Converses | Activitat

Les dues comissàries de l’exposició “Poder essencial: Dona, ruralitat i autorepresentació”, Amparo Moroño (gestora cultural de la Mancomunitat de Municipis Valle del Jerte) i Sofía de Juan (tècnica de l’Àrea d’Educació del Museu Nacional del Prado), condueixen aquesta activitat que, amb el títol de “Converses”, vol obrir un diàleg entorn de les obres del Prado, el museu que acull la mostra, i del projecte «Del Valle al Prado» que li serveix de marc.
Iniciat el 2019, «Del Valle al Prado» sorgeix del procés de creació fotogràfica desenvolupat de manera conjunta per l’equip de Prado Educació i un grup de dones de la Mancomunitat de Municipis Valle del Jerte. Inclòs en la programació oficial de Festival PhotoEspaña 2025, aquest procés de creació col·laborativa a les sales del museu aborda la representació de la dona i la vida rural a les obres de les col·leccions del Prado.
“Converses” es planteja en sintonia amb l’objectiu del projecte, que és obrir un diàleg sobre les realitats de la dona rural i les relacions amb el seu context des d’una òptica ecofeminista. L’activitat vol generar un lloc de diàleg i aprenentatge compartit en el qual el públic coneix la gestió i estudis previs a una exposició i les comissàries reben de manera directa les seves impressions i preguntes.
Dates: 4 i 11 de setembre
Museu del Prado. Paseo del Prado s/n. 28014 Madrid
> 04/09 a les 11.30h
> 11/09 a les 16.30h
L’exposició “Poder esencial” es pot visitar fins el 14/09
Organitza: Prado Educació (Museu Nacional del Prado)
A càrrec de: Amparo Moroño (Mancomunitat Valle del Jerte) i Sofía de Juan (Prado Educació) | Comissàries de l’exposició i facilitadores de l’activitat
Més informació: museodelprado/poderesencial/conversaciones
Amparo Moroño
Gestora cultural de la Mancomunitat de Municipis Vall del Jerte (Càceres). Per la seva trajectòria professional, vinculada amb les pedagogies culturals i la mediació, entén la gestió des d’un lloc que parteix de l’escolta, on es prioritzen els processos pedagògics que estan en la base de les experiències culturals, i el treball amb les persones. |
Sofía de Juan
Creadora-educadora, investigadora i gestora cultural. Especialista en mitjans audiovisuals, desenvolupament de processos col·laboratius de creació i producció cultural centrats en les persones i vinculats a allò comunitari. Actualment és tècnica de desenvolupament educatiu del Museu del Prado de Madrid. |
Museu Nacional del Prado
El Museu del Prado de Madrid es va inaugurar el 1819 per adquirir i conservar col·leccions i obres d’art vinculades a la història d’España. La seva Àrea Educativa, Prado Educació, es desenvolupa en quatre línies d’acció: “Programes Educatius” (dirigits a estudiants i professors), “Programes Públics i de Mediació” (per a joves, famílies, públic infantil i adult), “Comunitat” (que recull l’acció social del museu) i “Acció Cultural” (amb una programació complementària a les propostes expositives). |
Del Valle al Prado | Museu Nacional del Prado
Projecte del Museu del Prado de Madrid per abordar la representació de la vida rural en les obres del museu des de la reflexió en trobades periòdiques, processos de producció artística i espais de diàleg.
Des de l’any 2019 es treballa de manera conjunta amb un grup de dones pertanyents a associacions de la Mancomunitat de Municipis del Valle del Jerte i l’equip de Prado Educació en la construcció d’un espai de coneixement compartit.
|
#ArxiuViuPolièdrica: Més sobre medi rural i gènere/feminismes
notícies
També et pot interessar
Poder essencial: Dona, ruralitat i autorepresentació | Exposició
Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.