22 juny, 2022
Notícia

Destripando la tecnología para crear | Curs d'estiu

Cursos d'estiu de la Red PLANEA, dirigits a docents i artistes que vulguin desenvolupar projectes a les escoles, amb presentacions en línia i tallers presencials en diverses ciutats espanyoles.

A principis de juliol tindran lloc els cursos d’estiu de PLANEA. Red de Arte y Escuela que enguany inclouran tallers simultanis a Còrdova, Logronyo, Alacant i Madrid, així com la presentació en línia del llibre La tierra bajo mis pies. Caminar como estrategia de aprendizaje i la revista Anida2 Destripando la tecnología para crear.

 

Es tracta d’una formació híbrida dirigida a docents, artistes i agents interessats/des que vulguin desenvolupar projectes a escoles. El programa d’activitats es divideix en presentacions en línia de publicacions i tallers presencials:

 

Presentació caminada de La tierra bajo mis pies

La presentació d’aquest llibre, una exploració sobre l’ús del caminar com a via de creació en l’art del col·lectiu de mediació cultural La Liminal, consta d’un passeig i una presentació en línia i s’organitza a través d’una videotrucada i una eina de missatgeria.  

 

Participa: La Liminal, Clara Boj (Màster PERMEA) i José Campos (CMCV), codirectorxs de la colecció Arte y Curriculum i coordinadorxs de la Red PLANEA a la Comunitat Valenciana.

 

>Activitat en línia amb inscripció prèvia (els i les participants rebran en PDF la publicació, que estarà al Centro de Recursos de PLANEA).

Presentació de la revista ANIDA 2

La revista Anida recopila i situa recursos, experiències i eines per a l’ús creatiu de la tecnologia. Després d’una convocatòria oberta, els recursos quedaran publicats i organizats al Centro de Recursos de PLANEA després de la presentació. 

 

Anida2 Destripando la tecnología para crear ha estat realitzada per la dissenyadora d’entorns d’aprenentatge i investigadora Susanna Tesconi (editora convidada) i l’equip coordinador d’Anida.

 

>Activitat en línia amb inscripció prèvia a través del canal de Youtube de PLANEA. Les persones inscrites rebran les guies i experiències per ajudar-los a organitzar i programar el curs que ve.

Taller Juguetoría. ¿Jugamos a hacer juguetes? 

Juguetoría és un projecte activat per Sara San Gregorio i fundat el 2020 a Medialab Prado com un laboratori de disseny i fabricació de joguines que va itinerant per escoles, centres de formació professional, trobades de disseny, centres d’art i museus.

 

Aquesta formació a formadorxs ofereix tot allò après en aquesta experiència amb l’alumnat de l’IES Julio Verne. Un taller pràctic i lúdic dirigit a docents d’Educació Infantil i primer cicle de Primària.

 

>Taller presencial impartit per Sara San Gregorio a C3A–Centro de Creación Contemporánea de Andalucía (Còrdova). Inscripció prèvia.

Taller del projecte Jugando con Datos: arte y redes sociales

Formació per conèixer el kit educatiu dissenyat per l’artista Diego Díaz juntament amb el Consorci de Museus, node valencià de PLANEA.

 

És un taller orientat al treball amb alumnat de secundària i explora el paper de les dades en la societat actual, utilitzant el registre de les dades digitals dels i les participants com a material creatiu per desenvolupar una mirada crítica a les transformacions socials generades a l’època del datacè.

 

>Taller presencial impartit per Diego Díaz al Museo de La Rioja (Logronyo). Inscripció prèvia.

Taller de Narrativa Transmèdia en les Arts Escèniques

La residència artística del creador escènic Alex Peña al IES Cartima de Cártama (Málaga) ha donat com a resultat final la “invisibility vending machine”, una màquina que expedeix objectes artístics a partir de l’anàlisi i l’objectualització de l’univers de les dones artistes del col·lectiu Las SinSombrero.

 

A partir d’aquesta experiència, aquest taller dirigit al professorat de tercer cicle de primària i de secundària proposa l’ús de les narratives transmèdia per  desenvolupar petits projectes a partir d’eines com ara mapes digitals, videotrucades o espais de comunicació asincrònica.

 

>Taller presencial impartit per Alex Peña a l’Espacio de Innovación ITD-UPM (Madrid). Inscripció prèvia.

Taller de Laboratoris Ciutadans: una proposta interdisciplinar

 

En aquest taller es compartirà la metodologia de Laboratori Ciutadà adaptada a l’àmbit educatiu, a partir de l’experiència del programa “STEAM con A” a l’IES Gerardo Diego de Pozuelo de Alarcón (Madrid).

 

És un taller orientat al treball amb alumnat a partir del 3r cicle de primària, incloent tota la secundària.

 

>Taller presencial impartit per Silvia TeixeiraAlfredo Miralles al Centro Cultural Las Cigarreras (Alacant).

 

 

Aquí pots consultar la notícia
Destripando la tecnología para crear. Recursos para la experimentación educativa en arte y tecnología
Polièdrica
Gener 2022

 

 

Editada juntament amb la col·laboradora Susanna Tesconi (investigadora a la UOC), l’objectiu d’aquesta convocatòria del Centro de Recursos de la Red PLANEA és conèixer recursos, metodologies i didàctiques que treballin la tecnologia i les seves cruïlles amb l’art des d’una perspectiva crítica.

 

 

Dates: Inscripcions fins l’1 de juliol
Els cursos es realitzaran del 4 al 8 de juliol amb presentacions en línia i tallers presencials a Còrdova, Logronyo, Madrid i Alacant
Organitza: PLANEA. Red de Arte y Escuela
Participa: La Liminal, Clara Boj (PERMEA) i José Campos (CMCV) del node PLANEA Comunitat Valenciana, Susanna Tesconi, Sara San Gregorio, Diego Díaz, Alex Peña, Silvia TeixeiraAlfredo Miralles.
Més informació, programa i inscripcions: redplanea/cursos-de-verano-planea-destripando-la-tecnologia-para-crear

 

 

 


#ArxiuViuPolièdrica: Més notícies sobre PLANEA. Red de Arte y Escuela


 

 

 

 

Les imatges i la informació procedeixen de les webs i canals de comunicació dels projectes, espais i esdeveniments difosos.