7 desembre, 2021
Notícia

Espais C. Espais de creació artística a les escoles de primària de Barcelona 2021-2022

Nova etapa del programa "Espais C", impulsat pel CEB, l’ICUB i la UAB amb coordinació de Fabra i Coats i Experimentem amb l’ART, que durant el curs 2021-2022 compta amb tres artistes residents a tres escoles de Barcelona a proposta dels centres d'art associats d’aquesta edició.

El Programa Espais C introdueix l’art de manera contínua dins l’escola mitjançant la creació d’un espai-taller, coordinat conjuntament per l’alumnat, un artista resident i unx mestrx referent. És un programa promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona (CEB), l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) que el van idear conjuntament l’any 2015.

 

Durant el 2021 s’està assajant un nou format d’aquest programa, dirigit a les escoles públiques de primària de Barcelona i basat en la vinculació d’una artista o col·lectiu amb un centre educatiu. En aquesta nova etapa, la coordinació i mediació del programa és a càrrec de Fabra i Coats. Centre d’Art Contemporani i d’Experimentem amb l’ART, juntament amb Hangar, la Fundació Antoni Tàpies i la Fundació Suñol, com a centres associats que desenvolupen la mediació a cada espai c.

 

A l’edició 2021-2022, hi participen tres centres educatius: l’Escola Josep Maria de Sagarra, l’Institut Escola Eixample i l’Institut Escola ARTS, seleccionats per convocatòria pública, en el marc de la Convocatòria Unificada de Programes, que anualment convoca el Consorci d’Educació de Barcelona. Rosa Llop, Regina Gimenez i Neus Frigola han estat les artistes proposades per cadascun dels equips de mediació de Hangar, la Fundació Antoni Tàpies i la Fundació Suñol, respectivament.

 

Rosa Llop a l’Escola Sagarra
Neus Frigola a l’Institut Escola Arts
Regina Gimenez a l’Institut Escola Eixample

 

Els i les artistes desenvolupen una residència d’un any a l’escola, que també posa a disposició dels i les creadorxs un espai on es localitza la seva residència. Aquest espai és obert i accessible als infants per tal que hi puguin desenvolupar els seus projectes, compartint l’estudi/taller amb l’artista.

 

El projecte es basa fonamentalment en generar una zona de contacte entre artistes, alumnat, equip docent i equip de mediació per fer créixer la comunitat educativa, alhora que possibiliti desplaçaments i transformacions en múltiples direccions.

 

 

Espais CEl context

 

El programa va néixer seguint l’esperit del projecte Room13 International, una idea que es va portar a terme el 1994 a l’escola de primària Caol Primary School d’Escòcia. A Barcelona, la primera etapa del projecte Espais C (2015-2020) va tenir característiques pròpies, però treballant l’art dins l’escola de manera similar: mitjançant la creació d’un estudi artístic lliure, coordinat pels infants de l’escola conjuntament amb l’artista resident.

 

La nova etapa d’Espais C s’inicia durant el curs 2021-2022 amb un nou format que posa l’accent en els vincles entre els centres educatius, els centres d’art i els espais de creació. Aquest projecte pilot, que repensa les bases i objectius del programa, es desenvolupa inicialment en un màxim de tres escoles, amb un horitzó d’ampliació per a futures edicions.

 

 

 

 

Dates: 2021-2022

Organitza: CEB, ICUB i UAB

A càrrec de: Fabra i Coats. Centre d’Art Contemporani i Experimentem amb l’ART /Coordinació i mediació del programa

Participa: Hangar, Fundació Suñol i Fundació Tàpies/Entitats mediadores; Escola Josep Maria de Sagarra, Institut Escola Eixample i Institut Escola ARTS /Centres educatius; Rosa Llop, Regina Gimenez i Neus Frigola/Artistes

Més informació: edubcn/espais_c

Informació relacionada: A l’escola s’hi ha instal·lat el taller d’una artista. Article publicat a la secció ARA Criatures del Diari ARA sobre la nova estapa als Espais C (19/01/2022)

 

 

 

#ArxiuViuPolièdrica: Projectes amb residències d’artistes a centres educatius

 
 
 
 
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.