Arquiniñ@s | Projecte

L’objectiu d’«Arquiniñ@s: Transformant l’aprenentatge a través de l’arquitectura» és promoure aquest art com a eina pedagògica per potenciar habilitats socials i emocionals, ajudant a nenes i nens a relacionar-se de manera diferent amb l’espai i l’aprenentatge.
El projecte realitza diferents activitats com ara tallers familiars, formacions a educadorxs i professionals del sector i, principalment des del 2020, extraescolars d’arquitectura per a nenes i nens a Barcelona i la seva àrea metropolitana. Per a això, van sumant aliances amb entitats del sector social i cultural, com el Centre Cívic del Besós i el Maresme o el Centre Ecològic i Cultural Modul de la Fundació Contorno Urbano a L’Hospitalet de Llobregat, precursors en programes extraescolars per a la infància, de qualitat i gratuïts, que fomenten la justícia social i la democràcia cultural.
Es treballa amb la mediació artística com a metodologia per fomentar el benestar emocional, la inclusió i el desenvolupament comunitari a través de les arts. Avui dia, l’impacte del projecte arriba a diversos districtes i barris de Barcelona (Poblenou, Besòs i Maresme, Ciutat Vella, Sants–Montjuïc, Sarrià o Sant Andreu) i L’Hospitalet (Florida–Les Planes) amb tallers mensuals en família i grups extraescolars.
Dates: Fins juny del 2025
Diferents espais de Barcelona
Organitza: Asociación Transita
Dirigit a: Infants de 6 a 12 anys
Més informació i inscripcions: linktr.ee/arquininos
Arquiniñ@s
Equip interdisciplinari especialitzat en infància des de diferents àmbits de l’arquitectura, l’educació i la psicologia. El projecte neix el 2014 amb més de 500 tallers realitzats, 15 programes educatius complets i havent arribat a més de 1.500 nens i nenes gràcies a les seves aliances amb entitats del sector social i cultural. Des de gener del 2025, Arquiniñ@s té la seva seu a la Fabra i Coats–Fàbrica de Creació de Barcelona com a part de les iniciatives culturals en residència. |
#ArxiuViuPolièdrica: Més notícies relacionades amb educació i arquitectura
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.