La NuEra | Mostra de cinema

La NuEra és una mostra de cinema que des del 2020 se celebra al poble d’Ara, una pedania de Jaca, al Pirineu aragonès, amb menys de 50 habitants fixos durant l’any. Es tracta d’una iniciativa de 3piedras, organització que treballa des de la cultura per contribuir a la regeneració de la vida rural, conreant un marc de convivència integrador entre pobladorxs i territori. El lema d’aquesta 3ª edició, «Filant futur», convida a reconnectar amb la tradició per impulsar noves formes de vincles possibles en el món rural del demà.
La mostra dona cabuda a projeccions relacionades amb el món rural, la seva realitat i identitat, així com a models de desenvolupament sostenibles que provoquin noves mirades sobre la ruralitat. A més, al voltant de la mostra s’organitzen altres activitats culturals com ara exposicions, mercats ambulants d’artesania, tallers i concerts.
Les pel·lícules projectades seran 20.000 especies de Abejas (2023) i Suro (2022), amb la presència de les seves directores i protagonistes, i el micro documental Lana: el diamante de España, amb un col·loqui posterior sobre el passat i futur d’aquesta matèria primera amb la seva directora, l’experta en transhumància i ramaderia extensiva Concha Salguero.
També es podrà assistir a la inauguració de l’exposició i presentació del llibre Del Campo al balcón; del balcón al campo de l’artista Jana Leo. A més de participar en projeccions i activitats infantils com el taller de processament de llana i creació d’un quadre de llana amb Azahara Calvo de Raíces Ancestrales i el taller “Cómo ver cine con las gafas verdes puestas” amb Marta García Larriu, creadora i directora de Another Way Festival, en el qual s’abordaran qüestions de sostenibilitat al món del setè art.
A partir del 2023 la mostra arribarà a d’altres pobles de la comarca de la Jacetania i Alto Gállego, apropant-hi el cinema de temàtica sostenible i rural. En aquesta edició hi participen Piedrafita de Jaca, Santa Cruz de la Serós i Villanúa.
L’organització segueix apostant per l’entrada amb aportació conscient a partir d’1 euro al dia. Enguany, a més, s’inclou la novetat de donar una petita quantitat addicional per pal·liar la petjada de carboni emesa durant el festival, en col·laboració amb CeroC02.
Dates: 30 de juny i 1 de juliol. Entrades a la venta a eventbrite
Ara (Jaca, Osca)
Organitza: 3piedras
Més informació i entrades: 3piedras/muestra-de-cine-para-la-nueva-era-rural-la-nuera
3piedras
3piedras és una iniciativa que vol promoure la creació artística orientada a aportar solucions a reptes socials contemporanis. En particular, la necessària reconnexió entre éssers humans i naturalesa, així com la recuperació del món rural com a marc de convivència entre ambdós.
Davant el repte de la despoblació rural, proposa reconstruir ponts i relacions profundes a través del poder reflexiu i transformador de l’art. Un procés de canvi orientat a aconseguir un impacte a dos nivells: la sensibilització de les persones respecte a l’entorn i la seva sostenibilitat, i la regeneració de la vida rural, l’emprenedoria rural i les relacions comunitàries. |
#ArxiuViuPolièdrica: Més sobre context rural i sostenibilitat
←
També et pot interessar
Mesurar l’impacte de l’educació artística a les aules
→
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.