i posar en valor la diversitat de coneixements i punts de vista que habiten la ciutat; de generar innovació en la manera de respondre als problemes socials i urbans; d’activar i compartir aprenentatges a través de l’experiència; i de fomentar una institució més porosa i situada, amb i des del territori.

 

Qualsevol persona amb ganes d’aprendre i compartir coneixements pot proposar una idea. Les idees podran presentar-se de manera individual o col·lectiva, sent imprescindible que les propostes tinguin un enfocament d’aprenentatge col·laboratiu perquè puguin ser desenvolupades de manera col·lectiva a través del programa de tallers de producció col·laborativa plantejat.

 

Ciuta·lab x Missió Climàtica es desenvoluparà durant els mesos d’abril i juny seguint les següents fases:

 

Fins el 29 d’abrilPresentació de propostes
6 de maigPublicació de propostes seleccionades
Del 9 al 20 de maigActivitat paral·leles de difusió i trobada entorn de les idees seleccionades
Fins el 25 de maigConvocatòria de persones col·laboradores
27 de maigPublicació de persones col·laboradores seleccionades
Del 4 al 12 de junyTallers de Producció Col·laborativa a Las Naves

 

 

Ciuta·lab

 

 

Laboratori ciutadà impulsat per Las Naves (Centre d’Innovació de l’Ajuntament de València) com un espai de participació, recerca i innovació; un lloc on persones amb coneixements diversos s’uneixen per experimentar i produir juntes solucions per als reptes als quals s’enfronta la ciutat. Tot això a partir de projectes enunciats per la pròpia ciutadania en una convocatòria oberta.

 

L’objectiu és ajuntar a actors diversos de les anomenades “quatre hèlixs” de la innovació (sector públic, sector privat, sector academicoinvestigador i societat civil) des d’una lògica ciutadana, per pensar col·lectivament els reptes per ser una ciutat climàticament neutra el 2030 (Valencia Ciudad Neutra) i buscar de manera col·laborativa solucions innovadores per a afrontar-los.

 

Ciuta·lab treballarà des de quatre valors centrals: col·laboració (desenvolupament de projectes de manera col·laborativa), experimentació (assaig de solucions innovadores per millorar les condicions de vida de manera col·lectiva), obertura (espai obert per a qualsevol persona que vulgui generar coneixement obert), cures (un laboratori on compartir la cura de les persones, dels col·lectius i del territori on actua).

 

 

Dates: Termini obert fins el 29 d’abril
Convoca: Las Naves
Més informació, bases i formulari online: lasnaves/ciutalab

 

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més sobre art/cultura, comunitat i medi ambient 


 

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.